Khamis
Keira berjalan masuk ke dalam bangunan Buddyz. Kelihatan semua pekerja sedang sibuk membuat kerja mereka.
"A.K~"
Keira memandang ke arah kirinya sambil membuat muka yang meluat.
"Tak perlu la kau nak panggil nama aku meleret"Kata Keira, bosan.
"No can do, so mana abang kau?"Tanya Khairil.
"Kerja dekat restoran Rith. So aku je yang datang sini"Terang Keira.
"La, dia ada dua kerja ke?"Tanya Khairil.
"Ye la, takkan seratus pulak. Boleh mati sebab stress abang aku tu"Khairil tertawa kecil.
"Err Encik A.K, sesi penggambaran sudah selesai. Encik berdua boleh tukar pakaian sekarang"Mereka berdua hanya akur sebelum mereka beredar ke bilik masing-masing.
Setelah mereka selesai menukar pakaian, mereka berdua keluar daripada bilik mereka secara serentak.
"Cepat betul kau tukar baju"Kata Khairil sambil tersengih.
"Same as you"Kata Keira.
"Okay guys, it's time"Mereka berdua hanya akur sebelum mereka ke posisi masing-masing.
"So, asal kau tak jawab call aku?"Bisik Khairil tatkala mereka sedang membuat gaya.
"Kau ada call ke?"Keira mengangkat kening sebelahnya.
"Ada la, takkan kau tak bukak phone?"Tanya Khairil sebelum dia memandang ke arah Keira yang tidak memandang ke arahnya.
"Sekarang ni kita nak tangkap gambar, bukan buat video. Nanti la kita sambung"Khairil mencebikkan bibirnya sebelum menurut sahaja.
Skip
"Ey, good work guys~!"Semua pekerja menganggukkan kepala mereka sebelum mereka beredar pulang ke rumah mereka.
"Kau nak aku hantarkan kau balik ke?"Tanya Khairil.
"Nah, ada orang ambik aku"Kata Keira.
"So, kau bukak phone ke tak?"Tanya Khairil sekali lagi.
"Bukak tapi malas nak tengok message kau"Kata Keira dengan selambanya.
"Jahat!"Kata Khairil sambil berlakon seperti dia mahu menangis.
"Pfft, kidding~"Kata Keira dengan senyuman menyebabkan Khairil kaku.
"Kei"Keira dan Khairil memandang ke arah seseorang yang baru sahaja muncul.
"Oh, hey Ris"Kata Keira.
"Urgh, kenapa belacan ni datang?"Tanya Khairil sambil menjeling ke arah Haris.
"Bukan kau sorang je yang rasa meluat. So Kei, how about we go to a date first?"Tanya Haris, tidak menghiraukan Khairil.
"Wait, korang kapel ke?"Tanya Khairil dengan riak yang terkejut.
"Yep"Kata Haris dengan riak yang tenang.
"Sorry Ril, I know you like me but I...don't have the same feelings as you. We can still be friend?"Kata Keira dengan nada yang tidak pasti, takut jika Khairil tidak mahu berkawan dengannya.
CRAK!!
Call the ambulance! Someone been shot with the FRIENDZONE!!
"W-Wait wait wait, aku pening sekarang ni"Kata Khairil sambil memegang kepalanya.
" Ingatan dia dah pulih, dia dah maafkan aku, kitorang couple. End of the story"Terang Haris.
"O...Oh...."Muka Khairil bertukar menjadi suram.
YOU ARE READING
4 Bestfriend (season 2)
RandomJika anda mahu membaca, sila baca 4 Bestfriend yang pertama dahulu agar anda boleh faham tentang cerita ini. Jika anda baca juga dan tidak faham dengan cerita ini, jangan salahkan saya ya? Keira Ariffa yang telah meninggalkan sekolah dan meninggalka...