Chapter Fifty-Eight

337 35 17
                                    

Haris berjalan seorang diri, masih lagi mencari Keira.

Boom!

Haris memandang ke arah tempat funfair yang tidak jauh daripadanya.

Sebenarnya tu bunyi bunga api tetapi saya tidak tahu cara bunyi itu. Takut juga kalau orang fikir itu bunyi bom/tembakan atau bunyi pengantin punya majlis yang kepak kepak kebom kebom tu.

"No, no way. Kei takkan ke sana"Omel Haris sendirian sambil menggelengkan kepalanya.

Baru sahaja dia mahu beredar pergi, kelihatan seseorang yang cukup dia kenal sedang memandang ke arah bunga api tersebut.

"Kei?"Manusia tersebut memandang ke arah Haris.

Dengan pantas dia terus melarikan diri dengan menutup mukanya menggunakan hoodie.

Just to tell you guys, chapter ini hanya banyak part RisKei sahaja. Of course, part cringe memang wajib ada di setiap kisah cinta. Mohon bertabah jika terlebih cringe atau terlebih gula.

"Wait, Kei!"Haris dengan pantas mengejar Keira yang masih lagi melarikan diri.

Haris menggenggam lengan Keira.

"Let go you psiko!"Jerit Keira.

"Kei, liste-"

"No! I'm not gonna listen to you again!"Semua yang berada di funfair memandang ke arah mereka berdua dengan perasaan pelik.

Haris menarik Keira ke arah Roda Ferris. Haris terus menolak Keira untuk masuk ke dalam salah satu gerabak Roda Ferris.

"Have a safe trip"Kata pekerja tersebut sebelum dia menutup pintu. Maka Roda Ferris mula bergerak.

"Let's talk in here"Kata Haris setelah di melabuhkan punggungnya di hadapan Keira.

"I don't want to discuss anything with you in here"Kata Keira, dingin sambil memandang ke arah luar.

"Maksudnya kau nak discuss dengan semua kawan² and keluarga kau kecuali aku?"Tanya Haris.

"Yes"Kata Keira dengan pantas.

"Okay kalau kau taknak cakap fine, but please listen"Kata Haris.

"Aku taknak dengar penjelasan kau la, Haris Aiman"Kata Keira dengan rambutnya menutup matanya menyebabkan Haris tidak dapat mengenal pasti riak wajah Keira.

"Ingatan kau dah kembali ke?"Tanya Haris.

LORI GULA AHEAD!! I REPEAT!! LORI GULA AHEAD!!

"Yes, takde yang tertinggal langsung. Macam mana kau pulaukan aku walaupon aku cuba untuk merendahkan ego aku, macam mana kau selalu bagi ayat yang sweet sampai boleh buat aku mula cair and macam mana kau marah aku dekat hospital and macam mana ka-"Haris menutup mata Keira.

Kenapa dia tutup mata Keira? Saya pun tidak tahu.

"Okay, I get it. Kau benci aku and kau taknak pandang or ingat aku langsung sejak dari kau pindah lagi. But hear me this.......I'm sorry"Keira terdiam.

"I'm sorry because I hurt you, I'm sorry because I don't believe you and I'm sorry because I said something bad about you. Sejak kau koma, aku macam orang takde life. Tak makan, tak minum and tak keluar dari bilik langsung. Aku dah tau semuanya yang Sarah yang buatkan salah faham ni"Kata Haris dengan panjang lebar.

"Again, I'm really sorry because I hurt your feeling...."Mereka hanya mendiamkan diri sebelum Haris perasan setitik air mata jatuh di pipi Keira.

"Mereka hanya mendiamkan diri sebelum Haris perasan setitik air mata jatuh di pipi Keira

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
4 Bestfriend (season 2)Where stories live. Discover now