Hideg fényű, halvány alkony köszöntött a Kietlen Hegyekre. A magas, éles tetejű hegyek jegesen ragyogtak, mint az óriás, tűlevelű fenyőfák. Tőlük délebbre a tél már véget ért, a fák virágai rózsaszínben nyíltak ki, de Anaya egyik legészakibb pontján a jégfarkasoknak még több holdat kellett várniuk az első hóolvadásra.
Öt hold telt el, mióta Hurrikán kiszabadult fagyos börtönéből és a Halálfalka újra összeállt a délen fekvő Mennydörgővölgy területén. Segítőit nem találták meg, de szaguk hosszasan érződött még a verem alján. A Jégfalka és a Halálfalka ezelőtt is évek óta háborúban állt egymással, ez csak akkor szűnt meg, mikor Hurrikánt elfogták, és mivel megkegyelmeztek neki, a Kietlen Hegyek sötét, fény nélküli gyomrába üldözték.
A hegyvonulat utolsó szikláján, a fagyott hóval borított éles kövek között egy hatalmas, fehér farkashím feküdt, méltóságteljes tartással. Olyan mozdulatlansággal tette ezt, mintha ő is egy volna a Kietlen Hegység szikláival, ősi és sérthetetlen, a világ végéig megőrizve szilárd büszkeségét. Feketeszem volt az, a Jégfalka vezére, a két magas szikla, ami között feküdt agyarakként magasodott fölé. Szürkéskék árnyalatú szeme a távolból valóban úgy nézett ki, mintha szénfekete lenne, és maga az átláthatatlan, üres sötétségű éjszaka rejtőzne mögötte. Vastag, tömött, hófehér bundája aranyszínűen és vörösen fénylett az egyre jobban lángoló sugarak között. Világos, kemény vonású arca a hegy oldalát és az alatta elterülő Rejtélyes Síkságot figyelte.
Látta apró hópelyhekként elvegyülni szürkésfehér bétáit és deltáit, a Vízfalka farkasai tarka halmazában. Mivel otthonuk, a Tóvidék pont a Halálfalka hatalmassá váló területe és a Jégfalka hegyei közé esett, a békés és barátságos falka Kavicsörvény alfahím vezetésével úgy döntött, a hideg észak farkasai oldalára áll. Feketeszem a lelke mélyén örült, hogy a harcokból mindig kimaradó Vízfalka ennyi év után végül állást foglalt, mert minden szövetségesükre szükség lehet. És mivel a két falka ideiglenesen egyesült, létszámuk megtöbbszöröződött. Így, sok hold óta talán újra lesz esélyük, hogy legyőzzék a Halálfalka hatalmas seregét.
Egy halvány fehéres-szürkés alak jelent meg a vörösödő égen, vékony, hegyes szárnyaival kecsesen csapkodva a levegőben. Világoskék tollairól az alfahím gyorsan felismerte Könnyagyart, az egyik deltanőstényt. A légies szárnyas farkas néhány levegőeleművel hírvivőként hozta-vitte a síkságról a Kietlen Hegységre az utasításokat.
Könnyagyar leszállt a földre, az alfahím elé, a nőstény lehunyta kék szemeit, és tiszteletteljesen meghajolt Feketeszem felé.
- Vezérem, a Vízfalka elfoglalta támadási helyét a hegy lábánál. A másik csoport, akik a hegy oldalát őrzik szintén készen állnak. – jelentette felnézve a nála jóval magasabb hímre.
- A gyógyítók biztonságos helyen vannak? – kérdezte Feketeszem Könnyagyart. A kutyák elleni háború alatt is azt a taktikát használták, hogy míg a harc folyik, a gyógyító farkasok egy elrejtett barlangban kaptak helyet, ahova bármikor mehettek a csatában megsérült harcosok.
- Igen, egy föld alatti barlangban vannak. – felelte a törékeny testalkatú nőstény.
- Rendben van – az alfahím hátranézett, a mögötte sorakozó farkasokra. A Jégfalka legtapasztaltabb és legjobb harcosai voltak, béták és néhány delta, de mindannyian jobban ismerték a hegyeket, mint a saját bundájukat. Egytől-egyig szilárdan álltak a helyükön. – Mond meg Kavicsörvénynek, hogy az én csapatom is készen áll a támadásra.
- Természetesen – a fehér-szürke foltos nőstény villámgyorsan a levegőbe röppent, és lefelé száguldott, a Vízfalka vezetője felé.
A levegő egyre hidegebbé vált, de a jégfalkai farkasok meg sem érezték szinte. A Nap már egészen lekúszott a horizonttal egy magasságba, talán gyorsabban, mint rendesen szokott. Mintha Iméra, a Nap Szelleme nem akarná látni ezt a szörnyű csatát. - Feketeszem ezt gondolataiban egy baljós jelnek vélte. Vajon Dhiméria szellemei elfordultak tőlük, és a Halálfalka oldalára álltak? De Feketeszem remélte, hogy ez nem így történt. Miért akarnák a Szellemek támogatni a Halálfalka kegyetlen és torz eszméit, amiben csak azok hisznek, akik elfordultak a világtól?
YOU ARE READING
A Hold Királyai: Leilana /Az utolsó vonyítás/
FantasyMár öt hold telt el, mióta a Hold Királyai visszatértek a Ködfalkába Hajnallélekkel együtt, valamint Axel, Venge és Nanook is újra útra kelt. Egy tavaszi estén viszont felhangzik egy hátborzongató vonyítás, amely lehet, hogy az utolsó lesz. Leilana...