Pen di atas meja di putarnya beberapa kali sebelum di berhentikan, otaknya pula ligat memikirkan apa yg dilakukan olehnya sehingga mengakibatkan mateen tidak memperdulikannya langsung. Sejak akhir ii ini, mateen agak menjauhkan diri dari insyirah tidak tahulah apa puncanya, samada pada diri sendiri atau pada mateen. Pening kepala melihat mateen yg berkelakuan seperti itu.
"mateen kenapa tak kejut sayaa? "- insyirah mengesat ngesat matanya yg penuh dengan hmmm. Terlihat mateen sedang melipat sejadah yg baru digunakan di atas meja . Senyap? . Mungkin pagi ii takda mood nak bercakap dengan orang. Takpalah .
Insyirah bingkas bangun dari baringannya mengambil barang keperluan untuk mandi ke dalam tandas. Selesai mandi , mateen sudah tiadaa, katil pon sudah dikemaskan, mana mateen hilang? . Takpa, solat dulu lepas tu baru cari dia. Harap tak pergi kerja lagilahh , mati aku nanti takda sapa nak antar aku pergi kerja. Usai sahaja solat , insyirah tercari cari mateen yg hilang, ahh rupanya sedang gosok baju kerja! . Kenapa aku lupaa jaaa! Patutnya aku yg buat! .adoyaii.
" mateen , sorry saya lupa nak gosok baju awak, sini sayaa tolong "- insyirah masuk ke bilil selepas melihat susuk tubih suaminya yg tidak berbaju sedang menggosok baju.
" mateen sorrylah , tak sengaja.. "-insyirah bersuara lagi. Tiada jawapan dri mateen langsung, pandang pon tidak mahu. Apa salah aku? . Mateen tidak pernah bergini.
" meh lah saya buat "- insyirah bersuara lagi. Mateen sedang ralit menggosok. Dia taknampak aku ke? .
Terus dia berjalan ke arah cermin besar untuk memakai baju kemeja bewarna biru laut. Aku nie seperti tunggul memandangnya. Tabah insyirah ! . Insyirah berjalan ke arah mateen.
" sini saya tolong pakai kan tie "- insyirah sudah berdiri di hadapan mateen, tangan mateen di tepisnya.
" tie ni taklawa, tak keba dengan baju "- insyirah mengambil tie yg di gantungkan di dalam almari. Insyirah menarik sedikit kolar baju mateen supaya tunduk sedikit supaya dia dapat memasukkan tie itu , hanya diikuti sahaja mateen . Ada juga insyirah curi ii pandang mateen. Mateen tidak bercakap apatah lagi untuk memandangnya .
Tok! Tok! Tok! . Pintu biliknya di ketuk membuatkan insyirah tersedar dari lamunan nya tadi.
" masuk "- insyirah bersuara. Tudung nya di betulkan sedikit. Di sebalik pintu ialah syahira.
" puan insyirah, ada pekerja baru yg nak kerja kerani tu, ni resume dia. Kalau puan nak jumpa saya panggil dia masuk ."- syahira menggundurkan dirinya .
" alahh time ginilah nak ad resume bagai , urghh "- insyirah menggaru garu kepalanya yg gatal. Satu ii di lihat olehnya.
" taufiq... Mohd taufiq bin tariq. Nama ni glamour eh "-insyirag berkata seorang diri. Nama macam lernah dengar. Mata insyirah tertumpu pada gambar resume tu.
"allahhh... "-insyirah . Itu sahaja yg boleh di katakan. Debar di dada semakin laju. Kenapa dia. Kenapa dia kerja sini? . Macam mana dia boleh minta resume kat sini. Dia tahu ke aku ada?. Insyirah menekup mukanya, takthu apa nak cakap, macam mana ni? Kalau dia ada aku takut , aku takut mateen hilang kepercayaan pada aku. Perlu ke aku call mateen bagitau. Atau tak? Kalaua ku bagi tahu lagi parah. Macam mana nie.
" Allah, Allah bantulah akuu "-insyirah merayu agaar dpaat jalan penyelesaian. Keningnya berkerut. Reject? Atau bagi bahagian lain. ? . Tapi sapa nak amik dia kerja.
Kring kring. Telefon pejabat berbunyi.
"assalamualaikum "-insyirah menjawab panggilan.
"apa boleh saya bantu? "-insyiraj berkata lagi. Kenapa senyap pula ni? .
YOU ARE READING
Isteri Mithali Tengku Mateen - SEASON 2 -🔮👑
RomanceMore than better dari season 1, Maybe? HAHAHAHAHHAHAHA.