Ik loop onze kamer in en Kelly zit op haar bed. Ik plof naast haar neer. "Wat was er nou aan de hand Kelly?"
"Het populaire jongens gebied is nou eenmaal niet mijn plek en ik kom daar niet graag. By the way heb ik tegen een van die jongens gezegd dat ik hem leuk vind en ben toen keihard uitgelachen." Ze kijkt naar de grond. Ik begin keihard te lachen. Kelly kijkt mij raar aan. "Ja zo dus." Zegt ze teleurgesteld.
"Hij is gestoord! Waarom zou iemand jou afwijzen?" Ze kijkt verrast op alsof ze niet had verwacht dat iemand dat tegen haar zou zeggen. "Huh? Hoe bedoel je?" Ik onderbreek haar. "Hé ga maar slapen morgen word een leuke dag." Ik grijns. "Ja mevrouw." Zegt ze. Ik lach en stap ook in bed.
*
Pats. Ik zet de vreselijke wekker uit en stap uit bed. Ik besef dat het maandag is en dat betekent dus dat school begint. Ik stap onder de douche en was mijn haar. Als ik onder de douche uitstap wikkel ik mijn haar in een handdoek.
"Goedemorgen schone slaapster." Zeg ik als ik de kamer weer in loop en Kelly mij met een vermoeide uitdrukking aankijkt.
"Goedemorgen." Ze loopt de badkamer in en ik haal de handdoek van mijn hoofd. Ik kam mijn haar dat op dit moment alle kanten op staat en doe het in slordige knot.
Ik pak mijn school uniform en kijk ernaar. Hij is zo saai.
Het is een wit blousje met het logo van Talent High erop en een donkerblauwe rok. Verder zit er nog een blazer bij en een hele donkere dikke legging. Oh en niet te vergeten vre-se-lijk-e zwarte schoenen. Ik pak een doorzichtige legging inplaats van de dikke wollige legging en mijn rode gympen in plaats van die vreselijke schoenen. Ik doe het blousje in mijn rok en trek de rok tot boven mijn heupen. Ik doe de stropdas om waar ook het logo van Talent High opstaan maar doe hem niet helemaal strak tot boven maar laat hem losjes hangen. En de blazer, tja die laat ik hier liggen. Het is best lekker weer dus dat kan gemakkelijk.
Kelly stapt de badkamer uit en kijkt mij met grote ogen aan. "Oh my god! Je ziet er prachtig uit! Maar mevrouw Tress gaat je vermoorden." Ik grinnik om haar reactie.
Zij heeft haar rok gewoon op haar heupen en de blouse erover heen hangen. De dikke legging zit slonsig om haar benen met eronder de vreselijke schoenen. De blouse heeft ze over de rok heen hangen en de blazer erover heen. Haar stropdas zit strak en recht. Ik denk dat dit het plan van school is om ons er uit te laten zien.
"En nu jij." Zeg ik serieus. Kelly zet een stap achteruit. "Geen goed idee. Ik heb geen zin in problemen." Ik haal mijn schouders op en pak mijn rugzak. "Grapje, lets go."
We lopen de hal door en ik weet dat meisjes mij aanstaren om wat ik heb gedaan met het schooluniform.
"Jij bent echt gek Mayla." Fluistert Kelly. "Hier moeten we splitsen. Ik heb een uur intrumenten bespelen en jij..." Ze grist het rooster uit mijn handen. "Jij hebt het eerste en tweede uur niks. Mooi ik heb het tweede uur ook niks dan kunnen we samen wat eten." We lopen richting haar lokaal. "Hé ik wacht hier op je!" Zeg ik. Kelly grijnst en loopt het lokaal in.
*
"Jongens wie wilt er met Kelly een duo vormen? Jongens? Iemand?" De docent zucht. Ik sta bij de deuropening en ben terug van een stukje wandelen in Talent High en niemand wilt met Kelly een duo vormen voor een of andere opdracht. Ik gooi de deur open en stap het lokaal in. "Watjes. Uhm hallo meneer, ik volg deze les niet maar ik wil wel een duo vormen met Kelly."
Iedereen kijkt mij overdonderd aan. Ten eerste over mijn opmerking ten tweede over mijn outfit. Ik hoor mensen grinniken maar de docent knikt vrolijk. "Ik vind het prima! Jij ook Kelly?" Kelly knikt blij. "Nou dat is dan ook weer geregeld."
JE LEEST
Talent High
Fiksi RemajaIk doe mijn ogen dicht en druk zacht de pianoknoppen in. Snel maar vloeiend. Mijn handen glijden vliegens vlug over de piano. Ik word vrolijk en een glimlach vormt zich op mijn gezicht. Ik ben in ieder geval ergens achter gekomen sinds ik hier ben...