Het is zo ver, de eerste schooldag. Maar dit is een bijzondere eerste schooldag, omdat het de eerste schooldag is dat ik een vriendin heb. En ik wil het eigenlijk niet toegeven, maar ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest. We hebben besloten om onze relatie nog even geheim te houden, maar juist daarom ben ik heel bang dat iemand er toch achter komt.
Het is bijna 8 uur, en Emily komt me halen, zodat we samen naar school kunnen gaan. Emily en ik zitten in dezelfde klas, omdat zij is blijven zitten. We zitten in 6 VWO.
Ik stap bij Emily in de auto. Ze zucht diep, alsof ze iets wil gaan zeggen, dus ik wacht af. "Ik heb besloten dat ik het vanmiddag aan mijn ouders ga vertellen. Over ons." Dat vind ik eerlijk gezegd een angstaanjagend idee, maar dat zeg ik niet. "Wil je dat ik mee ga?" Vraag ik in plaats daarvan. "Ja, graag." Emily kijkt verlegen weg. "Maar ik weet niet hoe ze reageren, misschien worden ze wel boos op je." "Ach, vast niet." Stel ik haar gerust. "En boze ouders kan ik wel aan, hoor!" Emily proest. "Jij? Jouw moeder vindt alles goed joh!" Plaagt ze. "Haha, nou, je moest eens weten!" Antwoord ik. Emily start de auto, en ik geef haar een snelle kus op haar wang. Ze lacht, en we rijden weg.Een kwartier later parkeert Emily de auto naast de school. Ze wil al uitstappen, maar ik houd haar tegen. "Wacht." Ze gaat weer zitten. "Ik moet eerst nog één ding tegen je zeggen." "Wat dan?" Vraagt ze. "Ik hou van je." Fluister ik, en ik kus haar zachtjes. "Ik ook van jou." Fluistert ze terug.
Dan stappen we beide uit, en we lopen naar binnen. Het voelt raar. Emily en ik zijn zo veel meer dan alleen vrienden, maar niemand weet dat, behalve wij. En mijn moeder dan. We proberen te doen alsof er niets aan de hand is, maar de spanning tussen ons is om te snijden. Ik merk aan Emily dat ze zenuwachtig is, maar dat ben ik ook. We staan voor de deur van ons lokaal, de eerste les is Nederlands. Ik haal diep adem, en doe de deur open.
JE LEEST
Zomernachten en Roze Wolken
RomanceEen verhaal over een meisje dat verliefd wordt op haar beste vriendin. Lees ook deel 2: Herfststormen en Kaarslicht! http://my.w.tt/UiNb/SIJPxxjLoF Ik zou het heel fijn vinden als je een stem geeft als je dit verhaal leuk vindt, dan weet ik of ik m...