Смъртни управляват пустинния народ на Мираджи, но из дивата, безплодна пустош все още скитат мистични зверове, а според мълвата някъде джинове продължават да практикуват магиите си...
Във враждебния и суров град Дъстуок обаче няма нищо магическо. Това не е място за човек, ако е беден, сирак или ако е жена. Амани Ал'Хиза е всичките три. Тя е отличен стрелец, но умението й не може да й помогне да се измъкне от Дъстуок, където е обречена на уреден брак или смърт. А така отчаяно копнее да види света, за който е слушала единствено от историите край огъня. Когато изневиделица й се предоставя шансът да избяга с мистериозен и смайващо красив чужденец, Амани не се поколебава. И въпреки че от години мечтае да напусне родния си град, никога не си е представяла, че ще го направи, яздейки митичен кон, бягайки от смъртоносната армия на султана с човек, издирван за измяна. Не си е представяла и че ще се влюби в него... Или пък че той би могъл да й помогне да разкрие могъща тайна за това коя е всъщност.
Много мислих, коя да поставя на 20 място. И накрая реших да е "Дете на пустинята".
Тази книга има много добри страни. Четох я отдавна, затова не мога да си спомня дали имаше карта... Действието се развиваше в пустиня... да. Ужасно трудно е да си спомниш книга, която не е поредица и си чел преди година-две.
Но помня най-важното. Че много ми хареса.Това е първата книга, която съм виждал на Олуин Хамилтън. Авторката определено има добър стил на писане. Хареса ми също, че е нещо по-различно от известните - вампири, върколаци, елфи, джуджета и тем подобни. Неее. Тук магията е много по... древна.
Странно е как звучат източните имена, нали? Амани... Амани е хем странно, хем очарователно име. (Казвам го, макар че не можех да си го спомня, докато четях книгата...)
Никак не съм свикнал с подобни имена. Но пък виж, спътника на Амани... неговото име се помни лесно.
Изобщо не знам, защо толкова много харесвам пустините и всичко, което се развива там. (Дали не е заради Малазана? Много вероятно.)
Описанията и детайлите на авторката надминават повечето книги, които съм чел. Магията и съществата, които е добавила и описала толкова добре, са толкова различни от това с което съм свикнал, че веднага прави впечатление и се запомня...
Героите. Как да не ги обикнеш? Недоверчиви, потайни и още много подобни прилагателни ги описват перфектно. И въпреки това, са страхотни!
От света, най-ярко виждаме пустинята. От малките селца, до големите градове, почти изглеждащи като от 21 век. Или може би 20...
"Дете на пустинята" ще ви заинтригува, обърка и ще подмята емоциите ви, както си иска. Героите ще се вкопчат във вас, като малки деца и няма да ви пуснат.
Ще прелиствате страниците и когато стигнете края, ще си кажете - "Защо по дяволите още няма 2-ра книга?"
Точно това си казах и аз.
Защо???
Надявам се в бъдеще да виждам още книги на Олуин Хамилтън. Тя е страхотна.
Всеки може да сподели мнението си, ако е чел книгата (дори ако не е...)
Не пропускайте това вълнуващо приключение в пустинята...
YOU ARE READING
100 Fantasy Books
RandomПисна ви от скучния ни свят? Мога да ви помогна как да избягате от него! Грабнете всяка една от тези 100 фентъзи книги, за да се потопите в светове на: Герои и Чудовища. Мрак и Светлина. Застанете рамо до рамо с тях и станете част от исто...