Kapitel 3

442 22 0
                                    

(Min synsvinkel)

Harry hjalp mig ud i sin bil og så satte vi kurs mod læge. "Okay uanset hvad du gør må du ikke sove okay?" Sagde han. "Jeg er altså virkelig træt" sagde jeg. "Vi sætte noget musik på så". "God idé" mumlede jeg.

Han parkere bilen og åbnede døren for mig. Vi gik sammen ind til lægen. "Hejsa jeg hedder Jake" sagde han og rakte hånden frem. "Hej" sagde jeg og trykkede hans hånd. "Navn?" Spurgte han og så på mig. "Det er faktisk derfor vi er her" sagde Harry og lagde en arm om mig. "Nå hvad så?" Spurgte lægen og så på os. "Jeg kan ikke huske hvor jeg bor og hvad jeg hedder" sagde jeg. "Nå er der sket noget". "Altså hun fik et ret stort slag i hovedet og hun har ikke kunne huske noget siden". "Har du kastet op?". "Ja to gange" sagde jeg. "Sæt dig ned så tjekker jeg dig lige" sagde lægen og pegede over på en stol. Jeg satte mig over på stolen og så lægen kom hen mod mig med en lommelygte. "Okay du skal bare kigge lige ud mens jeg lyser dig i øjne" sagde han og holdte lommelygten op foran mit ene øje.

(Harry's synsvinkel)

Da lægen havde undersøgt hende lidt satte han sig ned. "Ja det ser ikke så godt ud" sagde ham alvorligt. "Hvad så?" spurgte jeg og gik hen til dem. "Du har fået en hjernerystelse og lider af hukommelsestab" sagde han og kiggede først på hende og så over på mig. Hun så over på mig med øjnene fyldte med tåre. "Tak fordi du tog dig tid til at se på hende" sagde jeg og gik over og hjalp hende op. "Tak" græd hun. "Det var så lidt men din hukommelse skal nok kommer tilbage lidt efter lidt men jeg vil ikke love at der ikke bliver nogle huller i din fortid" sagde han. "Okay tak Jake" sagde jeg og lagde en arm om hende. "Det var så lidt".

Jeg førte hende med ud til bilen. "Det skal nok gå jeg hjælper dig med at prøve at få din hukommelse" sagde jeg trak hende ind til mig. Hun lagde armene om mig. Sådan stod vi et par minutter. "Er du sulten?" Spurgte jeg og trak mig lidt tilbage. "Ja" sagde hun stille. "Har du lyst til pizza?". "Pizza lyder fint" sagde hun. "Godt så køre vi" sagde jeg og åbnede døren for hende. Hun satte sig ind og jeg lukkede døren efter hende. Jeg satte mig ind bag rettet og startede bilen. "Så skal der spises" smilede jeg.

Hvem er jeg?Where stories live. Discover now