Chapter Seven

532 40 17
                                    

Khamis

Keira berada di Restoran Ariffin. Melepak je la kerja dia, dah semua member dia kerja kecuali dia.

"Keira Ariffa, jangan la duduk menghadap phone je. Tolong la abang kau ni"Kairul memandang ke arah Keira.

"Too much work"Kata Keira, bosan.

"Aku takkan bagi kau pinjam motor aku and komik aku lagi"Dengan sepantas kilat, Keira telah memakai apron.

Kairul tergelak tatkala melihat Keira yang kalut memakai apron.

"You're dead when we get home"Keira menjeling ke arah Kairul yang tersengih sebelum ke arah pelanggan yang menunggu pesanan mereka diambil.

Keira berjalan ke arah meja seorang lelaki.

"Ya, Encik mahu order apa?"Tanya Keira, tidak memandang lelaki tersebut.

"Ya, Encik mahu order apa?"Tanya Keira, tidak memandang lelaki tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Krik krik

"Ha?"Keira sudah buntu.

Orang mabuk mana lak yang sesat ke sini ni?

"You don't know me, Kei?"Keira menggelengkan kepalanya.

Lelaki tersebut agak tersinggung.

"It's me, Khairil. Budak yang paling popular dekat sekolah menengah"Kata lelaki tersebut sambil membuat muka seperti cekodok basi.

"Oh, Aku fikir orang mabuk mana la yang sesat tadi. But kau? Popular? Tuih, muka macam cekodok basi ada la"Kata Keira sebelum membuat muka jijik.

"Meanie! Nasib baik aku ingat suara kau. Tadi aku ingatkan lelaki mana la yang suara macam perempuan ni"Kata Khairil sambil tersengih.

"Memang ramai fikir aku ni lelaki"Kata Keira, bosan.

"Restoran kau ke?"Khairil memandang sekelilingnya.

"Abang aku punya, aku tolong je"Khairil menganggukkan kepalanya.

"Okay la kalau macam tu, aku nak nasi putih, ayam masak merah, sayur kangkung dengan apple juice"Keira menulis pesanan tersebut di dalam memo kecilnya sebelum beredar pergi ke arah dapur.

Setelah beberapa minit, Keira datang semula dengan makanan di tangannya.

"Hu~ Bau dah sedap. Harap rasanya pon sedap la"Kata Khairil, sudah siap memegang sudunya.

"Of course la sedap. Abang aku yang masak, bukannya lembu"Kata Keira.

"Yelah, mana la tau kalau tak sedap ke"Kata Khairil.

"Encik ada masalah ke?"Kairul muncul di sebelah Keira.

"Eh takde apa² masalah"Kata Khairil dengan pantas.

"Then kenapa saya dengar Encik cakap 'tak sedap'?"Kairul mengangkat kening sebelahnya.

"Dia kata mana la tau kalau tak sedap. Bukan tak sedap"Keira menekankan perkataan 'tak'.

4 Bestfriend (season 2)Where stories live. Discover now