chapter one

192 7 0
                                    

Lily haalde diep adem en keek naar het grote gebouw waar ze voorstond. ‘Voila Lily, hier ben je dan’, zei ze tegen zichzelf, ‘The R.D.A., Royal Dance Academy.’ Lily liep langzaam de trappen op. Ze opende de deur en liep naar binnen en kwam een enorme hal in waar langs beide kanten een andere hal vertrok die naar de lokalen liep. Voor Lily was een grote balie waarachter een aantal mensen zaten, sommige waren aan het bellen, anderen waren papieren aan het invullen en twee andere vrouwen die blijkbaar niets te doen hadden, waren met elkaar aan het praten. Lily besloot naar hen te gaan. Ze opende haar tas en haalde haar formulieren eruit. Daarna liep ze naar de balie. “You know, and then he said he loved me and he couldn’t live without me.” ‘Serious?! What an asshole !’ “Ehm, excuse me? Can I ask you something?” De 2 dames keken verstoord naar Lily. Door de blikken die ze haar gaven was zee en beetje uit het veld geslagen. “Ehm, i’m new and ehm…” ‘yes, we have already seen that…’ Een van de twee vrouwen keek met een onderzoekende blik naar Lily. Onder de blik van de vrouw voelde Lily zich super onzeker. Op dat moment kwam er een meisje naast haar staan. “Wendy, please stop being so rude! It’s not her fault Fred is an asshole!” De vrouw die Wendy heette keek het meisje aan en even later verzachte haar blik. Ze draaide zich naar Lily en zei:  “I’m sorry sweetheart.” Lily glimlachte naar Wendy. “It’s ok miss.” ‘Please call me Wendy. And this is Barbara.’ De vrouw die Barbara heette, stak haar hand uit naar Lily. “Hi, how are you?” ‘I’m fine thanks.’ Lily legde haar papieren op de balie. Wendy pakte ze op en las ze even snel door. Daarna tikte ze een paar gegevens in op de computer. Toen ze klaar was, gaf ze Lily haar papieren terug. “Wait a bit sweetheart, I will show you around, just let me help Lauren first.” Lily knikte en de vrouw draaide zich naar het meisje dat Lauren heette. “What brings you here today?” ‘I was hoping you could give me another room Wendy, my roommate is Tira and I don’t think it’s that good to stay with her in one room.’ Wendy knikte begrijpend en keek even op haar computer. “Well, you are lucky, Lily is alone right now so if she’s fine with it you can stay with her.” Wendy richtte zich weer naar Lily. “What do you think?” Lily keek naar Lauren en ze knikte met haar hoofd, ze vond dat Lauren er wel plezant en lief uitzag dus ze had er niet echt een probleem mee. Lauren glimlachte. “Thank you so so much!!! I own you one!” Ze knipoogde naar Lily. En lily gaf haar een grote grijns terug. Wendy draaide zich naar Lauren en vroeg: “Honey, would you like to show Lily around? And bring her to your room?” Lauren knikte. “Ofcourse!!!” Ze liep naar Lily en zei: “Ready for the tour?” Lily knikte glimlachend. Na nog eens gezwaaid te hebben naar Wendy en Barbara liepen ze door de hoofdhal naar de rechterhal. “Thanks for saving me earlier!” ‘That’s nothing, you will get used to Wendy soon. In the beginning you maybe could think she’s rude, but after a week or so she’s like family.” Lauren glimlachte bemoedigend naar Lily. Lily gaf haar een glimlach terug. “So, tell me a bit about yourself?” ‘Ofcourse, I’m 18 years and I have one brother.’ “Where do you come from?” ‘Belgium.’ “Echt? Nee, dat meen je niet?!” Lily keek verbaasd naar Lauren die plots Nederlands begon te praten. ‘Jij ook of zo?’ Lauren knikte lachend. “Ja, maar ik woon al 3 jaar in London.” ‘Ahn echt? Waarom?’ “Awel in de eerste plaats omdat ik dus super graag dans en dat ik hier binnengeraakt was, maar altijd over een weer gaan naar België zat er niet in en mijn vader heeft dan een job hier gekregen. En zo zit ik hier dus.” ‘Amai, hoe lang zit je hier dan al?’ ‘Nu is het mijn tweede echt serieuze jaar, want als je naar hier komt kun je ervoor kiezen om eerst een uitbreidingsjaar te doen.’ “En wat houdt dat dan in?” ‘Dat is gewoon een jaar waarin je veel verschillende dansen doet en dan weet je zeker in welke dans je verder wilt.’ Even liepen Lily en Lauren in stilte door. Lily keek eens naast zich. Ze was echt blij dat ze Lauren had leren kennen, ze had zo een gevoel dat ze zeer goeie vriendinnen zouden worden. Ze liepen door de gang en passeerden zeer veel balletlokalen, soms kwamen ze andere leerlingen tegen en Lauren stopte dan altijd even om hallo te zeggen en Lily voor te stellen. Na een tijdje kwamen ze in een gang met grote glazen muren. Die soort van gang was de verbinding tussen het gebouw waar de lessen werden gegeven en het gebouw waar de slaapkamers waren. Lily keek haar ogen uit. Ze wist wel dat The R.D.A. een chique school was, maar dat het zo mooi en gezellig zou zijn had ze niet verwacht. Na een tijdje stonden Lauren en Lily voor de deur van hun kamer. Lily had een beeld voor zich hoe de kamer eruit zou zien, ze had jaren doorgebracht op kostscholen dus ze wist wel hoe zo een kamer eruit zag. Maar toen Lauren de deur opende, verschoot Lily zich dood. De kamer leek gewoon op een penthouse! Lily keek haar ogen uit. Lauren had natuurlijk al in zo een kamer als deze geslapen, maar deze was toch de mooiste waar ze al in geslapen had. Nadat ze hun koffers hadden uitgepakt gingen ze in de zetel zitten met een kop thee en leerden elkaar nog beter kennen.

