chapter four

49 3 0
                                    

Op de academie…

Na ongeveer 3 uur trainen hadden Lauren en Lily het een beetje gehad. Ze liepen naar de kantine om iets te eten zodat ze weer energie hadden om na de middag nog even verder te trainen.  Nadat ze hun plateau genomen hadden gingen ze in de rij staan en terwijl ze wachtten op hun eten babbelden ze een beetje over hun sprongen en passen van de dansen die ze zouden tonen op de auditie. Toen ze hun eten hadden gingen ze aan het tafeltje waar ze gewoonlijk zaten, zitten en aten. Na een tijdje kwamen ook Jack en Florian erbij zitten. “Hey girls! How are you?” ‘Fine, thanks Florian. And you?’ “Very good, I’m happy I don’t have miss Livata today.” Mevr. Livata was een Spaanse lerares die ook ballet en moderne dans gaf, ze was één van de ergste leerkrachten in de school. Als je iets niet volgens haar idee deed dan kon ze je echt superhard afsnauwen. Jack knikte instemmend. “She’s an evil woman!” Lily lachte. ‘Well, I haven’t had her yet, so I don’t know…’ “Well, I hope you will never have to know.” ‘Ok ok, Jack, don’t do so dramatic!’ Florian draaide met zijn ogen. “So, are you guys ready for the audition?” ‘Totally!! I’m already stressing out!’ “Oh yea, your loverboy, Harry will be there?” Jack knipoogde plagend naar Lauren. “And yours to Lily, Ashton wasn’t it?” Voegde Florian er spottend aan toe. Lauren en Lily keken elkaar even aan en draaiden met hun ogen. Jack en Florian deden niks liever dan hun ermee te pesten dat ze een crush hadden op Harry en Ashton. Plots ging Laurens gsm af. Het was haar vader. Laurens gezicht werd lijkbleek. Haar vader had haar de voorbije dagen al zeker 15 keer gebeld. Waarom? Hij vond dat Lauren haar tijd verspilde door op de dansacademie te zitten. Lauren had het gevoel dat haar vader haar altijd al niet goed had afgekund. Al van sinds ze klein was mocht Elizabeth, haar oudere zus alles, zij mocht op acteerles, zij mocht naar New York gaan wonen om een actrice te worden, maar Lauren mocht niet op dansles, ze mocht eerst ook niet naar de dansschool. Gelukkig had haar moeder, met veel ruzie, haar vader kunnen overhalen om haar toch naar de dansschool te laten gaan. Maar nu belde haar vader om de zoveel tijd en altijd eindigde hun gesprek in een grote ruzie. Lauren werd er gewoon moe van, vandaar dat ze haar gsm bijna nooit meer opnam.

Bij Harry en Jenna…

Harry opende de schuifdeur van het terras, hij was terug van zijn afspraak met Simon. En nu ging hij zwemmen met Jenna. Hij had zijn zwembroek al aangetrokken. Eerlijk gezegd had hij echt superveel zin om te zwemmen want het was echt warm vandaag. Harry liep naar het zwembad en zag Jenna op de ligstoel in de zon liggen. Eerst wou hij haar wakker maken, maar dan bedacht hij iets leuker. Hij liep naar jenna en hief haar op. Daarna droeg hij haar voorzichtig naar het zwembad. Jenna had nog altijd haar ogen toe. Toen hij dicht genoeg bij het zwembad was, liet hij Jenna los. Met een plons viel ze in het water. Ze kwam proestend terug boven. Ze opende haar ogen en keek recht in de spottende van Harry. “Hey sleepy head.” Zei hij grijnzend. Jenna stak haar tong naar hem uit. “You!! You’re such an asshole!!” Harry lachte en sprong in het water. De rest van de tijd hadden ze samen veel plezier, ze speelden een beetje, maakten elkaar nat, trokken ook nog samen een paar baantjes. Toen ze genoeg hadden van het zwemmen gingen ze naast elkaar in het gras liggen om op te drogen, terwijl ze opdroogden spraken ze over van alles. Jenna was echt blij dat ze de jongens van One Direction en 5 sos had leren kennen. Ze was vooral blij met Harry en Ashton die haar twee beste vrienden geworden waren. En Niall natuurlijk, die hopelijk ooit haar lief zou worden.

