Insyirah berlari lari ke luar dari perkarangan rumah, sungguh sebak ! Tak perlu kata sudah meraung menangis ! Sangat tertekan dengan keadaan sebegini, kenapa! Kenapaaaa! Selalu aja aku yg kena! Tuhan tidak sayangkan aku lagi kah! Kenapa ujian asyik datang pada aku! Aku betul ii tidak dapat menerimanya! Aku benci diaa! .
Pin ! Pin! . Kereta alphard betul ii berhenti di sebelah . Tetap tidak di endahkan oleh nya.
"insyirahhh!! "- jeritan seorang perempuan membuatkan nya terpandang ke belakang.
" allahh , kau nak kemanaa! "- vina dan aqilah berlari ke arahnya. Allah ! Baik sungguh hati mereka, walaupun sudah lama tidak berjumpa . Aku makin rasa berdosa dengan perbuatan ku yg melupakan mereka .
" kau gaduh dengan dia ke? "- aqilah bertanya. Lagilah meraung! Aku menangis. Tangannya di sembam kan di muka. Tangisan tidak dapat di tahan. Tidak peduli orang lalu lalang melihat agenda mereka.
" jom kita cari ketenangan okey "- vina dan aqilah memegang tangan insyirah untuk masuk ke dalam kenderaan.
" setiap yg berlaku ada hikamah insyirah. Tabah kan hati " aqilah berkataa. Sambil menepuk belakang insyirah.
"Kenapa aku! Kenapa orang bencikan aku! Apa aku penah buat kat diorang! Aku takda ganggu life diorang! "- insyirah menangis
" aku benci! Aku benci manusiaaaa!!! "- insyirah menjerit aekuat hati dan menutup telinga. Terkedu dia buatnya, tidak pernah insyirah sebegini.
" Insyirah jangan fikir macam tu " viba memujuk insyirah.
" bawa aku balik, bawa aku balik, aku nak abah aku " insyirah mengelak air matanya.
" pak cik , bawa kami ke arah johor nnti saya bagitau "- vina memberitahi drivernya.
Jam menunjukkan pada pukul 11:45pm . Akhirnya sampai juga di rumah abahnya. Insyirah mengajak mereka berdua masuk ke dalam rumah tapo di tolak, mereka perlu ke senai untuk berlepas ke singapore pada jam 3:00pagi . Takut tidak sempat jadi mereka menolak. Alhamdulillah tak sngka begitu baik sekali, sanggup mereka antar aku ke sini.
" assalamualaikum! Abah! "- 2-3kali insyirah menekan lonceng rumah menunggu abah membuka pintu untuknya. Lepas sahaja abah keluar aku nak peluk abah! Aku nak gadu apa yg mereka buat dengan aku! Sekarang ini aku perlukan abah sahaja.
Pintu pagar terbuka . Terlihat abah sedang membuka pintu grill rumah. Muka abah tersangat lah bengis ketika memandangnya.
"kau buat ap kt sini?! "-abah menjerkahnya secara tiba ii.
" abah... "- insyirah terkejut melihat abah yg sebegitu.
"kau balik sekarang rumah sana! Aku tak ajar kau tinggalkan laki kau! "- abah mendekatinya.
" abahh kenapa macam nie "-air mata insyirah sudah berlinangan.
"kau nie memang melampau sebelum nie aku diamkan ja, kau biadap dentan suami. ,tak habis tu kau curang! Apalgi kau nak buat! . "-abah.
" abah!! Saya tak pernah curang dengan suami sayaa?!! "- insyirah menjerit. Pang!! Satu tamparan hinggap di pipinya.
" tengok aku dah cakap! Kau memang dah melampau! Memalukan aku sajaa! , selagi kau tak balik laki kau! Selagi tu aku takkan jumpa kau "- abah terus berjalan masuk ke dalam rumah.
Allah, terkedu , lemah lutut , insyorah terduduk di hadapn rumahnya. Kepala nya sudah pening. Mungkin terlalu penat, stress . Mana aku nak pergi . Telefon pon aku takda, duit kat tangan ada rm 50sahaja. Bank malam hari sudah tutup. Mana aku nak pergi. Insyirah berjalan tanpa hala tuju , matanya tertumpu ke arah hotel bajet. Insyirah masuk ke dalam hotel di sambut mesra oleh pelayan.
YOU ARE READING
Isteri Mithali Tengku Mateen - SEASON 2 -🔮👑
RomanceMore than better dari season 1, Maybe? HAHAHAHAHHAHAHA.