P.o.v Harry
'kun je echt niet sneller?' 'het spijt me meneer styles maar het verkeer staat helemaal vast..' zei mijn chauffeur, dan wordt het lopen dacht ik en trok de capuchon van mijn jas over mijn hoofd en zette mijn zonnebril op 'dankjewel' zei ik, stapte de auto uit en liep de weg over naar de stoep en richte mijn hoofd naar de grond in de niet herkend te worden. ik liep de hoek om, zette mijn zonnebril af en stopte hem in mijn zak, ik wist dat het niet ver meer was dus nu had het niet heel veel zin meer om hem op te houden. ik maakte de deur open, hing mijn jas op de kapstok en pakte mijn mobiel. mischien niet zo'n heel slim idee want ik liep meteen tegen iemand aan. 'o sorry ik zag je niet aankomen' ik keek op, wow... 'hier' zei ze en gaf me mijn gevallen mobiel 'thanks' zei ik een beetje kort af ze keek me aan. ik keek haar nu in de ogen en gaf haar een hand, 'harry' 'ehm faith' zei ze een beetje beduusd. mooie naam zeg faith, volgens mij past hij wel bij haar, en haar vel blauwe ogen met haar blonde krullerige haar!. 'ehm harry kun je me de weg wijzen?' ik schrok op en liet haar hand (die ik de hele tijd vast had gehouden) los 'ja tuurlijk!' zei hij en gaf haar een knipoog. 'kom je mee?' vroeg ik toen ik zag dat zij nu de gene was die in haar gedachten was verzonken en liep de gang door, zou ze net zo over mij denken als ik over haar? 'hoe weet jij de weg hier zo goed?' vroeg ze opeens 'ik kom hier bijna elke dag dus dan is het niet zo moeilijk om de weg te vinden!' zei ik lachend. aan het einde van de gang liep faith rechts, ik pakte haar hand vast en trok haar mijn kant op 'verkeerde kant' zei ik, net voordat ik de deur open deed liet ik haar hand los 'here we are!' zei ik en niall, louis en zayn begroeten me vrolijk alleen liam niet want die was hard aan het lachen met een meisje, 'wat is er zo grappig?' zei ik nieuwsgierig tevergeefs want liam kwam niet uit zijn woorden. ik hoorde faith haar maag naast mij knorren, 'heb je honger?' vroeg ik grijnzend 'een beetje..' antwoorde ze blozend, het meisje naast liam haar maag begon ook te knorren 'eigenlijk hebben we vanochtend niet gegeten' zei faith. liam keek hun bezorgd aan 'waarom niet?' 'probleempje met de wekker' zei het meisje naast liam 'dus we hadden niet echt de tijd om te ontbijten' maakte faith het meisje haar zin af. ik glimlachte en keek de jongens een voor een aan, 'laten we de dames mee uit eten nemen!' zei ik enthousiast, de jongens knikten. ik keek faith aan en reek mijn hand uit 'ga je mee?' faith keek me twijvelend aan maar legde toen haar hand in de mijne, mijn hand begon te tintelen.. het voelt zo vertrouwd, net als of ik haar al jaren ken. ik liet haar hand voorzichtig los en deed de deur voor faith open 'na u!' zei ik en wenkte dat ze voor mocht gaan. 'hoe gaan we er naar toe?' vroeg niall 'gewoon met de taxi ik denk dat het namelijk anders wat te veel op zou vallen' zei ik en liep de gang door naar de kapstok 'drie taxi's dan?' vroeg niall 'ja' 'maar dan moet er een alleen' zei niall 'nee hoor' zei ik glimlachend terwijl we onze jas aan deden 'jij met liam en hoe heet dat andere meisje?' 'themmie' 'oké dan is het jij liam en themmie, zayn en louis en ik met faith' 'is goed' zei niall en liep naar zayn louis en liam toe om het te melden. liam knikte louis stak zijn duim naar me op en zayn gaf me zo'n blik van alweer? ik schudde mijn hoofd. zayn keek me verbaasd aan maar wende zich toen weer tot het gesprek, ik liep naar faith toe, 'ga je mee?' 'waar naar toe?' vroeg ze verbaasd ik glimlachte 'de taxi' ze maakte een zacht oow geluidje en keek naar themmie, 'wij komen zo ook opgesplitst in groepjes' zei themmie. faith knikte en wende zich naar mij 'oké' zei ze en liep voor me uit, 'geen jas nodig?' zei ik toen ik zag dat ze geen aan had. ze haalde haar schouders op en liep de voordeur uit naar een taxi toe en stapte in. ik glimlachte, eigenlijk had nog nooit een meisje zo gedaan in mijn buurt.. ze begint steeds meer mijn aandacht te trekken. dacht ik in mezelf toen ik naar de taxi liep, 'je weet welk restaurant?' vroeg liam ik knikte en stapte ook in. de chauffeur keek me verbaasd aan. ik besteedde er verder geen aandacht aan, gaf de straat door en wendde me tot faith die uit het raam keek. 'vindt je londen mooi?' 'ja hoor' zei faith een beetje afwezig, 'is er iets?' 'nee hoor' zei ze snel en keek me aan. ik haakte een haarlok die voor haar ogen was gaan hangen achter haar oor en glimlachte. 'al in de londen-eye geweest?' ze schudde haar hoofd, 'we zijn er pas sinds gisteravond' 'blijven jullie nog lang?' vroeg ik opeens. ze fronste haar wenkbrauwen maar gaf toch antwoord, 'nog ongeveer twee weken' nu was ik de gene die fronste en zij de gene die lachte 'we blijven hier twee weken voor themmies verjaardag' zei ze en keek naar de weg voor zich, 'waar gaan we eten?' vroeg ze toen haar maag weer knorde 'waar zou je willen eten?' 'weet ik niet, niet te chic denk ik want het is maar lunch' ik knikte, pakte mijn mobiel en belde liam. 'plan gewijzigd' zei ik zodra liam op nam 'waar dan naar toe?' 'volg onze taxi maar, licht jij zayn en louis in?' 'jo' zei liam en hing op'. 'wat was jullie plan dan?' vroeg faith nieuwsgierig 'niet belangrijk' zei ik lachend om haar nieuwsgierigheid 'waarom moet je nou lachen zei ze en stootte me aan tegen mijn arm, 'niet belangrijk zei ik toch!' zei ik nog steeds half lachend en gaf de nieuwe bestemming aan bij de chauffeur, 'londen-eye please'
vote ore comment please! x
JE LEEST
How to love
FanfictieWat als je totaal geen directioner bent maar je veel aandacht krijgt van een van de boys? weet je je bij je standpunt te houden of dwaal je totaal af van waar je wilt zijn? En als je je er aan over geeft speelt je verleden een grote rol.