kenapa lah mateen di masukkan ke dalam hospital sehari ja , bagilah 2 -3 hari bolehlah aku ronda ii kat dalam hospital usha ii doktor yg handsome ii nih haha . haritu juga mereka tak berborak , hanya tanya soalan lazim like nak pergi tandas? nak makan ? like that ja jawapan mateen angguk atau geleng , jangan pula kau nak merajuk sepatutnya aku yg merajuk. agak janggal jugalah sebab semua ada kat situ kecuali bonda dan suriani terlepas jugalah seksaan dri di tenung dan di sindir oleh mereka haha selain itu kaknurul dan tokpa pergi kerja tak datang sebab mateen tak teruk sangat . sebenarnya takde lah teruk mana diaorang bash aku , aku ni jenis masuk telinga kanan keluar telinga kiri , hendak sahaja bonda uruskan dokumen hospital mateen , bonda mengajak insyirah . uishh gila taknak ? bolehlah aku keluar dri keadaan yg begitu janggal . insyirah pon bangun dri tempat duduk yg bersebelahan katil , tangannya di pegang oleh mateen . walaupun mateen tak cakap aku tahu lah yg dia tak bagi aku pergi . peduli apa aku .
'' saya nak teman bonda lah ''- insyirah bercakap dengan mateen seperti tiada apa ii yg berlaku .
'' habis sapa nak jaga saya ''- mateen tanya . hehh kau ni tak nampak ke ada 2 orang kat sini , ahh lagi satu tu ada bidadari cntik dok tunggu kau sampai mati , sanggup punyalah dia nak jaga kau . perli dalam diam hehe .
'' tu mami kan ada . ahh maya ni kan boleh JAGA AWAK dia sedia berkhidmat untuk awak ''- ehh insyirah ni makin menggalakkan pula , kang laki kau kena ngurat baru nak meroyan , saja ja dia tekankan perkataan itu sehingga maya memandangnya dengan muka tidak bersalah . siot punya minahsekurangnya tunjuklah muka berdosa sikit .
'' takpalah , insyirah teman mateen , biarkan mami teman bonda , maya belikan apa yg mateen nak nanti ''- mami mengarahkan anaknya itu . sambil berjalan berdua dengn bonda . insyirah kembali duduk dan memusingkan badannya menghadap tingkap . ouhh no ! janggal lagi nak borak apa pon takthu .
'' awak nak apa ii tak saya belikan ?''- maya berdiri di sebelah mateen . kan aku kata apa sahaja untuk mateen .
'' dia taknak apa ii , saya nak coconut shake satu terima kasih '''- insyirah menyampuk dan menoleh ke arah maya . takkanlah kau nak tolak kan permintaan aku ?.
'' ah? coconut shake ada .....''- hendak maya sambung ayat
'' ada lah , tadi aku nampak kat bawah ''- insyirah membuat muka meluat , sambil menjeling ke arah mateen yg memandangnya .
'' takpe ke awk belikan ?''- mateen . insyirah mengajuk sahaja apa mateen ckap
'' ehh takpa . untuk insyirah apa sahaja boleh , saya keluar dulu ''- maya dengan gelakkan yg tak berapa nak lawa tu terus beredar dri situ .
keadaan janggal kembali hahhahaa berdua saja . jangan lah kau panggil aku mateen , aku takde mood sangat nak cakap denga kau .
'' insyirah ''- mateen memanggil insyirah yg membelakangkannya .
'' insyirah ''- mateen memanggil lagi .
'' insyi...''- mateen
'' apa ''- insyirah menjawab dengan agak tegas .
'' sorry ''- mateen berkata
''....''- insyirah
'' awak nak saya sujud ke baru nak maafkan saya ''- mateen berkata . dia ni sindir aku ke dia nak buat betul ii .
'' mateen kenapa awak berperangai macam nih ''- kali ini insyirah duduk menghadap mateen yg sedang berkerut dahinya . mata mateen di tenung oleh insyirah , lepas kahwin ni bab tenung ii aku dah berani dah hahha .
'' perangai apa ?''- mateen seperti tidak tahu pula . mateen si hambar !.
'' boleh tak awak nie hidup setia dengan seorang sahaja? ke memang awak nak kahwin dua ah ? boleh ja kalau awak nak kahwin dua yg penting awak ceraikan sayalah ''- insyirahmenyindir mateen
'' astagfirullah , takdelah saya sampai nak ceraikan awak, kalau duakan tu mungkin .''- mateen jawab tanpa serba salah. Apahal doh mateen ni sakitnya hati! Insyirah menumbuk numbuk dada sendiri, aduyai sakitnya hati aku ya rabbi.
