Никой не знае откъде се е появил вирусът. Според едни е пуснат от ИДИЛ, използвайки спори, създадени в Русия през осемдесетте години. Според други – от голяма петролна компания, впоследствие откраднат от християнска секта. И докато всички спорят за причината, светът гори.
Вирусът се разпространява като пожар из цялата страна, покосявайки градовете един по един. Докторите го наричат Draco incendia trychophyton. За всички останали е просто драконовата люспа – изключително заразна, смъртоносна спора, която бележи телата на гостоприемниците си с красиви черно-златисти ивици, преди да ги възпламени. Заразените са милиони и постоянно се увеличават. Няма лек. Никой не е в безопасност.
Крематорите – членове на въоръжена групировка – обикалят улиците и изтребват онези, които носят спората.
Един мъж, наричащ себе си Пожарникаря, скита из руините на Ню Хампшър. Заразен с драконовата люспа, но научил се да контролира огъня вътре в себе си, той използва силата си като щит и оръжие, за да помага на онеправданите.
Не мога да повярвам, че свърши толкова бързо. Тази книга промени драстично мисленето ми. Не защото е някаква философска - не! Изобщо. Нямам представа как го постигна, но знам, че го направи. И се надявам Джо Хил да ми напише още една книга.
"Пожарникаря", както прочетохте по-горе, е роман, който ни разказва за началото на един трагичен апокалипсис. (Естествено, не е нужно да споменаваме, че аполипсисите са любимата ми тема!) Вирус, който кара кожата на хората да потъмнива до черно, с златни линии, а след това ги изгаря е... думата е трагичен.
И въпреки това, една група оцелели са намерили начин да не изгорят. (И да се надяваме, ако това наистина се случи, и ние да намерим начин!)Помня когато започнах книгата - точно ден след като бе пусната по интернет. Отначало бях леко объркан. Но объркването отмина и сега остана само тъгата, че няма продължение. Но поне мога да я прочета пак... и пак и пак...
В книгата няма скучни моменти. Има спокойни моменти, в морето от бурни действия. Чете се леко, премахва скуката и ви кара и вие да пожелаете апокалипсис. (Да. Кара ви да пожелаете, Този апокалипсис. Поне с мен бе така...)
Джо хил, знае как да описва местата и действията в книгата. Спокойно можех да затварям очи и да се пренеса на това място, което се оказа Ню Хемпшир. Ако можех да ви спойлна... Но не бива. Трябва сами да си прочетете и да се изненадвате.
Най краткото моето мога да кажа за книгата е : Струва си.
Аз я чаках половин година, ако не и повече за да се добера до нея. Не чакайте като мен, когато вече е разпространена в интернет.
+ Още нещо. Ако не можете да намерите някоя от книгите, които пускам тук, за да ги прочетете, пишете ми на лично. Ще ви дам линк, откъдето да си я свалите :)
Ако някой е чел книгата, мнението му в коментарите ще подпомогне на хората да намерят правилната книга (тази, или някой от останалите)
На всички, които не са я чели, завиждам ви!
YOU ARE READING
100 Fantasy Books
RandomПисна ви от скучния ни свят? Мога да ви помогна как да избягате от него! Грабнете всяка една от тези 100 фентъзи книги, за да се потопите в светове на: Герои и Чудовища. Мрак и Светлина. Застанете рамо до рамо с тях и станете част от исто...