15. Pätnásta úloha

172 38 13
                                    

„Nešťastie je často len mylnou interpretáciou života." - Henry De Montherlant 

,,A to je presne to milá Maya. Všetko zlé, čo sa ti stalo, všetko nešťastie si si brala tak strašne moc k srdcu, až si nakoniec skončila tak, ako si skončila. Ale prestaň s tým, neber každú zlú situáciu vo svojom živote tak strašne vážne. Ubližuješ tým hlavne sebe a meníš si kvôli tomu pohľad na svet. Musíš sa naučiť žiť najlepšie, ako sa v danej situácii dá. Musíš sa tomu postaviť a ukázať svetu a aj životu, že ty na to máš. A tvojou ďalšou úlohou až do konca tvojho života bude nebrať všetko nešťastie ako pohromu a nekaziť si tým život."

V hlave jej vírilo mnoho myšlienok a za všetky mohol svetlooranžový lístok v jej rukách. Ako doparoma nemá brať nešťastie ako nešťastie?! To má brať smrť svojich blízkych ako niečo radostné a na ich pohrebe tancovať v ružových šatách?

Zhlboka sa nadýchla a vydýchla. Dobre, ako neznámy chce. Nebola z toho nadšená, ale niekde v polovici si povedala, že sa to posnaží vydržať až dokonca, že nakoniec to možno ani nebude taký zlý nápad. Aj keď v posledné dni to začala trochu zvažovať. Papierik radšej odložila do tašky a vybrala sa do práce.

Cestou do roboty mala hlavu plnú myšlienok na minulosť, prítomnosť aj budúcnosť. Zaujímalo ju, aké to bude, keď zvládne všetkých päťdesiat úloh. Či časom spozná neznámeho, ktorý sa rozhodol obrátiť jej život hore nohami, a ak áno, aké to bude. Mala myseľ plnú otázok, ale na žiadnu z nich nemala odpoveď a to ju štvalo asi najviac. Nevedela nič a mohla pátrať akokoľvek, na všetko bude potrebovať čas. 

Bol pondelok, čo znamenalo, že v práci sa zdrží, ale nevadilo jej to. O deviatej sa mala zastaviť u Delphine a bola si istá, že to bude stíhať, takže bola pokojná. S jej susedkou sa dohodli, že minimálne každý pondelok sa stretnú u nej a spravia si pekný večer. Maya netušila prečo, ale v jej prítomnosti sa cítila inak. Uvoľnená, spokojná a dokonca aj šťastná. Nebála sa jej hovoriť o všetkom a Delphine jej to vracala, ale o svojej rodine jej nepovedala ešte ani slovko. Povedala jej o lístkoch v jej schránke, o každom dni, ktorí prežila, ale o svojom bratovi, rodine a priateľoch mlčala. Jediná, o ktorej vedela bola Luna.

50 úloh k šťastiuWhere stories live. Discover now