Het is de laatste dag van de zomervakantie, en ik word ruw gewekt door I Kissed A Girl van Katy Perry (Emily heeft dat nummer als haar beltoon ingesteld toen ik op de wc zat). Met mijn ogen nog half dicht tast ik naar mijn telefoon. Ik neem op. "Hallo?" Zeg ik slaperig. Ik hoor Emily lachen, aan de andere kant van de lijn. "Zo, goeiemorgen!" Roept ze vrolijk. "Ik hoop maar dat je een goede reden hebt om mij zo vroeg wakker te bellen." Zeg ik, semi-geërgerd. Emily lacht. "Een hele goede reden zelfs! Ik sta voor je deur, want ik ga je vandaag meenemen op een verrassingsdate!" "Echt?" Vraag ik verwonderd. Ik wacht nog op antwoord, als ik mijn kamerdeur ineens open zie gaan. "He slaapkop!" Het is Emily. "Opschieten nou, we hebben veel op de planning!" Ik grijns. Dit gaat een mooie dag worden!
Zodra ik aangekleed ben, stappen we in de auto van Emily, die 18 is en haar rijbewijs al heeft gehaald. "Goed." Begint Emily. "We gaan eerst ergens een ontbijtje scoren." Ze rijdt naar de Hema, wat zo langzamerhand ons vaste plekje is geworden.
Een halfuur later is ons ontbijtje achter de kiezen. Emily geeft me een kus op mijn wang. "Nu gaan we iets leuks doen!" "Wat dan?" Vraag ik, terwijl ik mijn wenkbrauwen omhoog trek. "Dat zie je vanzelf." Antwoordt Emily geheimzinnig. Met een zucht stap ik in de auto. Dat wordt afwachten dus!Tijdens de rit zingen we keihard mee met de radio, en op een gegeven moment stopt Emily de auto. Ik kijk om me heen, en zie dat we bij de dierentuin in Emmen staan. "AAAH, IK HOU VAN DIEREN!" Roep ik enthousiast uit. Emily giechelt. "Je vindt het dus wel leuk?" "Ik vind het fantastisch!" Ik pak haar hand, en geef haar een kus op haar wang. Emily kijkt naar de grond en glimlacht verlegen. "Kom," zegt ze, "Laten we maar gauw naar binnen gaan!"
We lopen hand in hand door de dierentuin. We lachen om de gekke aapjes, en we bewonderen de prachtige papegaaien en wilde dieren. Nadat we een groot gedeelte van de dierentuin bekeken hebben, trekt Emily me mee. "Het is tijd voor de derde verrassing!" Grijnst ze.
We lopen naar een afgelegen veldje, waar een kleedje en een picknickmand klaargezet zijn. "Huh?" Roep ik verbaasd uit. "Wanneer heb je dit gedaan?" "Vanochtend!" Zegt Emily trots. "En jij maar uitslapen..." "Dit is geweldig!" Ik geef Emily een zoen. "Dankjewel." We kijken elkaar aan, en ik twijfel even voordat ik eraan toevoeg: "Ik hou van je." "Ik ook van jou." Antwoordt Emily.
JE LEEST
Zomernachten en Roze Wolken
RomanceEen verhaal over een meisje dat verliefd wordt op haar beste vriendin. Lees ook deel 2: Herfststormen en Kaarslicht! http://my.w.tt/UiNb/SIJPxxjLoF Ik zou het heel fijn vinden als je een stem geeft als je dit verhaal leuk vindt, dan weet ik of ik m...