Hari telah bertukar menjadi malam. Keira masuk ke dalam bangunan Buddyz (nama syarikat) bersama Khairil setelah mereka beredar daripada kafe milik Adeena.
Mereka berjalan ke arah jurugambar yang sedang menyediakan peralatan mereka.
"Where's the new guy?"Tanya Keira.
"Dia dekat bilik solek"Keira dan Khairil masuk ke dalam bilik solekan.
Kelihatan seorang lelaki yang memakai topeng mulut berserta topi sambil melayan telefon pintarnya.
"You're the new guy?"Keira mengangkat kening sebelahnya.
Lelaki tersebut mengangkat kepalanya.
"Asal kau nampak kurus sangat ni, Kei?"Tanya lelaki tersebut.
Hold up-
"It's me"Kairul membuka topi dan topeng mulutnya.
"Patut la macam kenal je suara tak guna ni"Kata Keira dengan selamba.
"Don't be a meanie"Kairul mencebikkan bibirnya.
Khairil tergelak kecil.
"So, Khairil a.k.a KR?"Kairul berjalan ke arah Khairil.
"Yes sir~"Mereka bersalaman.
"So, korang akan buat video untuk semua orang vote korang. Jadi pakai apron ni"Kairul menghulurkan dua apron kepada Keira dan Khairil.
"But first, korang masak dulu nasi pataya"Arah Kairul sambil tersengih.
"Eh?" "HUH?!"
Tanya mereka serentak tetapi suara Khairil yang paling kuat
"Wowo, korang pandai masak kan?"Tanya Kairul manakala Keira hanya menganggukkan kepalanya.
"That's...."Khairil sudah berpeluh.
"Kau tak pandai?"Keira mengangkat kening sebelahnya.
"Eh, p-pandai"Kata Khairil, mula tergagap-gagap.
"Kau tak pandai? Serious la?"Kairul tergelak.
"Aku boleh buat nasi tapi nak buat telur dadar tu aku tak boleh, takut pecah"Kata Khairil, menahan malu.
"Takpe. Aku suruh pekerja buat nasi pataya but, korang kena tandatangan pakai sos"Mereka berdua hanya akur sahaja.
Skip
Mereka hanya mereput di dalam bilik solekan sahaja. Khairil bermain dengan telefon pintarnya manakala Keira sedang baring di atas sofa sambil membaca buku.
"Okay guys, masa rehat dah tamat. Jom gerak"Keira dan Khairil mengikuti Kairul daripada belakang.
"Okay. Tandatangan kat atas situ"Mereka hanya akur sebelum mengambil botol yang mengandungi sos lalu menandatangan di atas telur dadar tersebut.
"Okay, mari mulakan rakaman"Arah Kairul kepada beberapa pekerja.
"Take 1"Seorang pekerja memegang kad yang digunakan ketika mahu memulakan sesuatu rakaman (saya tidak tahu nama kad tersebut).
YOU ARE READING
4 Bestfriend (season 2)
RandomJika anda mahu membaca, sila baca 4 Bestfriend yang pertama dahulu agar anda boleh faham tentang cerita ini. Jika anda baca juga dan tidak faham dengan cerita ini, jangan salahkan saya ya? Keira Ariffa yang telah meninggalkan sekolah dan meninggalka...