Woensdag, de dag van de auditie…

Lily kwam de kleedkamer van de meisjes die auditie deden binnen en ging zitten. Ze was duidelijk eerder dan Lauren. Nadat ze haar nummer opgespeld had, keek ze eens rond zich. Ze zag echt alle soorten meisjes: goths, gewone meisjes, een paar sletjes, en zelfs een paar jongens. Plots ging de deur open. Er kwam een meisje binnen met een map vol papieren. “Hello everyone! I’m Jenna. I’m part of the jury. We will start, when I call your name you can come with me ok? First: Kiki Fylo, you can follow me.” Een van de sletjes stond op. Ze knipoogde naar haar vriendinnen en liep heupwiegend achter Jenna aan. Kiki was al een tijdje weg toen de deur weer openging. Daar stond Lauren in de deuropening. Ze keek de kamer rond en toen ze Lily gevonden had, liep ze met een glimlach naar haar. “Hey! Hoe gaat het?” ‘Goed goed, mega gestrest, maar ja de hoort erbij zeker e.’ Lily glimlachte naar haar vriendin. “En veel concurrentie?” ‘Bwa, valt wel mee.’ Lauren keek eens rond en knikte. “Veel meisjes zien eruit alsof ze nog nooit in een behoorlijke danszaal gestaan hebben e.” Laurens gsm trilde. Ze nam hem uit haar tas en keek ernaar. Toen ze zag wie haar belde veranderde haar gezichtsuitdrukking helemaal. Haar gezicht werd lijkbleek. Lily wist meteen wat er aan de hand was. “Is het je vader?” Lauren knikte zacht. ‘Moet ik opnemen? Wie weet wat hij nu weer naar mijn hoofd gooit. Ik wil hier niet weg en je weet net zo goed als ik dat ik niet kan liegen.’ Net toen Lauren klaar was met vertellen, stopte haar gsm met rinkelen. Met een zucht van verlichting, maar ook van angst stak ze haar gsm terug in haar tas. Plots zwaaide de deur open en Kiki kwam super boos binnen. “Those losers didn’t want me!” Haar ogen schoten vuur. Haar beste vriendin, ook al zo een sletje, keek haar meelevend aan. ‘Don’t worry. If I get the job, you can still hang out with Harry and become his girlfriend.’ Kiki knikte en ging naast haar vriendin zitten. Het duurde even voor Jenna de deur weer doorkwam en het volgende meisje meenam voor de auditie. In het uur daarna passeerden er veel meisjes en allemaal werden ze teleurgesteld. Velen weenden, maar sommigen waren ook super kwaad op One Direction en 5 sos die natuurlijk de jury waren. Al die tijd zaten Lauren en Lily vol ongeduld te wachten tot het hun beurt was.  “Lily?” Lily stond op. “Yes, that’s me.” ‘We are ready for you.’ Lily keek om naar Lauren die haar een bemoedigende glimlach en een kneepje in haar hand gaf. Daarna liep ze achter Jenna aan naar binnen. Toen ze de deur gesloten had liep ze naar het midden van de zaal en keek naar de jurytafel. Ze zag Liam, Calum, Louis, Michael, Zayn, Luke, Niall, Harry en Ashton zitten. Toen Ashton opkeek en Lily zag verscheen er een grote glimlach op zijn gezicht. Lily gaf hem een glimlach terug. “Ok Lily.” ‘Yes.’ “Can you tell us a bit about yourself?” ‘Of course, I’m 18. I have one brother, Ed Sheeran.’ Harry keek verbaasd op. “Really?” Lily knikte. ‘But he doesn’t want me to say it to much people because of the papz.’ Harry knikte en Lily ging verder met haar voorstelling. ‘I dance in the Royal Dance Academy.’ Liam knikte. “How long do you dance there?” ‘It’s my first year.’ “Oh, do you enjoy it?” ‘Yes, I really love it.’ Lily glimlachte naar Jenna, one direction en 5 sos. Jenna nam het word; “Good, whenever you are ready Lily.” Lily knikte en ging klaarstaan om haar auditie te doen. De muziek begon en lily begon te dansen. Terwijl ze danste vergat ze alles: de stress, de zorgen voor Lauren en het feit dat ze nu voor haar crush, Ashton Irwin, aan het dansen was. Het was alleen nog maar zij en de muziek.

Forever (forever trilogie)Where stories live. Discover now