Onbekende POV
Ik open mijn ogen en gelijk schijnt er een vel licht in mijn ogen. Ik knipper een paar keer en dan komt er een vrouw te voorschijn. "Schat je bent wakker. Weet je wie ik ben?" Ik kijk haar aan. Na een tijdje schiet het me te binnen. "Mama" ze is blij en geeft me een knuffel. "Schat ik was zo ongerust. Je was twee hele maanden in coma." Ik kijk haar verbaasd aan. COMA?! "Bella?!" "Ze is naar haar tante in Parijs gegaan." "Welke school" "een college met dansen en art enzo. Hoezo?" "Ik ga daarnaar toe. Ik zoek wel een kamer. Ik ga daar wel zwemmen volgen." "Weet je het zeler?" "Ja. Je weet toch mijn levensdoel?". Ze knikt.🍍ondertussen in Parijs🍍
POV Anabella
Ik zucht wanneer de bel gaat. Weer een dagje overleeft. Ik loop naar Nikki en Sam. "Hey meiden" "hoi. Bella wil je misschien mee naar het feest zaterdag?" "Welk feest?" "Misschien het beste feest van het jaar. Er is een boks wedstrijd en daarna goede muziek en veel drank" Nikki staat er naast met haar hoofd te knikken. Ik kijk ze aan "wat moet ik aan?". Sam lacht en trekt me mee. "Laten we is even gaan shoppen". Ze trekt mij en Nikki mee. Als we in de stad zijn trekt ze me mee naar een paar winkels. Na een tijdje zijn we geslaagd. Het weer is in een keer ongeslagen en het begint te onweren. We zijn nu aan het schuilen in de starbucks wanneer het inslaat op het gebouw. Het licht valt uit en je hoort mensen gillen. Sam pakt mijn hand vast. Dan in een keer zie ik mezelf en Nikki en ik denk de familie van Sam bij een graf staan. We staan te huilen maar ik weet niet waarom. Ik schud mijn hoofd en het beeld verdwijnt. Ik heb dit toen ik klein was ook al vaak gehad maar het komt nu steeds vaker voor. Misschien moet ik het maar aan Betta vragen. Het licht plopt weer aan en het is weer droog. We lopen weer naar buiten. "Nou meiden ik ga weer naar huis." "Is goed. Ik ook" we zwaaien en dan loop ik naar de dichtstbijzijnde metro. Als mijn metro eraan komt stap ik erin.
Na een tijdje kom ik aan en ik stap snel uit. Het was erg druk vandaag. Waarschijnlijk omdat ik er net inging wanneer veel mensen van werk komen. Ik loop naar huis en als ik er ben pak ik mijn sleutel. Ik loop naar binnen en zie dat het heel donker is. "BETTA?!" "JA. Kom maar naar de woonkamer. Probeer niks aan te raken en zet geen lampen aan." Ik doe wat ze zei en loop naar de woonkamer. Daar zie ik haar in het midden zitten bij een ronde tafel. Op de tafel ligt een paars kleedje. Er staat een bol op. Een kopje en een stapel kaarten. Ik ga zitten. "Ik heb zo'n gevoel dat je vandaag de toekomst hebt gezien van Sam." Wat? Hoe weet ze dat "ja? Maar hoe weet je dat. Ik heb het je nooit verteld" ze lacht een beetje. "Schat. Je moeder had een engel in haar. Ze was alleen niet sterk genoeg om hem te ontwaken. Maar ik voel dat hij bij jou wel aanwezig is. Maar dat kan ik niet zeker zeggen. Laten we zeggen dat je helderziend bent. Ja ik denk dat je alleen helderziend bent. Nee, zeker geen engel. Nee dat heeft ze niet." ik kijk haar verbaasd aan. Het lijkt wel alsof ze bezeten is. Ik sla 1 keer met mijn handen en Betta schrikt op. Ze ziet er weer iets beter uit. "Heb ik wat verkeerds gezecht? En waarom is het hier zo donker. Schat zet is ff een lampje aan. Dan ruim ik deze zooi wel op." Ik zet een lamp aan. Betta heeft alles inmiddels opgeruimd. "Schat wil jij even koken? Ik voel me niet zo lekker" ik knik en loop naar de keuken. Betta gaat naar boven. Waarschijnlijk even slapen. Ik kijk in de kastjes. Hmm...oh we hebben nog noedels. Ik pak ze en leg ze neer op het aanrecht. Dan vul ik een pan met water. Ik breng het aan de kook en ondertussen pak ik ook 2 eieren. Ik doe de noedels in het water. Na een tijdje doe ik ook de eieren erin. Als dat klaar is doe ik het in 2 kommen. Ik doe er ook wat sap bij en dan breng ik het naar de kamer van Betta. Ik maak haar wakker. "Wil je het anders hier eten?" Ze knikt. Ik pak mijn eigen kom en loop naar mijn kamer. Ik leg de kom op mijn bureau en zet mijn macbook aan. Als hij aan is open ik YouTube. Ik kijk wat rond en besluit wat make filmpjes te kijken. Na een tijdje zie ik was ballet filmpjes en ik klik ze aan.
Als ik mijn eten op heb sluit ik YouTube af. Wat nou als wat Betta zei wel waar is. Dat ik wel echt helderziend ben. Mijn moeder had altijd van niet gezegd. Maar ik dacht soms van wel. Ik klik op google en zoek het op. Ik krijg meerdere goede sites over helderziend zijn. Ik klik er een aan. Het gaat erover dat als je helderziend bent dat je dan met 1 aanraking iemand toekomst kan zien. Maar niet alles en de toekomst kan altijd veranderen. Mmh opzich dat had ik wel met Sam. En ik heb ook al iets gezien van Nikki. Dus deze site kan ik denk ik wel geloven. Ik lees wat door. Als je helderziend bent moet je het tegen niemand vertellen, want anders zeggen ze misschien dat je gek bent. Dat is ook wel logisch ik bedoel het is niet niks dat je helderziend bent. Ik moet het dus voor mezelf houden. Als ik genoeg weet sluit ik de site weer af. Ik pak mijn kom en loop naar beneden. Ik zie de kom van Betta al staan. Ik zet alles in de vaatwasser en zet hem aan. Dan loop ik naar boven. Als ik langs de kamer van Betta loop hoor ik haar snurken. Eigenlijk is ze echt heel rijk. Want de meeste appartementen hebben maar 1 verdieping en wij hebben er 2. Ik loop door naar mijn slaapkamer en kleed me om. Dan poets ik mijn tanden en kruip diep onder de warme dekens. Gelukkig is het morgen zaterdag en hoeven we niet naar school. Dan als ik mijn telefoon op mijn nachtkastje had gelegd val ik in slaap.