Тя отнема живот. И сега трябва да го заплати със сърцето си.
Когато деветнайсетгодишната Фейрa убива вълк в гората, се появява звяр, който изисква възмездие. Тя е отвлечена в магическа земя, за която е чувала единствено от легендите. Фейрa открива, че нейният похитител не е животно, а Тамлин – един от безсмъртните и смъртоносни елфи, някога управлявали света.
Докато обитава имението му, всички лъжи и предупреждения, които е чувала за прекрасният и опасен свят на елфите, се изпаряват.
Но над тези земи се надига древна и зловеща сянка и Фейрa трябва да намери начин да я спре...
Сигурно точно сега си мислите - "Най-накрая я включи и тази поредица".
Да... най-накрая.
Още една от поредиците на Сара Маас, влиза в първите 20 фентъзи книги. А и има защо.
Макар да не ми хареса толкова много, колкото "Стъкления трон", "Дворовете" също имат своите предимства и чарове.
Още един свят, изграден от Сара, ни се поднася на тепсия, заедно с нови, вълнуващи и недотам вълнуващи герои, които са го обсебили.
Още в първите страници, виждаме карта на света. Големия остров "Притиан" и неговия съсед... (мисля че беше така...) "Хиберн". Светът ми хареса. Дори много. Така че без хейтове, когато прочетете следващото изречение. Не ми хареса формата му. Прилича на... Англия. И то не малко... а много. Но дотук с приликите на скучни земни острови.
"Притиан" е разделен на две главни части. Разделен... от "Великата стена". Хората, намиращите се в южния край на континента, а елфите - в северния. И въпреки това... като всяка една стена и тази си има пролуки...
Както казах, Сара знае как се създават светове и изглежда придобива все по-голям опит в това. Детайлите на нормалните човешки земи, мръсните и малки градове и селца... Страхотно описание Сара!
Но още по-хубаво е отвъд стената. Вълшебни земи, ароматен въздух и магията бушува на воля. Сами ще се убедите, че да си отвъд стената не е най-безопасното място. Там също има доста опасни... зверове. Същества... Елфи.
Като цяло, Сара се е справила добре с граденето на героите, но не се свързах толкова много с тях. (Повечето от вас, чели поредицата може би мислят същото за първата книга...)
Фейра... Какво може да се каже за един човек, попаднал в свят на елфи? Че не му е мястото там? Е, тя си мисли същото. И въпреки това, работи усилено за... какво? Да се впише? Да май е точно това. А елфическия господар, Тамлин, не и помага много в това.
През повечето време, героите ми бяха... безразлични? Смисъл, ако им се случеше нещо си казвах - Какво толкова?
Героите имаха най-голямо развитие в самия край на книгата. А не би трябвало да е така... Но те не правят поредицата по-малко вълнуваща. Защото както сами ще се убедите, втората книга пристига със цял комплект невероятни герои!
Сюжета ми е малко объркан и не съм сигурен дали само при мен е така или е и при вас. Виждаме че има враг, който трябва да се спре... (Ама какъв Враг само! Та той/тя ми беше любимецът/любимката.) И въпреки това не се разказва много за миналото... А в повечето книги, миналото определя бъдещето. (Като свръхестествен закон е!)
Крайното мнение е, че тази поредица е на Сара Маас и това е 50% от причината да я прочетете! Другите 50% са втората книга на тази поредица! :D
Сара, справила си се отлично. Отново. Респект!
Който е чел (90% от уатпад), може да изкаже мнението си, без... да спойлвате.
Другите, стига си губите времето в уатпад и я почвайте!
KAMU SEDANG MEMBACA
100 Fantasy Books
AcakПисна ви от скучния ни свят? Мога да ви помогна как да избягате от него! Грабнете всяка една от тези 100 фентъзи книги, за да се потопите в светове на: Герои и Чудовища. Мрак и Светлина. Застанете рамо до рамо с тях и станете част от исто...