{7}

302 18 0
                                    

POV Anabella
Ik word wakker van de vogels en rek me uit. Ik ga zitten en open mijn ogen. "Holy moly... ik schrok me dood.. waarom deed je dat" Scott zat aan het voeteneind. Naar mij te staren. Hij moet lachen. "Wist je nog dat we gister uit zouden gaan?" "Oh shit. Sorry" "maakt niet uit. Toen we gister thuis kwamen viel je gelijk inslaap. Dus ik ben alleen gegaan. En toen ik terug kwam lach je nog steeds te slapen." "Oh okay" "heb je trek? Mijn moeder weet nog niet dat jij alles al weet dus heeft ze een ontbijt gemaakt. Misschien een beetje sneu aangezien ze het zo te weten krijgt maar okay" ik moet grinniken. "Wil je me daarna naar huis brengen? Betta is toch niet thuis." "Jahoor". Ik stap uit bed. Dan lopen we naar beneden. Ik zie dat ik nog de kleren van gister aan heb. Ik fatsoeneer me wat en dan loop ik weer achter Scott aan. Als we in de keuken komen zie ik allemaal lekkere dingen op tafel staan. De vrouw staat gelijk op. "Hoi ik ben Anna de moeder van Scott" ze geeft me een hand. "Hoi ik ben Anabella" dan staat ook de man op. Hij geeft mij ook een hand "hallo mijn naam is Hans. Leuk om kennis te maken" "hallo mijn naam is Anabella en insgelijks" dan klapt de vro-Anna in haar handen. "Laten we dan nu maar eens lekker gaan ontbijten " Scott kijkt me aan "wil je koffie?" "Lekker". Ik ga zitten en hij schenkt koffie voor me in. Ik bedank hem en dan pakt hij een glas bloed voor zichzelf. Hij gaat weer zitten en zijn moeder kijkt bang van Scott naar mij. Zijn vader kijkt hem boos aan. "Wat doe je schat?" "Eten" nu kijkt zijn vader hem nog bozer aan. Ik laat perongeluk een lachje mijn mond verlaten. Dan kijken ze me verbaasd aan. Waardoor ik me verslik en begin met hoesten. Scott begint op mijn rug te slaan. "Mam het spijt me maar ze weet het al" "wat? Hoe" "ze heeft me gezien tijdens voeden, ma-" dan staat zijn vader boos op. Wat een situatie zeg. Ik zit hier te hoesten zijn moeder weet niet wat ze moet doen.  Scott die op mijn rug slaat en wat probeert te vertellen. En zijn vader die met zijn handen op de tafel slaat en opstaat.
"WAT HEEFT ZE GEZIEN!". Ik kijk hem bang aan. "Pap je maakt haar bang. Oh en ik kon er niks aan doen. Ze is helderziend. Bij het feest vrijdag was het zo druk dat ik haar hand vasthield omdat ik haar anders kwijtraakte en toen zag ze het." Zijn moeder kijkt me aan. "Je bent helderziend?" "Ja." "Oh god. Schatje toch wat erg voor je" "het valt wel mee. Soms is het verschikkelijk maar soms is het ook wel fijn" ze pakt mijn hand en kijkt me met een glimlach aan. "Ben je niet bang voor ons?" Ik kijk zijn vader aan "niet echt." En dan begin ik weer het verhaal te vertellen over mijn jeugd en het ongeluk. "Dus ja ik ben wel wat gewend" daarmee rond ik mijn verhaal af." Zijn moeder kijkt me nu meelevend aan. "Maar ze moet naar huis. Ik denk dat haar tante wel ongerust word. " "is goed schat. Breng haar veilig over. En meisje als je wilt je bent altijd welkom. Wanneer je dan ook maar wilt. Ook als we niet er zijn. De sleutel ligt bij de voordeur onder de mat." Ik zie dat Scott zijn ogen rolt. Ik stoot hem aan met mijn elleboog. "Heel erg bedankt voor alles. Maar ik moet nu wel echt gaan". Ze knikt en daarmee loop ik achter Scott aan. We stappen op de motor en rijden weg.
Ik open de deur en loop naar binnen nadat ik natuurlijk naar Scott had gezwaaid. Ik doe de deur dicht en hang mijn jas op. Ik loop naar boven en spring onder de douche. Ah dat had ik nodig. Ik droog me af na ongeveer 15 minuutjes en doe schone kleren aan. Ik kijk op mijn mobiel en zie dat ik een appje heb van Nikki.

N= Hey meiden willen jullie vandaag mee naar het strand?

Ik zie dat Sam al had geantwoord

S= nee sorry ik kan niet moet babysitten

Ik antwoord

A= Hey wat een leuk idee. Tuurlijk wil ik mee. Zullen we vanmiddag bij mij thuis afspreken? We kunnen wel met de auto van mijn tante.

Al na 5 minuten krijg ik een antwoord.

N= top dan kom ik rond een uur of 1.

Ik leg mijn telefoon weer weg en loop naar beneden. Ik pak wat brood en begin met eten. Ik pak ook een kom thee en als ik alles op heb poets ik mijn tanden. Dan loop ik naar mijn telefoon. Ik zie dat ik gebeld word dus ik neem op. 
(A=Anabella. N=Nikki)
A. Hey Nikki
N. Hey...
A. Is er iets?
N. Ja ik kan niet vanmiddag
A. Oh. Waarom dan niet als ik vragen mag?
N. Mijn cijfers zijn niet de beste. En omdat ik dit jaar al over doe wilt mijn moeder niet dat ik nog een keer blijf zitten. Dus heeft ze een tutor ingehuurd. En blijkbaar komt die zo
A. Oh.. nou ja jammer, maar dan gaan we toch gewoon een andere keer?
N. Is goed. En het spijt me
A. Maakt niet uit. En veel succes zo
N. Thank you. Doei!
A. Doei

LostWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu