POV Anabella
Ik stap uit bed en ren naar de douche. Ik heb me vandaag verslapen. Als ik klaar ben droog ik me snel af. Ik kleed me snel aan en doe minn haar. Ik kan al zien dat de kleur eruit gaat. Maar het ziet er niet heel lelijk uit ofzo. Ik was mijn gezicht en doe wat concealer, poeder en mascara op. Dam ren ik naar mijn kamer waar ik mijn tas pak. Die ik gelukkig gister al wel had ingepakt. Ik ren de trap af en zie dat Betta al weg is naar haar werk. Ik pak wat te eten en stop het in mijn tas. Ook gooi ik er een flesje water bij. Dan ren ik naar buiten en open snel mijn auto. Als ik zit race ik snel naar school.
Als ik op school kom zie ik dat ik het eerste uur al heb gemist nou ja dan zeg ik wel day ik naar de tandarts moest ofz. Ik wacht tot het uur is afgelopen en loop naar de volgende les. Als de deur open gaat ga ik snel naar binnen. Ik kies een plekje uit helemaal achterin de klas. Ik pak mijn boeken en dan komt Nikki binnen. "Hey meid!" Ik zwaai naar Nikki. Ze zwaait blij terug en komt naast me zitten. "Waar was je het eerste uur" "bij de tandarts. Oftewel ik heb me verslapen" het laatste fluisterde ik. Ze moest lachen. De leraar keek een keer boos naar ons en ik stootte haar aan. Ze moest moeite doen om te stoppen maar uiteindelijk kon de les beginnen.
Na de les hebben we pauze. Ik had een appje gekregen van Bo die zei dat hij een tafel vrij had. We lopen de kantine en ik zie al gelijk mijn beste vriend die wilt met zijn armen zit te zwaaien. Hij stoot perongeluk een meisje aan die hem boos aankijkt. Ik moet lachen en trek Nikki mee. "Hey meiden" "hey Bo" we gaan bij hem zitten. Ik pak mijn eten en beginnen. "Hey Ann is dat die overheerlijke wrap van je tante?" Ik kijk Bo aan en knik grijnzend. Hij kijkt me smekend aan en ik geef hem een stukje "wil je ook een stukje proberen?" Ik kijk naar Nikki. "Nee hoor " ik knik en eet verder.
Na een tijdje gaat de bel die aangeeft dat we weer verder moeten. Ik sta op en zwaai naar Bo. Samen met Nikki loop ik naar de volgende les. Als we er zijn moeten we even wachten tot de leraar er is. "Welke les is dit eigenlijk?" Ik kijk naar Nikki. "Volgensmij is dit Engels" "oh sorry Anna dan had ik gezegd tegen iemand dat ik naast haar ging zitten. Oh god ik ben het je helemaal vergeten te vertellen". Ik moet lachen "maakt niet uit. Ik zorg er wel voor dat ik naast Scott kan zitten." Ze zucht opgelucht. Dan komt Scott aanlopen. "Scott ik ga naast je zitten deze les!" Hij kijkt mijn kant op en steekt zijn duim op. Dan gaat hij weer met zijn vrienden praten. Mooi. Dan komt de leraar en we mogen naar binnen. Ik zoek een plekje en zie er nog een helemaal achterin de klas. Ik ga er zitten en wacht op Scott. "Dus jij wou wel naast mij?" Ik kijk Scott aan. "Ja Nikki ging naast een andere vriendin van haar zitten dus ik dacht dan kan ik wel naast jou zitten." "Ben ik je tweede keus?" Ik kijk hem aan. Hij was inmiddels gaan zitten " nee je bent niet mijn tweede keus..ik... nou ik wil.. ik wou" "rustig maar, ik maakte maar een grapje" ik zucht opgelucht. Dan begint de leraar de les.Na een tijd hebben we weer pauze. Bo en ik hadden op dezelfde plek weer afgesproken. Nikki ging naar wat andere vrienden. Ik loop samen met Scott en Nathan, die er later ook bij kwam, naar de kantine. Als ik bij de goede tafel ben is Bo er niet. Nou ja misschien is hij later. "Is hij er niet?" "Ik denk dat hij wat later komt". We gaan zitten en beginnen te eten. Ik klets wat met de jongens tot de pauze is afgelopen. Maar Bo komt nooit opdagen. Ik ruim mijn spullen op en sta op. "Jongens ik ga vast. Ik heb zo dansen dus ik moet ook nog omkleden" "is goed ". Ik loop weg en ga naar de gymzaal. Daar zie ik al snel Nico staan. Ik zwaai naar hem. "Hey hoe gaat het ermee?" "Goed met jou" "ook goed. Heb je jou deel van de dans al af?" "Ja, jij toch ook?" Ik knik. Dan gaan we omkleden. Ik zie dat Nikki ook al aan het omkleden is. "Hey Nikki" "hey. Leuke pauze gehad?" "Jahoor. Jij?" "Ook wel. Wat vrienden gezien van vorig jaar" "leuk". Als we zijn omgekleed lopen we de zaal in.
