Episod 12

2.2K 86 4
                                    

" cik puan nak kemana?!,  cikpuan takle masuk tanpa kebenaran "- seorang lelaki berusia 20-an menghalang laluan Insyirah untuk masuk ke dalam bilik mateen. 

" cikpuan tolong lah jangan berkelakuan macam nie,  tolonglah puan nanti saya yg kena marahh "- lelaki itu berkata lagi.  Sambil menghalang pintu masuk bilik mateen.

" peduli apa saya,  tepi ! "- insyirah melanggar ap sahaja yg ada di hadapannya. Sehingga lelaki itu terkebelakang akibat di tolak olehnya.

  Pintu bilik di bukaa,  terlihat mateen sedang duduk di sofa bersama seorang lelaki , macam kenal ja,  bukan ke dia tu? khairul? . Mereka bertiga saling berpandangan.   muka mateen seperti tiada perasaan.  Manakala khairul pula sudah senyum gembira melihat insyirah

" hai insyirah long time no see "-khairul melambai ke arah insyirah yg sedang memandang mereka silih berganti .

" ha.. Hai "-insyirah mengangkat tangan kanan nya ke arah khairul bersama senyuman kelat . Mateen pula membelek belek fail di tangan,  buat ii tidak melihat insyirah di hadapannya .

" ehh Insyirah!  Anyonghaseyoo !!"- aeril menegur insyirah dengan nada yg ceria  . Aishh saja lah tu nak nganjing aku minat korea. Insyirah senyum ke arah aeril yg berada di tepinya sedang duduk di atas kerusi milik mateen.

" mehla sini lepak ii , lama wei tak jumpaa , ni kalau aku tk datang hari ni dengan aeril memang tak jumpa korang wei "- khairul bersuara teruja . Khairul mengajak insyirah duduk sebelah mateen. Insyirah mengigit bibir bawahnya. Perlu ke akuu duduk sini,  aku nak jumpa mateen nak bincang pasal hal tadi, dengan nak tanya kenapa jauhkan diri dari aku , ada aku buat salah ke ?

"hmm takpalah,  lain kali aja,  minta diri dulu"- insyirah terus keluar dari bilik mateen.

" kenapaa dengan isteri kau tu?  Kau gaduh dengan dia ke?  "- khairul bertanya kepada mateen yg khusyuk melihat fail.

" takda"-mateen seperti malas hendka melayan

" kalau takda takkan lah korang..."-aeril.

"korang datang sini nak minta cop kan. kenapa sibuk sangat hal aku?  . Yg kau aeril duduk sini sekarang "- mateen menghempas fail di atas meja yg dihadapannya.  Aeril bangun dan duduk di hadapan mateen.  Mereka bertiga memang baik, seperti adik beradik. Harini betul ii mateen mood tidak baik

" aku minta maaf lah sebab ganggu urusan family kau,  aku cuma nak cakapp kitakan kawan sejak kecik lagi,  takkanlah benda macam nie nak gaduhkan.  Lagi satu kalau kau ada masalah bagitau kiteorang,  InsyaAllah kiteorang bantu "- khairul betul ii terasa dengan kata ii mateen.

" kiteorang minta diri dulu "- khairul terus berdiri di ikuti aeril.  Mereka berdua beredar dri bilik.  Air yg berada di atas meja di sajikan untuk mereka bertiga di tepis kasar oleh mateen.  Habis jatuh pecah berderai di lantai.  Mateen mendengus kasar,  orang yg tak bersalah turut terlibat.

  Di rumahhh

" woi perempuan curang kau buat ap kat sini? "- suriani bercekak pinggang di pintu rumah.  Aihh tertekan pula aku,  dahla penat kerja,  dengan mateennya lagi,  pening lagi,  sekarang nie pula.  Insyirah membuka kasut nya dan diletakkan di dalam gerobok kasut. 

" kau ni memang pekak ka"- suriani bersuara lagi. Sabar Insyirah sabar!. 

"assalamualaikum "-insyirah menonong masuk ke dalam rumah tidak mengendahkan suriani yg berada di depan pintu.

" kau buat apa lagi kat sini!  Keluar dri rumah aku! "- nenda bersuara dengan lantang sambil menunjuk pintu keluar. Tercengang insyirah di buatnya.

" dasar takthu malu!!  Mencemarkan maruah keluargaa aku , kalau aku tahu kau lagi teruk macam nie aku akan halau kau tau??!!!? "- nenda berkata lagi.  Insyirah mengeluh panjang

Isteri Mithali Tengku Mateen - SEASON 2 -🔮👑Where stories live. Discover now