Chapter Sixty-Four

366 37 22
                                    

Adeena membuka matanya secara perlahan-lahan.

"Ergh, where am I?"Omel Adeena dengan suara yang perlahan.

"Asal aku kena ikat siot?"Adeena cuba untuk bergerak tetapi hampa kerana dia telah diikat dengan ketat di tiang.

"Ad? Is that you?"Kedengaran suara yang cukup dia kenal di sebelah kirinya.

"Lev? Kau pon kena tangkap ke?"Tanya Adeena sambil mengerutkan dahinya.

Dia menolehkan kepalanya dan terpapar wajah Lev yang kelihatan penat.

"Pshh of course la. Kalau tak kenapa aku kat sini sengal"Kata Lev.

"Guys, ada sesiapa nampak topi aku tak?"Tanya seorang lagi.

"Em pon ada?"Tanya Adeena.

"Yeah, kitorang berdua kena culik sama²"Kata Lev.

"Stop talking and do something about this shiet"Marah seseorang di belakang Adeena.

"Kei, you're here too?"Tanya Adeena.

"Min and Sof pon ada la ni?"Tanya Lev.

"Yep"Kata mereka berdua secara serentak.

"Patut la aku tak dapat call kau. Kau kena culik dulu rupanya"Kata Adeena kepada Keira.

"Why me first?"Keira mengeluh kasar.

"How should we know? Maybe sebab kau ketua"Kata Saemin.

"Dude takde sesiapa ketua dalam kumpulan kita"Keira mengerutkan dahinya tatkala dia memandang ke arah Saemin yang berada di sebelah kanan Adeena.

"Look at what we have here"Semua memandang ke arah sebuah figura yang berjalan ke arah mereka.

"KALESS in the same place. Without any help and without their precious boyfriend"Kata Sarah dengan nada yang sinis.

"Sarah?"Omel Sofe dengan perasaan pelik.

"I knew it"Omel Saemin pula.

"Patut la selama ni tak nampak batang hidung kau. Kerja bodoh rupanya yang kau buat"Kata Emily, sinis.

"Kau diam!"Marah Sarah.

"Sudah la Sarah, move on je la. Itupon susah ke?"Keiran melepaskan keluhan penat, penat untuk bercakap dengan budak yang tidak faham bahasa Melayu.

"Kau cakap besar, kau tu pon tak boleh nak move on sejak lima tahun yang lepas!"Sarah menjeling ke arah Keira.

"Sebab Haris masih lagi tak kapel bagai. Tapi masa Haris kapel dengan kau, ada aku kacau life korang? Takde kan?"Keira mengangkat kening sebelahnya.

"Tapi kau la yang buat aku dan Haris putus!"Jerit Sarah.

"Bukan kau yang curang dengan dia ke?"Tanya Lev, sinis.

"Ni hal aku dengan dia, bukan kau!"Sarah menunding jarinya ke arah Lev.

"Relax, my darling. We don't want to make any drama so soon"Kata Amni yang muncul di belakang Sarah.

"Amni lak? Ah sudah"Kata Emily.

"Nampaknya drama dah nak bermula"Sofe menggulingkan bebola matanya.

"Korang bekerjasama? Weh come on la, kitorang lawan dengan kau pon kau lari cari mak"Kata Lev.

"Well Sarah benci Keira and I benci Adeena. So I pon bekerjasama la dengan dia"Terang Amni.

"Pastu asal culik kitorang? Asal tak culik Kei dengan Ad je?"Tanya Emily dengan selambanya.

"Are you serious right now?"Jerit Keira dan Adeena.

4 Bestfriend (season 2)Where stories live. Discover now