Rabu
Keira sudah sampai di gelanggang bola keranjang, tetapi dia menjauhkan diri daripada Haris dengan lebih kerap. Haris mengeluh perlahan.
"Looks like she still hate you"Hakim muncul di sebelah Haris.
"Shut it, aku ada plan untuk buat dia suka aku balik"Kata Haris.
"Good luck with that"Kata Hakim.
"What did you mean by that?"Haris mengangkat kening sebelahnya.
"Khairil lebih cekap dari kau. Besides, he's kinda popular"Teramg Hakim.
"You mean?"Hakim mengeluarkan telefon pintarnya sebelum memaparkan video Buddyz.
"Wait, how can he be a singer? He's not that handsome"Haris masih lagi memandang video Buddyz.
"Oi², nak cakap BI gi London"Syafiq berjalan ke arah mereka.
"Aku tak tahu cemana tapi dia dah jadi popular dengan A.K" Hakim mengangkat kedua bahunya.
"Oi, sambung berlatih now!"Mereka berlari lintang-pukang untuk sambung berlatih setelah mereka dengar jeritan Emily yang serupa seperti singa.
Skip
Semua sudah selesai berlatih. Semua pemain mencari nafas mereka.
"Bapak penat shial"Kata Amir sambil mengelap peluhnya.
"Hek ele, belum lagi bila perlawanan tu"Kata Emily sambil menyalin sesuatu di notanya.
"Oh ya, bila perlawanan tu korang tak boleh pegang phone sendiri sampai masa rehat or lepas habis perlawanan"Terang Emily.
"Alah apa ni, nanti bila sempat nak main game?"Syafrul membuat muka sedih.
"Ah takde²"Kata Emily.
Ting!
Keira membuka telefon pintarnya.
Knight🔱
Dtg ke Buddyz, NOW
Keira mengangkat kening sebelahnya.
"Em, I gotta go"Keira mengambil beg galasnya.
"Kau nak gi mana?"Tanya Emily.
"Family business"Emily hanya menganggukkan kepalanya.
Keira terus beredar pergi.
Dia ada hal apa?
Omel Haris di dalam hatinya.
Balik
Semua sudah bersiap-sedia untuk balik berehat di rumah.
"Ris, ada orang nak jumpa kau"Panggil Syafrul.
Haris keluar daripada gelanggang bola keranjang. Kelihatan Harith sedang bersandar di dinding sambil bermain dengan telefon pintarnya.
"Harith? Why are you here?"Tanya Haris, pelik.
"I need to talk to you, alone. Kita gi tempat privasi dulu"Haris hanya akur.
Sekarang mereka berada di sebuah kafe. Mereka hanya memesan minuman sahaja.
"So, apa yang kau nak cakap?"Tanya Haris.
"Ingat tak hari terakhir Kei kat sekolah?"Haris menganggukkan kepalanya dengan perlahan.
"Masa kitorang nak ambik dia, dia menangis. I wonder why?"Tanya Harith sambil merenung ke arah Haris.
Gulp!
Harith mengeluh.
"Haris, dia menangis sebab kau kapel dengan Sarah apa tah nama dia tu. Kei masatu nak mintak maaf and luahkan perasaan dekat kau, but apa yang kau buat?"Harith mengangkat kening sebelahnya.
YOU ARE READING
4 Bestfriend (season 2)
RandomJika anda mahu membaca, sila baca 4 Bestfriend yang pertama dahulu agar anda boleh faham tentang cerita ini. Jika anda baca juga dan tidak faham dengan cerita ini, jangan salahkan saya ya? Keira Ariffa yang telah meninggalkan sekolah dan meninggalka...