POV Anabella
Ik looo tevreden uit de kapperszaak. Ik had weer eens zin om mijn haar te verven. Het is nu roze met paars. Ik loop naar huis. Ik heb nu nog een 3 uur voordat Nikki en Sam naar mij komen. Ik doe de deur open en loop naar binnen. "Schat ik heb kip bestelt. Dat is toch wel goed?" "Jahoor. Hoelaat komt het?" "Over 20 minuutjes". Ik loop naar boven. Daar stap ik snel in de douche. Ik was mijn haar gelijk even. Ik droog me ongeveer 10 minuutjes af. Ik doe mijn kleren aan. Ik heb een wit topje aan met een blauw rokje. Dan doe ik mijn ketting om. Ook doe ik mijn favoriete Vans aan. Er zitten rozen op. Dan doe ik wat concealer, poeder en labello op. Ik doe nog een dun laagje mascara op mijn wimpers. En dan ben ik klaar. Als ik mijn kamer uitloop doe ik nog snel deo onder en ik doe wat parfum op. Het ruikt naar aardbeien. I love it. Ik loop naar beneden en ruik gelijk kip. Oooh zo lekker. Ik loop naar de keuken en zie kip met patat op de eettafel staan. "Wil je een hlaasje wijn erbij?" "Nou ik denk dat ik vanavond wel genoeg drank krijg, maar een glaasje cola is wel goed." Betta moet lachen en ze pakt een glas en doet er wijn in voor haarzelf en nog een glas met cola voor mij.
Na het eten loop ik snel naar boven. Ik poets mijn tanden en haal mijn haar uit de handoek. Ik droog het snel. Waardoor het half droog half nat is. Ik kijk op de klok en zie dat ik nog een half uur heb. Ik ga naar mijn kamer en kijk op mijn telefoon die ik al aan de lader had gelegd. Hij is nu 90%. Oh dan is hij zo wel goed. Ik laat hem nog liggen en pak ondertussen een klein tasje. Ik pak mijn portemonnee. En mijn sleutels. Ik doe er ook nog een mini deo in. Ik kan zo wel mijn telefoon erin doen. Ik neem alles mee naar beneden. Mijn telefoon is helemaal opgeladen. Ik ga beneden op de bank zitten.
Na ongeveer 10 minuutjes wachten gaat de deurbel. Ik loop er naar toe en open de deur. "Hey mei-..Wacht waar is Sam? Kom anders even binnen" "nou ik denk dat we gelijk moeten gaan. We zijn een beetje laat want Sam wou zich nog helemaal optutten en dat duurde wel even. Dus ik dacht dan ga ik wel eerst langs jou" ik moet lachen. Dan komt Betta naar de deur. Ze geeft Nikki een hand "Nikki" "Betta. De tante van Bella. Ben jij degene die gaat rijden?" "Ja" "dus jij drinkt niet?" "Oh jawel, maar ik heb een soort chauffeur geregeld die ons daar weer ophaald. Het is een butler bij ons thuis. En hij is toch iets van 3 huizen verderop bij familie. Dus dat wou hij wel even doen" "okay dan is het goed. Nou ik hoorde dat jullie wat tijdsproblemen hebben dus ik hou jullie niet verder op. Veel plezier schat. Jij ook Nikki" ze geeft me een kus. Dan loop ik naar buiten met Nikki mee naar de auto. Het is een mooie fiat 500. Ik ga naast haar voorin zitten. Dan rijden we naar Sam.
