016 | Back

4.8K 339 28
                                    

Hujan rintik-rintik membasahi bumi.Taehyung,seperti biasa bagai meraikan hujan yang menimpa bumi meneguk secawan kopi hitam.Bibirnya terukir sebuah senyuman yang tidak dapat ditafsirkan.Matanya kekal menatap ke arah titikan hujan di luar rumah.

" Tuan...Hyeoreum nak jumpa tuan. "

Taehyung sekadar mengangguk.

Tidak lama selepas itu,derapan kaki oleh gadis yang ditunggu memasuki bilik itu.Setiap langkah gadis itu membuatkan jantung Kim Taehyung berdebar kencang.

" T-tae.. "

Taehyung menolehkan wajahnya.

" Ya? "

Lantas Hyeoreum melutut di hadapan Taehyung.Lutut lelaki itu dipegangnya kemas.

" S-saya minta maaf.Saya harap awak boleh hentikan semua ni. " rayu gadis itu bersama tangisan.

Taehyung sekadar membisu.Pada ketika ini,jantungnya berdegup normal.Bayangan sahabat-sahabat yang telah dibunuhnya mematikan segala perasaan yang melojak tadi.

" S-saya merayu Tae...Saya sanggup jadi girlfriend awak kalau awak mahu.Saya akan cuba cintakan awak. " ujar Hyeoreum.

Mata lelaki itu ditatapnya dengan seikhlas mungkin.Air mata yang mengalir dibiarkan sahaja.Apa yang penting ketika ini,adalah hubungan dia dan Taehyung.Dia harus tamatkan segala kekejaman dan kembalikan sahabatnya ini.

Taehyung menjungkitkan keningnya.

" Betul? "

" Ya,saya janji. "

Taehyung menjungkitkan bahunya lalu mengukirkan senyuman.

" Baiklah,aku terima. "

Hyeoreum berasa gembira.Air matanya diseka lantas tubuh lelaki itu dipeluknya erat kerana terlampau bersyukur.

" Thanks! " ujarnya lalu beredar dengan senyuman yang tidak lekang.

Gadis itu diperhatikan sehinggalah tubuhnya hilang dari bilik itu.Pandangannya kembali pada jendela rumah yang mempersembahkan rintikan hujan yang kian reda.

Gula dicapai dan dimasukkan ke dalam cawan kopi.Kemudian kopi itu dihirupnya lagi.

" Sweeter than sweet. "


☆☆☆

Chapter pendek.

Random Tag :
-namjcons MayaAyuni4 mochibitch- JungLiyen -wolybae taeleebwijeon- Daddy-Tae ashyunie_ SEAGULCHIM- ashxrxx- TAEOAISBAE

[ OG ] BACK + k.t.hWhere stories live. Discover now