Мирием е дъщеря и внучка на лихвари, но неумението на баща й да събира дълговете, довежда семейството до ръба на мизерията - докато Мирием не взима нещата в ръце. Тя затваря сърцето си и се заема да си върне дължимото, като скоро си спечелва славата, че може да превръща среброто в злато. Когато необмислените й хвалби привличат вниманието на Старик - краля на елфите, мрачни същества, направени като че ли повече от лед, отколкото от плът - съдбата на Мирием, както и съдбата на двете кралства завинаги ще се промени.
Изправена пред невъзможна задача от крал Старик, Мирием изплита мрежа, в която въвлича селското момиче Ванда и нещастната дъщеря на местния владетел, който крои планове да я омъжи за ослепителния млад цар. Но цар Мирнатиус не е това, което изглежда. А тайната, която крие, заплашва да погълне както страната на хората, така и страната на елфите. Разкъсвани между смъртоносни решения, Мирием и двете й странни съюзнички поемат в отчаяно приключение, което ще ги отведе до границите на саможертвата, силата и любовта.Предупреждение: Спойлери!
След цяла година в която нямах желание да чета, едно ново преразказване на корените на всички книги - а именно приказките - ми припомни колко хубаво е да четеш.
Имам доста любими книги, които преразказват приказките, а "Сребърна приказка" гордо се нарежда до тях, като използва не толкова популярните Дисни приказки, които сме свикнали да гледаме по екраните. Не бях виждал - или поне не бях чел - други книги, които да използват историята за Снежната кралица в добавка към тази за Румпелщилтскин (освен Нарния - но не съм гледал Нарния от 15 години, плюс че тук кралицата... не е чак толкова лоша).
Като цяло, въпреки че ми достави голямо удоволствие - и ме извади от рийдинг слъмпа - крайната ми оценка е четири звезди! И може причините за това да не са толкова сериозни за вас, но при мен имаха голямо влияние.
YOU ARE READING
100 Fantasy Books
RandomПисна ви от скучния ни свят? Мога да ви помогна как да избягате от него! Грабнете всяка една от тези 100 фентъзи книги, за да се потопите в светове на: Герои и Чудовища. Мрак и Светлина. Застанете рамо до рамо с тях и станете част от исто...