10. Kapitola

67 8 0
                                    


Zamkla som moje auto, ktoré som zaparkovala pred bytovkou, kde sme bývali. Upokojoval ma pocit, keď som si uvedomila, že doma je moja dcéra. Že je v bezpečí, no zaskočilo ma, keď som videla z nášho vchodu vychádzať Marka.

Bol nervózny, ruky mal zastrčené v mikine a hlavu sklonenú. Už bol na chodníku, keď som ho oslovila a všimol si ma.

„Mark, čo tu robíš? "Opýtala som sa ho prekvapene a zvierala kľúče v pravej ruke.

„Volala mi Natalie, "povedal. Prišlo mi, že mi chcel povedať viac, ale nevedel ako, nevedel ani čo vlastne. Ruky sa mu triasli. Z vrecka v mikine vytiahol krabičku cigariet a zapaľovač. Jednu si vytiahol a ostatné schoval naspäť.

Vložil si ju do úst, a tak ju zapálil.

„Vedia o tom tvoji rodičia, Mark? "Opýtala som sa ho s naklonenou hlavou doprava. Mrzelo ma to, čo robil.

„Nestarajú sa a ja o nich tiež nie, "vysvetlil mi zatiaľ čo vyfukoval dym. „Prečo ste mi, kurva, nepovedali, že ušla? " Povedal no potom dodal: „Prepáčte.." pochopila som, že to myslel k tej nadávke.

„To je v poriadku, "prikývla som  a moje oči sa dívala naňho. Bol tak mladý, pekný a zničený, "Myslela som, že je s tebou. Že ti to povedala, "vysvetlila som mu, ale on iba pokrútil neveriacky hlavou a opäť si potiahol. „Nemal by si fajčiť, Mark. Môžeš na to doplatiť. "Hovorila som si, že ja nie som tá pravá, ktorá by ho mala napomínať, ale raz som si uvedomila, že to nie je dobrá vec, aj keď má svoj dar upokojiť.

„Nemám čo stratiť, viete? "Opýtal sa a opäť vydýchol dym, smerom na mňa. „Mal som Natalie, ale tá ma vymenila za toho debila," povedal nenávistne a odpľuvol si nabok. Bolo mi ľúto, že to vravel.

Nie len kvôli tomu, že ho Natalie sklamala, ale aj kvôli jeho vzťahom s rodičmi, či s priateľmi. Asi to tak úprime priateľstvo nie je. „Veď ten kretén sedel v base! "Rozháňal sa rukami. Nechcela som sa pýtať odkiaľ to vie, radšej. Preto som bola ticho. „A ona?!" Pozrel sa smerom k bytovke. „Čo na ňom, videla?! "

Ako správna matka by som mala svoje dieťa obhájiť, že za to nemôže, ale vedela som, že to tak nie je. Nebudem predsa robiť niečo, čo neznášam, keď robia ostatní.

Mamičky, ktoré pomaly chodia s ceduľami s nápismi MOJE DIEŤA ZA TO NEMÔŽE! MOJA DCÉRA JE NEVINNÁ!  , keď niečo zlé ich potomkovia vyvedú.

„To je jedno, "riekol nakoniec a potiahol si dvakrát za sebou. Rukami si nasadil kapucňu, ktorú doteraz na sebe nemal a odišiel.

Dúfala som, že ho nevidím naposledy. Chvíľu som sa za ním obzerala, no nakoniec som vykročila do vchodu.

***

„Natalie? "Opýtala som sa do prázdnoty chodby. Vyzula som sa, zložila kabelku a vykročila smerom do jej izby. Dvere mala pootvorené, čupela pred zrkadlom a plakala. Otvorila som dvere a vkročila do izby. Neobzrela sa, pretože ma videla v odraze zrkadla a ja som zasa videla jej uslzenú tvár.

„Nenávidí ma, "povedala pomedzi vzlyky a dívala sa do očí svojho odrazu. „Vy ma nenávidíte, "hovorila ďalej a slzy sa kotúľali dolu lícami.

„To nie je pravda, Natalie. Ty to vieš," presvedčovala som ju a stála som k nej čelom, ale nepozerala sa na mňa. Netuším, čo sa jej odohrávalo v hlave, ale pôsobila strachom. Celkom ju ovládol.

„Nenávidím to, čo vidím, "povedala potichu. Povedala to, potiahla nosom. „Nenávidím to! "Vykríkla a rukami udrela do zrkadkla, ktoré našťastie nespadlo, pretože malo 'nožičky'.

Zvalila sa na zem, kde prepadla do plaču. Rýchlo som si k nej čupla a silno ju zvierala. Držala som ju za hlavu a za chrbát a cítila ako sa trasie.
Hojdala som sa s ňou v náruči, neschopná slova.

„Zastav to, "žiadala ma. „Zastav to. "Plakala a zvierala moju ruku. Bolelo ma to za ňu. Za Marka. Mala som taký pocit, že behom pár chvíľ dospela. Že ak to zvládne, urobí ju to silnejšou. „Je to príliš veľa bolesti. "

The DaughterWhere stories live. Discover now