chapter three

47 4 0
                                    

Lauren werd wakker. Het was maandag. Ze was verbaasd hoe snel de eerste week voorbij gegaan was. Er was eigenlijk ook veel gebeurd: ze had Lily leren kennen, die nu al een super goeie vriendin was. Ze had ook Jonas met wie ze het jaar ervoor een tijdje een relatie gehad had weer gezien en al bij al was dat nog meegevallen. En dan nog het meest speciale: Mevr. Johnsons had hen verteld dat ze auditie konden doen om danseres te worden bij one direction en 5 sos. Nu moet je weten dat Lauren, net als Lily, echt een super grote fan van One Direction was. Ze hield echt van hun muziek en ze zagen er zeker ook niet slecht uit. Haar favoriet was Harry Styles. Niet omdat hij zo hot was, ook al speelde dat natuurlijk wel mee, maar vooral omdat hij zo lief was en altijd zichzelf bleef. Dat vond ze zo prachtig aan hem. Lauren had altijd al eens een keer als VIP naar één van hun concerten willen gaan, maar het was er niet van gekomen. Het was ten eerste duur en ten tweede waren de kaarten ook super snel uitverkocht. Eén keer had ze een ticket kunnen bemachtigen, maar toen stond ze zo slecht dat ze eigenlijk niet veel van de show kon zien.  Lauren had echt superveel zin in de auditie, ze zou er samen met Lily aan meedoen. Van hun leerkrachten kregen ze 2 dagen vrij van de lessen zodat ze zich konden voorbereiden op hun auditie. Vandaar dat Lauren niet zo vroeg moest opstaan en even in haar bed kon nasoezen en een beetje denken aan Harry Styles.

 Bij Jenna…

Omdat het zo’n warme dag was, had Jenna besloten om een duik te nemen in het zwembad. Ze liep naar haar badkamer en veranderde in haar bikini. Nog even haar zonnebril en zonnecrème nemen om dan achteraf te kunnen zonnen en ze was klaar om naar buiten te gaan. Terwijl ze naar beneden liep passeerde ze Harry. Hij glimlachte naar haar. ‘Going for a swim?’ “Yes Haz, do you wanna come too?” ‘I need to go to Simon first but after that I will join you ok?’ Jenna knikte lachend en liep naar buiten. Het was heerlijk, zo warm, ze legde haar handdoek op een van de ligstoelen en dook het water in. Even was het ongelooflijk koud maar al snel was Jenna het koude water gewoon. Ze besloot om een beetje aan haar conditie te werken. Ze begon baantjes te trekken. Nadat ze er 25 gedaan had was ze zo moe dat ze uit het zwembad ging en uitgeput op haar ligstoel in de zon ging liggen. Daar viel ze, opgewarmd door het zonnetje, bijna meteen in slaap.

 Bij Lily en Lauren…

Lily liep de douche uit. Ze nam een handdoek van de haak en droogde zich af, daarna deed ze haar kamerjas aan en droogde haar haar. Toen haar haar droog was, liep ze de badkamer uit, naar de living. Daar zag ze Lauren in haar pyjama in de zetel zitten. Ze was weeral in haar boek aan het lezen. “Goedemorgen!” Lily plofte naast Lauren neer in de zetel. Lauren keek op van haar boek en glimlachte naar haar. ‘Hey girlie! Goed geslapen?’ “Ja ja, super! Ik ben helemaal klaar voor een dag hard werk.” Lily knipoogde naar Lauren. ‘Ik zal anders eerst ontbijt maken, maak jij u anders al klaar en dan kan ik mij straks in de badkamer terugtrekken.’ “Ja, dat is goed.” Lily stond op en liep naar de badkamer om zich om te kleden en klaar te maken voor de dansles. Na even zoeken had ze haar danskleren bijeen. Toen ze de badkamer weer uitliep, had Lauren de tafel al gedekt. Ze zat net haar boterham op te eten toen Lily erbij kwam zitten. Ze nam een broodje uit de mand en smeerde er een beetje smeerkaas op, ze goot fruitsap in haar glas en begon aan haar ontbijt. “Komen Florian en Jack ook meetrainen?” ‘Ik weet het niet, zij gaan niet meedoen aan de auditie dus ik denk dat ze wel les hebben, maar sowieso hebben ze de maandag echt niet veel lessen dus we kunnen anders nog vragen of ze geen zin hebben om ons te helpen door naar ons te kijken en te zeggen wat we goed en fout doen of zo.’ Lily knikte. “Ja, da is een goed idee.” Lauren glimlachte. ‘Ja, niet moeilijk e, ik heb alleen maar goeie ideeën.’ Lily begon te lachen. “Als jij het zegt.” Lauren stond lachend recht en ruimde haar bord en zo op, daarna liep ze naar de badkamer om zich ook klaar te maken voor de training. Even later kwam ze weer naar buiten in haar outfit voor de dag. Terwijl Lauren zich in de badkamer aan het douchen en aan het klaarmaken was, had Lily de ontbijttafel al opgeruimd en de vaatwas geleegd. Ze konden dus meteen vertrekken toen Lauren uit de badkamer kwam. Ze namen allebei hun zak en liepen de deur uit. Nadat ze de deur gesloten hadden liepen ze de trap af, door de glazen gang, naar het lesgebouw. Ze hadden een zaal geboekt zodat ze zonder gestoord te worden konden trainen voor de auditie, want toegegeven, ze waren echt super zenuwachtig. Hoe zou je zelf zijn als je voor je idool auditie kon doen om voor hen te dansen…

 Bij Niall…

“Hey Calum can I talk to you,” Niall kwam de kamer van Calum binnen. ‘Yes, of course Nialler what’s the problem.’ “I don’t know what to do with Jenna…” ‘Aha, I see love problems.’ Calum grijnsde naar Niall. “Now is not the time to laugh with my problems ok?!” ‘Ok Ok, I see it’s really serious…’ “Ofcourse it is, I love Jenna you know! I love her and you don’t know how badly I want her to be mine. How many times I needed to keep calm and say to myself: no Niall you can’t go to her, grab her and kiss her.” Calum knikte, hij had door dat Niall het echt zwaar te pakken had. Hij keek Niall meelevend aan. “Why don’t you just say her how you feel?” Niall zijn hoofd schoot omhoog. “Are you insane? What if she doesn’t like me back?! Then our friendship will be ruined.” Calum moest zijn best doen om zijn lach in te houden, hij vond het echt super grappig dat Niall niet wist dat Jenna een super grote crush op hem had en omgekeerd dat Jenna het ook niet van Niall wist. En dan was het beste van al nog dat iedereen van One Direction en 5 sos wist dat ze verliefd waren op elkaar, de enigen die het niet wisten waren Jenna en Niall. ‘Ok ok, then you don’t tell her, but be careful dude, maybe if you don’t say it soon another boy will say it.’ Bij die gedachte werd Niall helemaal bleek, daar had hij nog niet over nagedacht. Wat als er iemand anders hem voor was en hij Jenna voor altijd verloor?

Forever (forever trilogie)Where stories live. Discover now