" sorry " -mateen tahu Insyirah memarahinya lagi, ingatkan nak buat lawak, tak jadi pula . Maaf sayang mateen.
'' mateen awak bukan buat benda yg sama sekali tau , banyak kali pula tu , dulu dengan amira a.k.a cousin awak , kali ini maya ? a.k.a kawan awak ? lepasni sapa pula , jiran sebelah rumah tokpa ?''- insyirah berkata sambil menyindir . mateen tercengang dengan apa yg dikatakan insyirah .
'' okey macam nie , demi allah saya dengan amira takde apa ii hubungan takkan lah saya nak dengan cousin saya sendiri ? , ya kami memang rapat dulu , selepas dia buat benda yg tak sepatutnya kat awak saya dah tak rapat dengan dia , yg maya pula saya memang dah tak sukakan dia langsung sejak di tinggal dekat london ''- mateen bercerita dengan bersungguh sungguh bagi menyakinkan isterinya .
'' ouhh , memang dah tak sukakan maya , maksudnya dulu memang awak ada hubungan lah dengan dia ?''- insyirah saja hendak memanaskan keadaan . mateen terlepas cakap rupanya .
'' ye okey , dulu ii sekarang saya hanya sukakan awak ja , sayang cintakan awak ja, saya syangkan awak ..''- mateen mencuba lagi nasib nya mana lah tahu kali ini isterinya sangkut dengannya
'' serious ?! awak dah tak sayang kan saya mateen ? dulu bukan awak kata awak cintakan saya sorang ! , saya datang balik pada awak , awak boleh kata macam tu !''- maya yg baru sahaja masuk dalam wad , insyirah memandang tangannya manalah tahu si maya ni jumpa coconut shake aku ke sebab manader hospital jual coconut shake hahha . muka maya bertukar menjadi bengis , uish panas baran ke minah nih ? . ada akukisah hahahah.
'' ye saya tak sukakan awak , dri dulu maya , dari awak tinggal kan saya , saya dah tak sukakan awak , faham ?''- mateen menjawab dengan tenang sambil memandang tepat pada mata maya .
'' sampai hati ! saya datang sini semata mata untuk awak ! no no no , takkan lah sekejap itu awak boleh lupakan saya ! habis selama ini awak layan saya ?''- maya berkata sambil matanya sudah berair
'' saya ni masih anggap awak sebagai sahabat saya , saya takde maksud untuk dapatkan awak balik ''- mateen berkata begitu .
'' kenapa mateen awak buat saya macam ni !"- maya
'' sejak awak pergi london ! ada fikir pasal saya ! , saya ni bermacam macam cara untuk dapatkan awak sampai kan saya kata kat tokpa nak sambung belajar sana lepas spm tapi alhamdulillah Allah tunjukkan saya yg awak bukan perempuan yg baik , awak boleh pula curang dengan saya kat sana ketika saya tak ada dengan awak ! ingat saya tak thu ? , takpalah benda dah jadikan saya maafkan awak tapi saya bersyukur dekat Allah s.w.t kerana mendatangkan insyirah dalam hidup saya . saya bersyukur sebab dapat isteri macam insyirah . kalau awak isteri saya ! saya takthu kita akan ke syurga ke tidak , dan mulai hari ini awk bukan sesiapa dalam hidup saya ''- mateen sudah menjadi marah , wajah nya sudah kemerahan . Hapak crappy siak mateen ni mengamuk . Jap aku nak cakap aku kembang semangkuk sebab mateen puji aku, wo ai ne mateen sayang.
'' aku doakan korang takkan bahagia sampai mati ''- maya terus beredar dri situ . ohh gempak dia doakan kami tak bahagia , dia ni tuhan ke ? sampai nak tentukan kehidupan orang lain . insyirah hanya duduk di tepi menjadi pendengar setia mereka sahaja . sebab maya tak mention nama aku jadi aku takde lah nak menentang nya sangat .
'' dia pawang eh ?''- insyirah bertanya kepada mateen yg sedang menahan marah . mateen memandangnya kemudian jelingan di berikan kepada insyirah . dia jeling aku , eleh kau yg buat onar dulu bukan aku .
'' mateen nak makan apa ii ''- insyirah menukar tajuk pula . insyirah duduk di atas katil bersebelahan dengan mateen yg asyik tunduk sahaja. mateen tidak melayannya pon . habislahh aku ! .
YOU ARE READING
Isteri Mithali Tengku Mateen - SEASON 2 -🔮👑
RomanceMore than better dari season 1, Maybe? HAHAHAHAHHAHAHA.