 verder in Londen…

“Jenna wake up!” Calum stond aan Jenna’s bed en schudde haar wakker. Jenna kreunde. ‘Just give me another ten minutes!’ “No! We are already late for the meeting!! Come on Jenna, do I need to call Paul?” Meteen schoot Jenna recht. “Ok ok, I will be ready in two minutes!” Calum lachte, het werkte altijd om te dreigen dat Paul haar zou wakker maken. Hij had het een keer gedaan en dat was ook genoeg voor Jenna. Ze duwde Calum haar kamer uit en liep naar de badkamer. Na snel een douche genomen te hebben, trok ze haar kleren aan. Daarna liep ze naar beneden. Ze liep de keuken binnen. “Hey everyone!” ‘Hey Jenna!’ Harry glimlachte naar Jenna. Met een glimlach ging Jenna naast Harry aan tafel zitten. “So, how are you today?” ‘I’m good Harry, and you?’ “I’m fine.” ‘Where are the others?’ “Liam and Louis did already leave for our meeting and Luke and Michael are still asleep. But they don’t feel well so they are not going to the meeting” ‘Oww that’s sad.’ Harry lachte. ‘They shouldn’t have drank so much last night…’ Jenna lachte en schudde haar hoofd. “Typical. And Niall?” Nu begon Harry superhard te lachen. ‘Ahh, you would like to know don’t you?’ Harry grijnsde plagend naar Jenna. Iedereen wist dat Jenna een crush had op Niall, alleen Niall niet. “He’s in the kitchen, making pancakes.” Jenna glimlachte en knikte. Plots ging de deur open en Niall kwam binnen met een plateau vol met pannenkoeken. Hij zette ze op tafel en zag toen Jenna. Meteen toen hij haar zag verscheen er een enorme glimlach om zijn mond. Hij liep naar haar en gaf haar een knuffel. “Goodmorning sleepyhead.” Jenna bloosde een beetje toen Niall haar los liet, gelukkig voor haar had Niall het niet gezien. Maar Harry wel en hij kon maar moeilijk zijn lach inhouden. De deur ging weer open en nu kwam Ashton binnen. Hij had een plateau met glazen en fruitsap en zo bij zich. “Hey folks!” ‘Hey Ash.’ Ashton ging naast Niall tegenover Jenna zitten. Even later was Calum er ook bij komen zitten en ze begonnen samen te eten. 

Forever (forever trilogie)Where stories live. Discover now