chapter fourteen

22 3 2
                                    

Lily zat met tranen in haar ogen op de schommel in de verte te staren. Op dat moment kreeg ze een straal koud water op haar rug, ze schoot overeind. ‘Aaah!! That’s cold!’ Lily draaide zich om en veegde snel haar tranen weg, ze zag Ashton staan met 2 waterpistolen. Hij zag er ongelooflijk schattig uit. “I found them! Now we can see who’s the best shooter!” Ashton lachtte en gooide een waterpistool naar Lily. Lily ving hem op en stelde zich klaar om weg te lopen. ‘Ok, 3…2…1!’ Lily liep weg en Ashton liep haar snel achterna.

 Na wat een eeuwigheid leek, kwamen ze eindelijk aan bij de dokter. Niall parkeerde de auto en ging snel naar de passagiersdeur om die open te doen voor Jana. ‘Can you walk by yourself babe?’ Jenna keek hem aan met een lege blik en gaf geen antwoord. Niall zuchtte, nam haar op in bruidstijl en droeg haar binnen in het ziekenhuis. “Can someone help me pls? My girlfriend nearly drowned and she won’t talk...” Meteen kwam er een mannelijke verpleger die haar overnam van Niall en haar een kamer binnendroeg. ‘You can wait in the waitingroom mister.’ Niall knikte, ging naar de wachtzaal en wachtte ongeduldig op nieuws over Jenna’s situatie.

 Even later ruimden Lauren en Harry hun spullen op en liepen hand in hand door het bos terug naar de auto. Terwijl ze liepen praatten ze over van alles en nog wat. Af en toe wierp Harry een blik op Lauren en keek haar aan met blinkende ogen en een stralende glimlach. Hij was zo gelukkig dat hij eindelijk iemand ontmoet had die hem leuk vond, gewoon om wie hij was en niet omdat hij dé Harry Styles van One Direction is. Toen ze bij de auto kwamen opende Harry de autodeur voor Lauren en zij stapte in. ‘Thanks haz…’ Harry sloot de deur met een glimlach en stapte in aan de bestuurderskant. “So, where are we going now?” ‘Ehm, I don’t know, how late is it now?’ “5 o clock.” Lauren bleef even stil. ‘I have a great idea! What if we barbecue tonight with everyone?’ Harry lachte en kuste haar wang. “That’s a great idea Laurie!” Harry startte de auto en reed naar de supermarkt. 

Lily en Ashton lagen kletsnat in het gras. Ze hadden twee uur lang waterspelletjes gespeeld en waren nu bekaf. De tijd verstreek terwijl ze daar lagen, gewoon naast elkaar, te genieten van elkaars gezelschap. ‘Lily?’ Ashton verbrak de stilte. ‘Yes?’ “I’m very happy you’re here with us.” Lily glimlachte verlegen. ‘Thanks Ash, I’m happy I get to know you better.’ Nu was het Ashtons beurt om verlegen te glimlachen. “Me too…” Terwijl hij dit zei, kwam hij dichterbij Lily met zijn gezicht. Hij keek in haar ogen en drukte dan zijn lippen op de hare. Lily schrok en schoot achteruit. “What was that?!” Ashton keek haar gekwetst aan. ‘What did I do wrong?’ “You kissed me!” Ashton keek naar beneden en wist niet wat te zeggen, het was duidelijk voor hem dat Lily niet voor hem voelde wat hij voor haar voelde. Met een zucht stond hij op en mompelde ‘sorry’ en liep toen naar binnen. Lily bleef alleen achter in de tuin. Waarom deed hij dat? Alles was zo perfect en dan… Why the hell heeft die mij gekust?! Lily zuchtte en bleef in het gras liggen en wist totaal niet wat te doen. 

Na wat een eeuwigheid leek kwam er eindelijk een dokter de wachtkamer binnen. ‘mister Horan?’ Niall stond en knikte bang. “Yes? That’s me.” ‘You can come with me. Jenna is in her room.’ Er verscheen een glimlach op Niall zijn gezicht en hij ging mee met de dokter naar Jenna’s kamer. ‘Here it is.’ De dokter hield de deur open en Niall ging binnen. ‘Hey Jenna…’ Jenna keek op en glimlachte zacht naar Niall. “Hey…” Niall liep naar haar en ging op de stoel naast haar zitten. ‘How are you doing?’ “I’m fine, I’m feeling much better. They gave me a painkiller.” Niall knikte zacht en streelde met zijn duim over haar hand. ‘That’s great, can you go home with me?’ Jenna knikte zachtjes. “I can, the doctor gave me some medicines so I can go.” Niall glimlachte en nam haar jas en tas. ‘Well, let’s go then! Harry called and Lauren and he are making barbecue for us.’ Jenna lachte en stelde zich recht. “Well, let’s go then…” Niall nam Jenna’s hand vast en ze liepen samen het ziekenhuis uit en stapten in de auto, op weg naar huis. 

Forever (forever trilogie)Where stories live. Discover now