Na twee uur dansen zijn we vrij. Ik loop samen met Nikki al kletsend naar onze kluisjes. Als we er zijn pak ik mijn spullem eruit. Ik pak mijn jas en doe hem aan. Dan pak ik mijn mobiel. Ik zie dat ik een paar berichtjes heb en een paar keer ben gebeld. Ik lees wel eerst de berichtjes.
Marcus:
MEVROUW ER IETS HEELS ERGS GEBEURTWE WORDEN AANGEVALLEN
WAAROM REAGEER JE NIET
OH JA JE GAAT NAAR SCHOOL... SHIT
WE HEBBEN GEWONNEN
IK GA NU OPZOEK NAAR JE MOEDER
IK KAN JE MOEDER NIET VINDEN
waarom kan hij mijn moeder niet vinden. Ik lees de andere berichtjes.
Mama
Schat ik wil ke vertellen dat alles me spijt wat er verkeerd is gegaan in je leven. En dat ik heel erg van je hou. We worden aangevallen en ik denk niet dat ik het ga overleven. Ik zal tegen je vader zeggen dat je een geweldige meid bent.
Vertrouw niemand.
Xxxx je moederWat... ho wacht is even. Ze zijn aangevallen en ik wist er niks van!. "Nikki ik moet nu naar Scott toe. Weet jij waar hij is" ik sla mijn kluisje dicht. Ze ziet aan me dat het dringend is. Ze gooit ook haar kluisje dicht en rent weg. Ik ren snel achter haar aan. Dan stopt ze voor een lokaal. "Hij is hier. Is het goed dat ik weg ga?" "Ja is goed. Tot morgen" ze gaat weer weg. Snel klop ik op de deur. "BINNEN!" Ik doe de deur open. Ik kijk in de klas en al snel hoor ik jongens joelen. Kleuters. "Scott!?" Hij kijkt op. Ik krijg tranen in mijn ogen. Hij ziet het en staat snel op. Hij loopt naar me toe. Dan zegt hij wat tegen de leraar. Ik luister er al niet meer naar. Hij neemt me mee naar buiten. "Wat is er?" "Mijn moeder. Ze zijn aangevallen. En Marcus kan mama niet vinden. Ze heeft zelfs in het appje gestuurd dat ze niet denkt dat ze het zal overleven. Wat moet ik nu doen?" Hij kijkt me geschrokken aan. "We kunnen er heen gaan" ik knik. "Kunnen we jou snelheid gebruiken?" "Waar is het?" "Jura" hij knikt. Dan loopt hik weer naar binnen. Even later komt hij weer terug met zijn tas. Hij rent ergens naar toe. Niet veel later is hij er weer.
"Ik moest even naar mijn kluis. We gaan eerst langs mijn huis. Daar doen we wat eten en drinken in jou tas en dan vertrekken we. Okay?" "Hoelang doe je er dan over?" "Een dag. Zullen we gaan?" Ik knik. We lopen snel naar buiten. Dan stap ik bij hem achter op de motor. Als we bij hem thuis komen pak ik wat eten en drinken. Ik stop het zo goed als ik kan in mijn tas. Dan komt Scott naar me toe. "Mijn moeder weet ervan. Ze wilt wel meegaan voor als er iets gebeurt. Dan kan ze mij helpen met het beschermen van jou. We kunnen niet zeker weten of de aanvallers al weg zijn of niet." Ik knik. Ik pak ook eten voor Scott en zijn moeder. Dan trek ik de regenjas aan die Anna ana mij geeft. Dam gaat Scott voor mij staan. "Spring er maar op" ik spring op zijn rug. Dan rent hij naar buiten. We gaan via de achterdeur het bos in. Ik hoor dat Anna achter ons aankomt.