Episod 18

2.5K 91 5
                                    

**kur kur kur **

" morning sayang "- ciuman di pipi di berikan kepada insyirah . Terbuntang mata insyirah apabila terasa hangat di pipi kanannya. Mateen tidak berbaju menampak badan nya yg agak sado, wahhh menggoda! .

" hiyyahhh!! "- insyirah menendang perut Mateen di sebalik selimut dengan kuat.

" arghhhh!!! "- Mateen menjerit kesakitan . Tergalih sedikit dari katil, kuat betul insyirah menendangnya.

" buat lagi! Buat ah! Kalau nak kena sepak dengan sayaa!! Saya bagi free gift sepak bawah awak sekali!! "-insyirah bingkas bangun dari katil sambil mengikat rambutnya.

" apa salah sayaa? Saya nak kejut subuh je "-Mateen mengusap perutnya yg sakit. Insyirah buat ii tidak dengar apa yg Mateen cakapkan. Rasa sebersalah juga tapi akuu puas, HaHaHa.

" saya jadi imam awak eh "- Mateen yg perasaan insyirah baru keluar dari tandas . Terus bingkas berdiri dari katil. Meletakkan 2 sejadah di atas lantai .

" mana telekung aku nie.. "- insyirah bercakap sendiri selepas mencari telekungnya di dalam beg roda.

" nie telekung b, bb dah amik kan "-Mateen berkata. Hampir muntah kuning ja di buatnya. B, bb bahana kau. Insyirah menjerling ke arah Mateen dan mengambil telekung dengan kasar. Mateen moga tabah memikat hati isteri mu.

" Allahhhhuakbar "- mateen mengangkat takbir diikuti insyirah.

Selesai sahaja solat, insyirah menghempaskan badannya ke atas sofa. Memang tiada mood langsung, rasa nak sepak ii ja bila pandang Mateen. Selimut di tarik sampai ke atas rambut.

" b, tidur lah atas katil kenapa tidur sini "- Mateen menyentuh selimut insyirah

" b... B.... B "- mateen memanggil insyirah lagi. Langaung tidak di layan.

" aishhhh! Apa b b?! "-insyirah menyelak selimutnya memandang tajam ke arah Mateen. Cuak di buatnya. Asal dia ni garang sangat! Takut dibuatnyaa, tak pernah insyirah berperangai macam nie.

"a... Ahh.. Tidur katil? .. Ok... Ok saya tak kacau awak eh.. "-Mateen memujuk insyirah untuk tidur di katil dengannya.
Fuhh nasib baik insyirah nak walaupun dia 'merungut ' . Hmm macam nie ke rasanya bila aku abaikan dia selama ini? .

" b, nak peluk "- Mateen menghadap ke arah insyirah yg berbungkus seperti 'pocong ' .

" kalau nak rasa free gitf buat lah! "-insyirah bercakap dengan tegas di dalam selimut. Terus diam Mateen. Mateen merenung insyirah yg sedang selibung itu.

Ting tong ting tong! . Bunyi lonceng bilik berbunyi. Insyirah mengeluarkan kepala nya sedikit melihat bilik mencari Mateen . Takda? Pigi mano dio?.

" jap ii "- insyirah menjerit dari dalam bilik. Secepat yg mungkin insyirah mengambil tudung dan membuka pintu.

"ni, Dari Encik Tengku Mateen . "-seorang pekerja memberi bunga ros dan sarapan pagi kepada insyirah.

" ouhkey thanks "- insyirah mengambil barang itu.

Termanggu manggu, melihat makanan yg sudah licin dan bunga di atas meja. Bunga? Kau bagi aku bunga? .insyirah mengambil bunga dan berjalan ke arah balkoni .

" berterbangan lah bungaa "- insyirah membaling bunga itu dari balkoni bilik. Cantik ja jatuh ke jalan tar, di lihat oleh pekerja yg sedang lalu.

" padan mukaa "- insyirah berkata. Aku taktahu asal insyirah berperangai macam nie. Pembawakan budak? Kelako.

Kring ~ kring ~
Telefon bilik berbunyi.

" yayaya insyirah bercakap "- insyirah menjawab panggilan.

Isteri Mithali Tengku Mateen - SEASON 2 -🔮👑Where stories live. Discover now