Jeśli uważasz, że brakuje tu jakiegoś pojęcia, napisz w komentarzu. Postaram się wtedy jak najszybciej je dodać.
Magia
●Aura - energia skupiona w każdej istocie. Można z niej wyczytać wiele informacji, m.in. czy ktoś jest magiem, jego siłę mentalną, rasę.
●Cząstka - niezwykle potężna moc pochodząca od samych bogów i stanowiącą niejako rdzeń ich mocy. Istniejące cząstki: początku, końca, życia(podzielona na dwie części zwane "żywiołami"), magi, ognia, wiatru, energii, mroku, ziemi, wody i nowego początku.
●Pradawna magia - jedynym źródłem wiedzy o niej są najstarsze księgi. Bazuje na wszelkiego rodzaju kręgach przywołania, ale nie tylko. Jest niezwykle potężna.
●Skrzydła - posiadają je jedynie wprawni magowie i w brew pozorom nie zużywają one dużo mocy. Surria'nie nie są w stanie ich wytworzyć.
●Skrzydło magi - kwalifikacja magi
●Skrzydło przywoływacza - magia skupiająca się na demonach i metodach poskramiania ich
●Skrzydło twórcy - skrzydło magiczne charakteryzujące się dużą dowolnością w kształtowaniu energii. Jego posiadacze są w stanie stworzyć rzeczy z własnej mocy.
●Skrzydło uzdrawiające - magia mająca charakter leczniczy i częściowo obronny
●Więź - sposób kontrolowania magii cienia, polegający na wytworzeniu czegoś w rodzaju macki połączonej z ciałem. Jest najłatwiejszym sposobem kontrolowania tego typu magii, ale równocześnie jest to niezwykle trudne. Ze względu na poziom trudności, niezwykłą rzadkością są osoby używające więcej niż dwóch więzi.
Miejsca
Gundalia:
●Czarna Świątynia - pradawna świątynia poświęcona pierwszym bogom. Obecnie jest zanieczyszczona mroczną energia do tego stopnia, że wejście do niej jest równoznaczne z samobójstwem.
●Czyściec - teren zanieczyszczony mroczną energią w mniejszym stopniu niż Czarna Świątynia, przez co żyją tam demony.
●Podziemia - część Gundali odseparowana od reszty świata, w całości leżąca na terytoriach demonów. Krąży o niej wiele strasznych legend, głównie związanych z zamkniętymi w nich Bakuganami Ciemności. Fakt, że nikt się tam nie zapuszcza sprawił, że miejsce to stało się domem dla wygnanych za magię.
●Rhealindtahi- stolica Gundalii (tak możecie mnie zabić za tą nazwę -.-)
Przedmioty
● Artefakt przysięgi- obły kamień wyglądający jakby stworzony był z żywej lawy. Jest nasączony magią i reguluje działanie zaklęcia przysięgi, pozwalając tylko powiernikowi przysięgi na uchylenie rąbka tajemnicy.
●Dunaka - gundaliański odpowiednik bimbru
●Łza duszy - zmaterializowana dusza, pozostająca czasem po śmierci. Ma postać małego, kulistego klejnotu. Każda łza ma inny kolor, odpowiadający aurze danej osoby.
●Kryształ energetyczny - kamień szlachetny bardzo dobrze absorbujący energię. Występują bogato w wierzchniej warstwie Gundali, absorbując energię na jej powierzchni i przekazując ją w głąb planety, gdzie oddają ja w postaci światła. Bardo szybko narastają w miejscach przesyconych mocą, przez co zdarza się im samoistnie odpadać. Magowie zwykli ich używać do przechowywania nadmiaru energii, czasem wykorzystują do wykonywania bardziej precyzyjnych czarów.
CZYTASZ
Bakugan: Ostatni bóg (Czeka na reedycje)
FanfictionPokonanie Mag Mela niestety nie oznaczała końca kłopotów dla Gundalian, wręcz była to jedynie kroplą w obliczu większego zagrożenia... Gundalia umierała, a jej mieszkańcom pozostało ledwie kilkadziesiąt lat nim ich planeta przestanie istnieć. Na hor...