'' hm ..... semua tak sedap ! jemu lah makan benda yang sama ! ''- insyirah merungut tentang makanan yg disediakan di resort itu . banyak cantik nak tukar ii makanan ! ingat restoran kau ahh ? .
'' takpalah sayang .... kita makan kat luar je lah .... walaupun duit mama tinggal rm 10 jee.. ''- insyirah menggigit bibir . rasa teramat menyesal ! menyesal bila takpandai menyimpan duit ! boros ! strees lah bhai , kan dah jadi macam nie , ingat ada makanan dari langit turun ke ?! . dah cukup baik sarah dengan syafiq bagi stay sini , makan free , tempat tidur free , duduk melepak takyah kerja . kenapa lah aku nie tak reti bersyukur ? . astagfirullah allazim .
'' lapaar ''- insyirah berjalan ke arah pantai . ramainya juga pelancong kat sini .
'' awak buat apa kat tengah panas nih !''- bila di toleh ke belakang mateen hanya 10 langkah darinya . alah dia lagi , memang tak kerja ke ? insyirah mengeluh lagi , muka nya yg berkerut dek kerana cahaya matahari yg sangat panas .
'' heyy ! sapa suruh awak pakai seluar pendek ?! kan saya nak keluar pergi mana ii saya haramkan awak pakai seluar macam nie ! ''- insyirah memarahi mateen hendak saja dia sepak kaki mateen tu . panas pula hati aku tengok dia dok pakai seluar pendek macam tu . Mateen senyum melihat insyirah marah ke padanya .
'' wuuuu~ tak sangka ada juga yg sayangkan kita .. sebenarnya saya saja je nak pakai seluar pendek , yelahkan awak kan taknak cakap dengan saya lansung jadi , saya pon pakai lah seluar nie because i know you akan marah . tapi saya tak kisah asalkan awak berkomunikasi dengan saya ... dah 2 bulan tau awak tak cakap dengan saya .. kesepian ... raya pon macam ada macam takda .... ''- mateen. Mateen jarang sekali bercakap dengan banyak .
'' so what ? do you think i be back to you ? ''- insyirah menyilangkan tangannya .
''of course ! because you my wife !''- Mateen mendepakan tangannya .
'' ouhh sekarang nie baru nak cakap pasal wife , cinta , sayang semua kejadah tu ? dulu waktu awak mengamuk tiba ii awak takda pikir pon pasal semua tu , awak halau saya macam sampah , awak nak apa sebenarnya ye ? saya rimas tau , rimas jadi isteri kepada lelaki macam awak , saya tak pernah nampak usaha awak untuk mencintakan saya . Saya korbankan segalanya untuk awak , buat sesuatu supaya awak cintakan saya , saya takda layan mana ii lelaki termasuk kawan sekolah sendiri , sahabat saya , saya ketepikan , saya fokus pada awak , sebab saya ingat kita akan selamanya bahagia , tapi awak , sikit awak yg tak pernah ambil berat , sambil lewa , semua nie terjadi sebab awak . "-insyirah secara tiba memarahi suaminya, tapi betul juga apa yg dia katakan . Raut wajah suaminya terus bertukar menjadi serious, keadaan yg sempoi ii menjadi tegang.
" okey... Saya minta maaf.. Saya minta maaf dengan apa yg berlakuu sebelum nie... Salah saya sebab tak pernah hargai awak... Saya tahu awak selalu kejar cinta sayaa.. Saya sayang dan cintakan awak.. Cuma. Cuma saya Taktahu macam mana nak buktikan pada awak.... Maafkan saya sayang.. Saya janji takkan sakitkan hati awakk "- mateen memegang tangan insyirah dan diciumnya. Insyirah langsung tidak memberi respons.
"okey.. Saya buang semua nama ii perempuan dalam fone saya.. Saya takkan hubungi diorang lain kecuali darurat?.. Saya takkan buat apa yg awak tak suka.. Okey? "- Mateen memandang tepat ke mata insyirah.
" Sayang , janganlah buat saya macam nie... Sampai bila awak nak merajuk dan marah kat sayaa? ... Saya dah cuti 1w sebab nak pujuk awak.. Kerja semua tergendala.. Sayang janganlah dera perasaan saya macam nie.. "-Mateen merayu lagi.
