Магията, жива и непокорна, има четири цвята: В процъфтяващия Червен Лондон тя е в равновесие с живота. В гладуващия Бял Лондон е подчинена, бореща се и враждебна. Обикновеният Сив Лондон отдавна я е забравил. А в изгубения Черен Лондон магията е унищожила живота изобщо.
Кел е един от последните антари, магьосници с рядката и желана способност да пътешестват из паралелните светове. Кел води двойствен живот - служи като посланик на кралете, но и пренася контрабандно предмети през порталите. Докато един ден не получава странен черен камък като заплащане за незаконните си услуги. Когато осъзнава, че у него е попаднал опасен магически артефакт, вече е твърде късно.Кел трябва да спаси световете от заплахата, която сам е донесъл, а съдбата го сблъсква с Делайла Бард - духовита джебчийка от Сивия Лондон, копнееща за приключения и за свой собствен пиратски кораб. Пред тях обаче се е изправил враг без ясни очертания, магия, черна и гъста...
Още от първите си страници, книгата ме грабна мигновено. А това не се случва с всяка книга. (но се случва често, тъй като имам шесто чувство за добри книги ;) )
Няма как да не започна с прекрасния стил на писане на В. Е. Шуаб, който леко и постопенно те обгръща като топла прегръдка през зимата. Ненатоварващ, но доста интригуващ. Кара те да продължаваш да четеш, докато не стигнеш и последната страница. Но най-хубавото е, че се справя отлично с напрегнатите моменти и успя да ме държи на нокти. (А не всеки автор го умее)
С течение на книгата героите ми ставаха все по-близки и интересни. Шуаб наистина умее да изгражда героите си и да ги развива. Да им придаде дълбочина и да създаде лека мистерия около тях. Но най-важното - да ни накара да се грижим за тях. Удивителни герои.
А и честно, да видиш собствения си свят в книгата като Сивия Лондон, забравил магията, е доста... вълнуващо (или отчайващо - ако мислите че света ни е скучен (какъвто и е) ). Подтиква те да разбереш какви са другите светове. (Особено Черния Лондон - такава мистерия!!)
Авторката се е справила и със строежа на световете. Описанията и детайлите на Лондоните са смайващи. Чудесно можеш да си представиш обстановката и различията в Лондоните. И въпреки че виждаме само част от тях в първата книга, следващите ги допълват още повече.
По малко думи за главните герои няма да навреди...
Дилайла Бард - душица от Сивия Лондон. Не сме ли били всички като нея - мечтаещи да бъдем пирати? Е тя със сигурност има дух на пират и жажда за приключения. (тя ми е фаворитка, окей? ;D )
Кел - магьосника антари от Червения Лондон е доста силен образ, представляващ по-сериозния и защитаващ герой. Разбира се, той също копнее за повече свобода (а това не винаги има добри последици)
Холанд - антари от далечният ни Бял Лондон и почти пълна противоположност на Кел. Но той пази тайните си ревностно е пълен с мистерии. Ако искате да го опознаете, ще трябва да прочетете книгата.
Докато лятото още е в разгара си и се чудите какво да правите - започнете книгата, няма да съжалявате!
На всички, които са я чели - добре дошли сте в коментарите да изкажете мнението си (не забравяйте - без спойлери!)
За останалите, на които им привлякох вниманието към тази невероятна поредица:
- Ас траварс, и лек път към Червения Лондон!
Посвещавам книгата на wankatta ! И непременно да напишеш мнението си за книгата!
VOCÊ ESTÁ LENDO
100 Fantasy Books
DiversosПисна ви от скучния ни свят? Мога да ви помогна как да избягате от него! Грабнете всяка една от тези 100 фентъзи книги, за да се потопите в светове на: Герои и Чудовища. Мрак и Светлина. Застанете рамо до рамо с тях и станете част от исто...