PART 11

302 10 0
                                    

#Queen by Pearl 🔞🔞🔞🔞🔞🔞

PART 11

bunyi kicauan burung di sana sini, keadaan belakang rumah yang banyak daun kering berampaian di tanah. Si andak berjalan ke arah pokok kedondong, banyak rama2 hinggap di buah mereput yang sudah lama jatuh ditanah. Kupu² tanah berwarna coklat pekat.

Dia membawa baldi, bikin letak kedondong masak.tiba² tercium bau hanyir. Bau bangkai yang sangat meloyakan.

Sambil² tu dia teringat kejadian semalam, ketika kepala junaidah tercabut. Bulu roma si andak meremang. Si junaidah sedang di kurung di dalam bilik dorang. Pacik dan macik pula duduk berbincang dengan ketua kampung. Macam mana mau buang ilmu yang si junaidah amal tu.

"ughhh!!! Bau apa lagi ni??"

Si andak tengok keadaan sekeliling. Dia tidak nampak mana2 bangkai di atas tanah. Dia berjalan lagi, bau semakin kuat. Dan buat dia terhenti, seram sejuk pula dia.

Tikkkkkkk................ Tikkkkkkkkkkkkk.......

bunyi sesuatu yang jatuh menitis ke daun kering di tanah. Si andak tengok, ia seperti darah.
Si andak kacau tu daun kering yg menebal guna kaki dia, ternyata lebih banyak darah sudah meresap kedalam tanah.
Lepas tu dia tengok ke atas, sangat mengejutkan. bangkai anjing tersangkut di dahan pokok. Isi perutnya terjuntai ke bawah.

Telan liur ja si Andak. Takanlah si junaidah makan anjing tu malam? Aduhai..
Bahaya juga kan kalau sudah jadi penanggal? Tidak memilih makan oh. Anjing pun di makan.
Si andak ni imaginasi tinggi, termuntah2 pula dia bayangkan si junaidah robek perut anjing dan makan. 😭😭
Sedang dia berabis muntah dibawah pokok.

KERAKKKKKKTAKKKKTAKKKK!!!!!!
PANGGGGGGGG!!!!!!!

Tiba² bunyi hempasan yang kuat kedengaran. Andak terkejut,dia tengok tu bunyi datang dari rumah dorang. Dia terus berlari dan naik kerumah. Genggaman tangan nya tidak lepaskan baldi yang berisi beberapa biji kedondong.

Dia berdiri di sebelah rambat yang masih tergantung di kaki lima, ngam2 di depan pintu utama.

"andak, mari sini. Ambik ni"
Junaidah bilang. Sambil mengutip kepala mamaknya. Lutut si andak bergegar, jelas kelihatan daripada langkahnya. Perlahan2 dia mendekati junaidah.

"jun, apa kau buat ni? "
"saya lapar, tapi dorang tidak pedulikan saya"
"mana bapa? "
"bapa? Ermmm dalam bilik dorang"
Badan mamaknya menyandar di dinding, banyak darah mengalir dari leher yang terputus. Sarafnya masih hidup. Dan bergerak² sedikit. Macam baru beberapa saat ja kepalanya putus. Tapi macam mana? Tiada pun parang atau benda tajam lain di ruang tamu tu. Si andak melangkah perlahan ke dalam bilik,dia mahu melihat dimana si pacik.
"BAPAKKKKKKKKK!!!!!! " 😭😭😭😭

serta merta dia melutut dan sujud di depan pakciknya tu. Kembar bapa kandungnya sendiri. Kematian sangat mengerikan. Pacik terpacak seperti disula tangkai sandak yang dibuat daripada batang bakau, ia tembus ke mulut. Tapi muka pacik terbelah dua, juga ada isi perut terkeluar sedikit dari seluar pakcik. Rasanya pacik bukan disula tapi di sandak.!!!
"jun!!! Sampai hati kau bunuh diorang, dorang mak bapak kau bah!!! "
"jadi? Kau mau ikut dorang? Kalau mau ikut, boleh ja. Kasitau ja saya, kau mau mati macam mana? "

Gulp!!!!! Si andak terdiam. Dia tengok si junaidah berdiri di sebelahnya sambil mencucuk mata mamaknya guna 2 jari, jari telunjuk dan jari hantu.

"kau mau cuba? Rasanya tidak berapa sedap. Tapi ufghhhhhhhhffff,  sangat nikmat"

Si andak perati ja kepala macik. Tiba² si junaidah ampai kepala macik di lantai. Dia pergi ke dapur dan kembali dengan mamak lesung batu.

"jangan jun!!! Jangannn!!! "

QueenWhere stories live. Discover now