Wow. Efter en sån här lång tid och jag är inte ens halvvägs med att vara klar med Alium, aka Han som Avvisade mig. Mycket har ändrats och mycket har tagits bort, men oroa er inte. Det är bara till det bättre och det kommer alltid förbli Han som Avvisade mig. I både hjärta och själ.
Om någon hade sagt till mig att det var ansträngande och väldigt mycket jobb med att skriva en berättelse för något år sedan så skulle jag ha skrattat högt. Men nu? Herregud vad mycket man måste tänka på! Logik, tid, karaktärerna och såklart den Röda tråden. Men allting blir en rolig utmaning som gör att man utvecklas till det bättre.
Men denna uppdatering har inte bara varit något jag vill säga. Nej, här nedanför är Prologen till vår älskade berättelse. Som ni kanske ser så har mycket ändrats med namn och platser, men handlingen kommer vara dess samma som originalet. En del iallafall ;)
Legenden av Skiftare:
Sedan jordens begynnelse har varelser vandrat på vår jord. Det finns smarta människor som tror att det finns andra livsformer i universum. Aliens. Andra människor på Mars. Det ingen vet är att det övernaturliga finns närmare än de tror. Så nära att de kan vara din granne. Din vän.
Överallt finns vi och ingen vet om vår existens. Vi kopplas till det omöjliga, fjantiga berättelser som färgats över till böcker och filmer. Ingen har de haft rätt om vad vi är eller hur vi kom till. Det ni människor tror är myter och skoj, är i själva verket verkligt.
Varulvar.
Enligt er människor är vi monster som kan förvandla oss till hälften människa och till hälften varg. Det ni inte vet är att ni har till hälften rätt. Varulvar var verkliga för flera millennium sedan. De var aggressiva gigantiska bestar som kunde döda med en blinkning. Men Varulvar har inte vandrat på vår jord sen det stora kriget som bekämpades mellan Skiftare och Varulvar.
Låt mig förklara vad en Skiftare är.
Vi är speciella människor som lever i ett hemligt samhälle som ingen känner till. Det som gör oss speciella är att vi kan skifta till vargen som lever inom oss. Vargen är som ett heligt helgon men även vår bästa vän. Vi kan kommunicera via tankarna med riktiga ord och delar känslor. Men det händer bara när valparna fyller tretton år som vargen vaknar till och man kan förenas som en. Det kallas den första Förvandlingen. När vi fyller tretton år har vår kropp mognat på ett sätt som gör att vargen kan bryta sig ut ur sin bur och förvandla sig till sin magestetiska form. Den första förvandlingen är en brutal upplevelse som alla fruktar över. Ingen tortyr i världen kan jämföras med den smärta som man får uppleva den natten. Det är då alla våra ben bryts i kroppen och päls växer fram från våra porer.
Det sägs att Varulvar och Skiftare en gång samma person. Man kunde välja hur man skulle förvandlas. Till varg eller monster. Enligt sägen var det en galen Varulv som satte stopp på vårt samhälle. Varulven tappade kontrollen och dödade en häxas son, lades en förbannelse över oss. Varulvar skulle aldrig mer kunna välja vilken form de skulle skifta till. Ju längre tiden gick började det födas barn som bara kunde förvandlas till en form. Men det häxan inte hade räknat med var att vår själ skulle delas upp i två. I århundraden har Skiftare levt med en halv själ och för att hitta sin andra del, måste man ha uppnått sin artonårsdag. Vår Ghem – själsfrände som människor säger – är lika dyrbar som flera ädelstenar. Om vår Ghem dör så kommer vi alltid förbli halva och de svaga kommer bli galna tills de dör. Man har bara en Ghem i livet och personen kan vara vart som helst i världen. Det har hänt att Skiftare aldrig har hittat sin Ghem och fått dö ensamma, eller bildat en familj med en annan Ghemlös.
VOUS LISEZ
Han som avvisade mig
Loup-garouINGEN UPPDATERING OCH DEN KOMMER ÄNDRAS! Tänk dig att veta att alla hatade dig. Att alla bara väntade och hoppades på att du skulle ta det avgörande klivet ner till det bottenlösa hålet. Tänk er nu att du inte hade någon alls att ta styrkan ifrån. S...