" kalau orang tu kan ikhlas cintakan seseorang , dia sangguplah buat apa sahaja untuk bahagia kan orang yg dia cinta ,dia dah tak kisah benda lain "-insyirah menyindir mateen yg bercakap soal kerja. Nak kata sebab insyirah dia henti kerja siap amik cuti bagai. Insyirah meleraikan pengangannya . Mateen mengetuk kepala sendiri. Asal aku cakap macam tu tadi.
" i don't care! Saya dah minta maaf dengan awak, terselahlah awak nak maafkan ke tidak yg pasti, awak kena ikut saya balik juga!. I'm your husband. Awak tak boleh buat apa yg saya tak suruh faham!. "-Mateen bercakap dengan tegas.
"sekarang nie baru nak i'm your husband blablablabla "- insyirah mengajuk nateen cakap.
" geramnya aku! "- desir hati mateen.
Chup!.
" what the fish! "-insyirah membulatkan matanya dan menutup mulutnya.
" ouhh dah pandai mencarut! Mana isteri mithali saya yg lama? Kalau awak tak ikut apa yg saya suruh saya rakkan teragak agak cium awak depan semua orang macam nie . Bukan sekali saya akan cium, 4-5 kali saya buat nanti! "- Mateen menguggut insyirah.
" Ya Allahh! Aku benci betul manusia macam nie! Apaa dosaa akuuu! "- insyirah menjerit sekiat hati sambil kedua tangannya di letakkan di kepala. Rasa macam nak bunuh ii ja laki ni. Mateen senyum kemenangan .
" now kita pergi makan "- Mateen memegang tangan insyirah.
"takyahlah pegang ii! Taulah nak jalan "- insyirah menarik tangannya semula.
"tahu-tahu.. Jalan sinilah.. Nak ke sana buat apaa "- Mateen menjerit sedikit memanggil insyirah yg berlagak tadi.
" takpayahlah jerit ii"-insyirah memarahi Mateen . Mateen senyum saja melihat gelagat insyirah sebegitu.
Sampai ja di kedai makan, Insyirah duduk di kerusi yg melekat di dinding. Selesa sikit kalau tak tersepit perutnya yg dah bulat tu. Mateen yg mengikit insyirah dari belakang duduk di sebelah insyirah.
" banyak kerusi takyahla duduk sebelah sayaa "- insyirah berbunyi. Mateen buat dono sajaa.
" order.. Order ..order .. " - mateen bersuara. Bila lihat ke arah sisi nya. Mateen memejam mata sambil bersandarkan kepala ke dinding.
" awak okey tak? "-insyirah bertanya. Macam laluk ja dia ni.
" awak mabuk kahh "- insyirah bertanya.
"uishhh dasyat betul "- Mateen membuka mata memandangnyaaa.
" kak order apa "-pelayan lelaki bertanya.
" bagi nasi goreng satu pedas , ais kosong "- insyirah.
" sama "-mateen mencelah.
" okey "- pelayan.
Selesai sahaja makan , mereka berdua berjalan balik ke resort. Mateen terus sahaja senyap, dah kenapa dia ni tadi dia lah dok bising ii . Tadi makan aku perasan gak dia macam takda selera sangat, badan dia pon macam dah kurus sikit .
" tidur bilik saya, barang awak semua saya dah angkut "-mateen berkata.
" bilaaa? Kenapaaa! "- insyirah. Kenapa sentuh barang aku!! . Aku taknak tidur bilik dia. Nanti dia goda aku macam manaaa.
" rahsia.. Saya kan nampak baju tidur awak warna hitam lawaaa... Tak sangka pula malam ii awak pakai baju macam tu... Ke awak tahu saya datang "-Mateen bertanya. Mengenyitkan sebelah mata.
"yahhhh!! " insyirah Berkerut mukanya. Malu gila lah siak! .
" okey ii sorry... Tak cakap lagi.. "-Mateen menutup mulutnya sendiri.
" awak cakap lagi, saya tolak awak ke luar balkoni !"- insyirah memarahi mateen. Mateen mengangguk kepala.
# insyirah ni sekejap berubah hati.
# diorang main tarik tali ke ? .
#ohkey. Night guys.
YOU ARE READING
Isteri Mithali Tengku Mateen - SEASON 2 -🔮👑
RomanceMore than better dari season 1, Maybe? HAHAHAHAHHAHAHA.