✴Hoofdstuk 7✴

4K 159 272
                                    

Pov Justin

"Goeiemorgen, nog steeds dronken?" grinnikt Sophie.
"Heel grappig, Soph. Leg me liever uit waar je loverboy blijft!" lach ik.
"Justin! Draai je om en focus je op de les!" zeurt de leerkracht.
Oh ja, we hebben wiskundeles. Dat is zo belangrijk, dat ik het al vergeten was.

Ik hoor de deur van de klas zachtjes opengaan. Wanneer ik achter me kijk, zie ik Chris langzaam naar zijn plaats sluipen.
"Daar is je loverboy dus!" fluister ik snel tegen Soph.
"Chris, heb je besloten om ook nog eens op te komen dagen?" vraagt onze leerkracht.
"Betrapt..." mompelt hij.
"Ga je maar melden bij de directeur!"

Met tegenzin sluit Chris de deur weer. Soph's wangen zijn knalrood. Heb ik iets gemist tussen die twee?

Na de les probeert Sophie snel weg te komen, maar ik kan haar tegenhouden.
"En waar gaan we naartoe?" grijns ik.
"Uhm... Aardrijkskunde?"
"We hebben Frans, liefje," lach ik.
"Ok, ok! Ik ga naar Chris!"
"Om wat te doen?"
"Vragen om zijn Frans te lenen, aangezien ik dacht dat we een ander vak hadden?"
"Je kijkt me niet aan, Soph. Je liegt!"
"Goed, jij wint. We hebben gekust vrijdag en zijn een koppel," zucht ze.
"Yes, ik ship Sophis! Of Chriphie... Ik ben er nog niet uit, ok!"

Soph schudt lachend haar hoofd en gaat snel naar haar vriendje.

"Zo, zijn die twee samen?" vraagt Kyle, die er net bijgekomen is.
"Ik denk het," grinnik ik.
Samen met Kyle stap ik naar het lokaal waar we nu les hebben. Ik loop zo dicht van Kyle, dat ik de warmte van zijn lichaam gewoon kan voelen. Vanuit mijn ooghoeken zie ik hoe hij strak voor zich uitkijkt. Ok, Justin. Je kan dit. Zeg gewoon 'Kyle, heb je zin om eens af te spreken?' en dan heb je ofwel de beste dag van je leven ofwel een gebroken hart. Simpel toch?

"Kyle, Justin, sweeties!"
Vanessa wurmt zich tussen ons in en slaat haar armen om onze schouders.
"Wat vonden jullie van vrijdag?"
"Best wel leuk!" antwoordt Kyle vriendelijk.
Ik rol met mijn ogen en duw Vanessa's arm voorzichtig van mijn schouder.
"Ik kijk al uit naar zaterdag!" kirt de blondine.
Of moet ik zeggen brunette? Iemand met bruin haar, die haar kapsel blond verfde, is dat een brunette of en blondine? Ah, doet er niet toe nu.

"Zaterdag?" vraag ik.
"Ja, Van en ik hebben een date zaterdag! We gaan naar de bioscoop!"
"Oh... Leuk!" probeer ik enthousiast te zeggen.
Ik geef Kyle een - kan ik je even privé spreken - blik, maar die lijkt hij niet te snappen. Dus ik tackel Vanessa en draag Kyle weg in mijn armen. Nee, grapje, dat gebeurde niet echt. Al zou het wel leuk zijn. Wat ik echt deed, was Kyle gewoon vastgrijpen bij zijn schouder en hem wat wegduwen.

"Justin, wat ben je aan het doen?" sist Kyle.
"Wat ben IK aan het doen? Jij bent degene die op date gaat met een slet!"
"Ze valt best wel mee als je haar leert kennen!"
"Fijn, maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb!"

Ik stap woest weg van Kyle. Hoe durft hij, naar de film met die... die... Urgh, ik vind niet eens een gepast woord...

Die date mag niet door gaan! Ik moet er iets tegen doen!
"Justin, wacht nou even!"
Ik draai me om en zie Cat op me aflopen.
"Ik hoorde jullie schreeuwen tot aan de andere kant van de school!" grinnikt ze.
"Echt?"
"Nou, eigenlijk stond ik gewoon in die gang daar. Maar waarvoor ik je dus terugriep: je wilt niet dat die date doorgaat, of wel soms?"
"Jawel hoor, het is mijn grootste droom," antwoord ik sarcastisch.

"Kijk, ofwel zeur je verder, ofwel luister je naar mijn plan," zegt Cat oogrollend.
"Plan?"
"Wij gaan die date wat leuker maken..."
"Klinkt als een goed plan..." grijns ik.

~~~

"Naar welke film gaan ze?" vraag ik fluisterend aan Cat.
Ze zet haar zonnebril wat verder op haar neus, zodat haar ijsblauwe ogen me kil aankijken.
"Een romantische bullshit, ik heb de kaartjes online besteld."
"Ok, en... Waarom moesten we ook al weer helemaal zwart gekleed zijn?"
"Om niet op te vallen, deuh!"
"Tuurlijk, in de cinema vallen we niet op met zonnebrillen," antwoord ik sarcastisch.
"Kom nu gewoon, we hebben een date te verpesten!" zucht Cat.

But you're a guy? (bxb)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu