Stretnutie kráľov

2.2K 181 2
                                    

,,Zoe?" zašepkal John tlmene. Jeho ťažké viečka sa mierne nadvihli a jeho pohľad spočinul na mne. Zrovna som vošla do jeho stanu. Bolo ráno a ja som sa pred pár hodinami zobudila. Spala som v otcovom stane a konečne som sa oňho nemusela báť. Napriek tomu som sa v noci párkrát trhla zo strachu o Johnovo zdravie. Ráno mi však Achlys povedala, že horúčka mu klesla. Keď som počula jeho hlas, ticho sa nesúci teplým vzduchom stanu, široko som sa usmiala.

,,Nevstávaj!" zahriakla som ho, keď sa rukami oprel dozadu a pokúsil sa posadiť. Svaly na jeho bruchu, ktoré boli ešte stále poranené sa mu napli a on bolestivo zastonal. Radšej si opäť rýchlo ľahol. Kľakla som si k nemu a zhora pozrela na jeho tvár.

,,Čo sa mi stalo?" chrapľavo sa spýtal.

,,Prebodli ťa." zasmiala som sa a odhrnula prikrývku, pod ktorou mal John obväz, obmotaný okolo celého brucha. Prekvapene pozrel na svoju presakujúcu krv.

,,Všimol som si, že ma nejak všetko bolí." Z hrdla sa mu vydral smiech, ktorý sa po chvíli zmenil na bolestnú grimasu.

,,Previažem ti to." ticho som povedala a z Achlysinho batohu, ktorý ešte stále ležal v rohu stanu som vytiahla čistý obväz. Prekvapene som si všimla, že nádobky a bylinky, ktorými to tu ešte včera prekypovalo boli preč. Liečiteľ sa už zrejme zbalil a odišiel. Podišla som k ležiacemu Johnovi a pomohla mu pretočiť sa na bok. Nešikovne som mu začala odmotávať starý obväz premočený krvou.

,,Ako sa cítiš?" spýtala som sa, sústrediac sa na svoju prácu.

,,Cítim sa akoby ma prebodli." zasmial sa John.

,,Kde to sme?" spýtal sa po chvíli a mne až vtedy došlo, že si zo včerajšej cesty pamätá len máločo. Zhlboka som sa nadýchla a postupne mu povedala čo sa stala odkedy ho prebodli. Nevynechala som ani rozhovor s predstaviteľmi Rádu.

,,Zoe... mal by som ti niečo povedať." zahlásil John a pokúsil sa otočiť aby na mňa mohol pozrieť. Letmo som sa naňho usmiala a opäť ho potlačila aby ležal na boku.

,,Počúvam." neisto som povedala. V bruchu sa mi rozhostil nepríjemný pocit.

,,Nie som si istý odkiaľ sa to dozvedel Rád, ale myslím, že viem, prečo sa tak urputne pokúšajú zabiť môjho otca." začal Johna. Všimla som si ako zadržal dych a čakal na moju reakciu. Keď som len mlčala, pokračoval. ,,Zo začiatku som ti to nepovedal lebo si mala veľa starostí s otcom a v skutočnosti to ani nemal byť tvoj problém, no teraz, keď sme v táborisku Rádu by si to mala vedieť... Pred plesom do mojej izby vošiel Áron. Bol veľmi rozrušený a zrejme nemal nikoho iného za kým by došiel. Povedal mi o zhromaždení, na ktorom sa už za niekoľko dní majú stretnúť všetci králi. Je to prísne tajné a netuším ako sa o tom dozvedel Rád, no podľa tvojich slov sa domnievam, že to vedia. Všetky kráľovstvá sa dohodli, že počas stretnutia nikto nezaútočí na územie toho druhého. Nebolo by to až tak veľmi dôležité, keby som nevedel plán svojho otca. Áron mi povedal, že chce dohodu porušiť. Vďaka Gise, ktorá je dcérou kráľa Dávida VIII., panovníka Kráľovstva za krajom, sú našimi už vopred dohodnutými spojencami. Otec neútočil len preto, aby mal dostatok vojakov a mohol uzavrieť prípadné mierové dohody." odmlčal sa a pozrel na mňa pohľadom, z ktorého som pochopila, že až teraz príde to horšie. ,,Za jeho neprítomnosti, v čase keď bude môj otec na stretnutí kráľov, dostali velitelia rozkaz zaútočiť na vedľajšie kráľovstvo, na Hawilovcov. S pomocou Gisinho otca nebude vôbec ťažké dobiť ho. Keď skončí stretnutie a posledný a najsilnejší súper kráľ Durfov, ktorý sa už takmer zmocnil Rodricovho kráľovstva, kde teraz chýba kráľ, bude oslabený. Nebude vedieť čo všetko sa počas jeho neprítomnosti zmenilo a kým stihne niečo podniknúť, pred jeho dverami už bude stáť vojsko zložené z mužov z troch kráľovstiev. S kráľom Dávidom VIII. má môj otec dohodu, že post Najvyššieho kráľa dostane Áron, čo sa však chystá rovnako porušiť. Pre toto chce Rád zabiť môjho otca. Je obrovská hrozba. Neviem ako sa dozvedeli o jeho pláne, no zrejme budú bojovať aj za cenu svojich životov aby tomu zabránili. Môj otec nie až tak zlý kráľ." nachvíľu sa odmlčal a chvíľu len pokojne dýchal. Keď opäť prehovoril, v jeho hlase bolo niečo temné. ,,No radšej sa ho pokúsim znova zabiť, akoby som sa mal pozerať ako sa stane Najvyšším kráľom. To by krajine v žiadnom smere neprospelo. Už teraz si počula koľko dohôd je vo svojej mocichtivosti schopný porušiť. On bodá ľudí do chrbta Zoe. No ja nepôjdem s Rádom. Títo ľudia zabíjajú pre väčšie dobro a keď si budem musieť vybrať... nechcem stáť proti svojej rodine. Nejde o otca. Sama vieš, že som sa ho pokúsil zabiť... No nenechám mamu a Árona napospas Rádu."

Pirátske dievčaWo Geschichten leben. Entdecke jetzt