Ik kijk naar het enorme gebouw voor me. "Gaaf he. Hierbinnen zijn de boks wedstrijden. Je kan daarna naar een ander huis waar een fuif word gehouden, maar het is beter om hier te blijven. De jongens zijn hier hotter" Sam was met haar hoofd naar voren gekomen. Ze geeft me een knipoog. Ik moet lachen. Dan stappen we uit. We lopen naar de grote deuren die al open staan en lopen naar binnen. "Moeten we serieus in deze rij staan?" Ik kijk Sam aan. "Jep, of 1 van die jongens vind ons knap genoeg en wil ons mee naar binnen nemen. " ze wijst naar een rij jongens die naar alle meiden kijken. Sommige meiden trekken hun rokjes extra hoog als ze langs de jongens lopen. En soms neemt een jongen ook zo'n meisje. Ik draai met mijn ogen. Dan zie ik dat een jongen naar mij knipoogt. Hij staat stoer maar ook een beetje akward. Ik negeer het en draai me om. "OMG" ik kijk Nikki verbaast aan "wat?" "Die jongen die net naar je knipoogde is de hotste jongen van de school. Sommige vinden Bratt nog beter maar de meeste vinden dat hij de nieuwe badboy word. OH GOD...hij komt hier heen" het laatste fluisterde ze. Dan tikt er iemand op mijn schouder "wil jij met mij naar binnen?" Ik draai me om. "Heel erg bedankt maar ik ga wel met mijn vriendinnen". Hij lacht een beetje. "Ze mogen wel mee, maar je weet dat als een jongen van daar je heeft gekozen dat je dan niet nee mag zeggen?" "Nee?". "Nou dat mag dus niet". Ik kijk naar de meiden. "Wij wachten hier wel. Ga maar vast. De rij is toch niet zo lang meer" ik knik en zwaai even. Dan draai ik me om en loop met de -nu nog- onbekende jongen mee. Na een tijdje komen we in een gang. Daar grijp ik zijn hand. Hik draait om en kijkt me aan " wat is je naam?" "Scott. Jij?" "Anabella" "een mooie naam voor een mooi meisje" "slijmbal" hij moet lachen. Dan kijkt hij me aan. "Wil je je jas nog uit?" "Nee ik hou hem even bij me" "okay. Kom dan gaan we naar binnen. De wedstrijden zullen zo wel beginnen" "doe jij ook mee?" "Nee. Ik had geen zin" ik knik. We komen in een enorme zaal. In het midden is een enorme kooi. Daar gebeurt het dus. Er om heen zijn allemaal plekken om te zitten. Er zijn tribunes voor misschien wel de hele school. Ik loop achter Scott aan, maar omdat er zoveel mensen zijn raak ik hem kwijt. Dan hoor ik in een keer iemand in mijn nek ademen. Ik draai me gelijk om en zie daar Scott staan. Hij lacht. "Waar was je? En waarom deed je dat?" "Ik liep naar voor maar ik werd van ons pad geduwd dus ik wou weer terug maar er was een soort stroom dus moest ik in een rondje. En toen kwam ik achter je. Maar kom we gaan weer verder. Ik heb ons plekje gezien." Hij pakt mijn hand en we gaan verder. Als het niet zo heel druk was geweest had ik zijn hand weggeslagen maar ik heb geen zin om weer het zelfde te overkomen. Na een tijdje komen we aan op ons plekje. Nou ja dat denk ik want Scott stopt. Oh en zijn naam staat op een stoel. Dus dit moet de plek zijn. Hij gaat zitten en ik ga zitten op de stoel naast hem. Er komt een meisje rond met drinken. Scott pakt twee glazen aan. En geeft er een aan mij. Ik kijk hem vragend aan. "Champagne " . Nu kijk ik hem nog raarder aan. Hij ziet mijn vragende blik. "We zitten hier in de VIP ruimte. Oh en kijk je vriendinnen zijn ook gekozen door een jongen. Ze zien er allebei wel blij uit." Ik kijk in de richting waar hij wijst. Sam is met een jongens waar ze het wel eens over had gehad. De hunk. Ze zal nu vast erg blij zijn. En Nikki is gekozen door haar vriendje. Ik heb ze wel eens in de gang zien staan net voordat de lessen begonnen. Ik glimlach bij de gedachte dat hij haar heeft gezien. Dan kijkt Scott me vragend aan. "Niks" ik wuif het weg. En precies op dat moment begint de eerste wedstrijd."Wat vond je ervan?" Ik kijk Scott aan. "Nou indrukwekkend en soms nogal hardhandig" "tja dat is boksen." Ik knik. "Dus wil je mee een stukje rijden?" Ik kijk hem vragend aan. "Ik heb vandaag niet zo'n zin in drank. De meeste slimme mensen gaan nu weg. Morgen is nog een feest. Die een stuk beter is. Daar mag je namelijk niet zomaar naar binnen. Waardoor het niet knetter druk word." "Ja dat is waar." "Wil je dan een stukje rijden. Ik heb maar 1 glas champagne op" "is goed. Waarheen?" "Zien we nog wel" "okay." Scott is eigenlijk nog helemaal niet zo heel erg. Ik loop weer achter hem aan. Maar omdat het zo druk is can de mensen die nu allemaal weg gaan grijp ik zijn hand vast. Hij kijkt er naar en grijnst "haal je niks in je hoofd. Ik wil alleen niet ondergelopen worden." Dan zie ik in een keer een bos voor me. Ik kijk om me heen. Dan zie ik een lichaam voor me. En iemand die er bij staat. Er loopt een straaltje bloed van de persoon zijn schouder naar beneden. Ik loop er naar toe om een beter zicht te krijgen. Dan zie ik dat die persoon word leeg gezogen door een vampier. Bestaan die nog? De vampier kijkt op van een geluid en kijkt om zich heen. Oh god nee.... het is...
• wordt vervolgd •