5. Kapitola

67 9 0
                                    

„Nič ti do toho nie je, "odsekla mi a načiahla po sáčok ruku, no uhla som.

„Nič mi do toho nie je?! "Zarazene som sa opýtala, zatiaľ čo sa Natalie snažila spracovať môj výraz. Snažila som sa premyslieť, čo poviem, no neudržala som sa. „Vieš čo to, kurva, je?! "Opýtala som sa jej, ale nechcela som jej odpoveď. „Nie lenže to hulíš, ale nosíš to aj sem?! " Napadlo mi hádam dvadsať ďalších histerických viet, ale v každej bola minimálne jedná nadávka.

„Už nebudem musieť! "Odsekla. Zobrala si ruksak, v ktorom už boli len sluchátka, nezjedené jedlo a zničený peračník.

Zabuchla za sebou dvere a v byte sa rozlievalo ticho. Hovorí sa, že je ticho pred búrkou, no práve vtedy bolo ticho po nej.

***

Sedela som na stoličke a opierala sa obidvomi lakťami o stôl. V pravej ruke som držala medzi ukazovákom a prostredníkom cigaretu, ktorá však nebola moja. Vypadla jej z vačku, keď sa na mňa prudko otočila.

Zničene som si potiahla a dívala sa na prázdni malý vákuový sáčok na stole. Dym sa rozplýval okolo mňa, presne ako môj vzťah s Natalie. Mala som ju hľadať, ale nemala som silu.

***

„Čo to má? "Opýtala som sa Kristen, keď to chalan s blonďavou hlavou zobral do ruky. Potľapkal sa po ramene s týpkom, ktorý mu to dal a povedal mu niečo v zmysle 'Dik, bráško'

„Hej, "zavolala naňho Kristen a chalan sa na ňu otočil. Nespomínam si ako sa volal. Bola som tak spitá, že som bola rada, že som vedela vyhláskovať svoje meno, „dám jej to len ovoniať. " Blonďavá hlava jej hodila malý sáčok. Bol to môj prvý kontakt s trávou, ale na isto môžem povedať, že keď som ju videla druhý krát, rúžova nebola..

***

Počula som vchodové dvere a štrnganie kľúčov. Opäť som si potiahla, tento raz poriadne do pľúc.

„Čo to robíš, Ema? "Opýtal sa ma Bill, keď vkročil do kuchyne. „Cítim tu cigarety," hovoril nechápavo, ale keď sa otočil ku mne, pochopil odkiaľ to cíti.

Nevedel o ničom. Nevedel, čo sa stalo. Niekedy som mu to dávala za vinu. Mala som pocit, že sa dostatočne nezaujíma. Že to Natalie robí kvôli nemu. „Kde je Natalie?" Opýtal sa, keď uvidel, že tam sedím ako troska.

„Preč, "povedala som mu a odklepla popol z cigarety, z ktorej som si vzápäti potiahla.

„Čo to, dofrasa, je? "Nechápal. „Nejaký vtip? Odkedy fajčíš? "Obočie sa mi krivilo od nechápavosti, ktorá prerástla do znechutenia.

„Toto je našej dcéry, "vysvetlila som mu mieriac k cigarete. „A toto tiež. "Prstami som k nemu posunula malý sáčok, v ktorom boli maličké kúsky niečoho zeleného.

„Čo to je za vtip, Ema? Kde je? "Nechápal alebo nechcel?

„Odišla, pretože som jej na to prišla," vysvetlila som mu a cigaretu zahasila o kvetináč.

„Zase si jej vynadala, Ema? "

„Zase ja, hej? "Pozrela som sa naňho štipľavým pohľadom. „Ema tam, Ema sem. Nebaví ma to, jasné?! Kedy si niečo spravil ty?! Nemôžem za to, že toto robí, nemôžem! "Kričala som naňho a oči sa mi plnili slzami.

Nikdy sa nezaujímal o mňa. Minimálne odkedy sa narodila Natalie.

„Upokoj sa, prosím ťa, "hovoril mi, no bola som zo všetkého taká vyčerpaná, že to nešlo.

„Ja sa mám, doriti, upokojiť?! "Skríkla som naňho. „Pozri sa na to, Bill! Naša dcéra fajčí trávu! "Schmatla som malý sáčok do ruky, postavila sa a hodila to do jeho hrude.

„Ako vieš, že to je tráva? "Nechápal a obzrel si to, no na chvíľu. Díval sa mi do očí, snažil sa odtiaľ prečítať odpoveď. V jeho očiach som videla niečo ako nedôveru, sklamanie.

„Nikdy som nebola taká dokonalá, ako ostatné dievčatá, ale vždy, vždy som mala nejaké tajomstvá, o ktorých ostatní nevedeli! "Obočie mu kleslo, hlas tiež, no jeho stisk zosilnel.

The DaughterWhere stories live. Discover now