Chaerin
Aku hanya merenung ke arah ramen aku yang makin lama makin hilang panasnya. Mata aku dah jadi macam panda la. Lingkaran gelap makin lama makin tebal . Boleh la aku masuk zoo lepas ni. Dah boleh diiktiraf sebagai panda versi manusia.
"oh my god kenapa dia buat cam tu warghhhhhh!" jerit aku sambil menghembuskan hingus kat tisu. Sedihnya Kdrama ni.
Tetiba, phone aku berbunyi.
Seonho : free x, nak ajak keluar ni
Me: okay, kul berapa?
Seonho : nanti aku jemput. Dalam kul 8?
Me: okay then. Can't wait :))
Serious aku tak sabar. Bosan la duduk rumah. Citer kdrama ni dah berapa kali aku ulang episod yang sama. Lagipun, parents aku tak de. Guanlin? Tak payah la weh aku dah rasa dia macam dah tak wujud kat hidup aku.
Aku serious sedih bila kenang balik.
Ala, takpelah. Aku bukannya wife dia yang sebenarnya. Kami terpaksa kan sebenarnya. Semua salah aku sebab simpan perasaan kat dia.
Okay tak.
Semua salah dia sebab mainkan perasaan aku. Tapi kenapa aku biar diri sendiri dipermainkan?
Aish damnit!
Guanlin
"you, pakai laaa ni. Fit sangat dengan u,"
Ugh suara dia. Rasa nak lempang je. Bagi kaki baru tahu. Aku rasa macam kat neraka sekarang. Ye la, kena dating dengan mak cik gedik menopaus. Ugh. Mana Chaerin ni? Aku tak sanggup dengan tzuyu giler ni.
Aku terus pandang kat baju yang Tzuyu suruh aku pakai. Ha. Ha. Ha. Dia fikir aku ni lelaki mat salleh ada bulu dada ke nak pakai kemeja Hawaii butang separuh.
Tapi, nak buat macam mana. Tu je baju yang ada. Aku terus sarung dan damnit bapak buruk. Dia fikir umur aku 50 ke nak pakai menatang ni.
Selepas beberapa jam...
Chaerin
Aku terus bersiap siap dan keluar daripada rumah.. Tetiba aku rasa tangan aku direntap ke belakang. Aku terus mendongak dan nampak wajah yang aku rindu setiap hari.
"guanlin.." gumam aku.
Aku tenung je dia. Apa benda yang dia tengah pakai ni. Macam gigolo je aku tengok. Astaghfirullah.
"kau pakai apa ni? Baru balik kelab eh?" gurau aku untuk menceriakan suasana. Dia terus gelak besar.
Comel.
"tak de la, tzuyu suruh aku pakai."
Nama tu membuatkan mood aku nak bercakap dengan dia terus hilang.
"ooh, yeochin kau suruh rupanya." aku tekankan 'yeochin' tu. Geram betul. Suka hati je perempuan tu nak ubah pemakaian suami orang. Oh ye. Dia bukannya suka aku pun.
"kau nak pergi mana?" tanya guanlin dan aku terus teringat.
God damn it. Aku dah lambat!
"sorry linlin, dah lambat. Aku pergi dulu. Oh ya, aku keluar dengan Seonho tau. Maybe lambat sikit sampai rumah, tapi jangan risau nanti aku kunci rumah." aku terus tarik tangan aku daripada genggaman guanlin dan terus masuk ke dalam kereta seonho.
YOU ARE READING
dare . guanlin
Fanfiction"aku dare kau," "ape?" "jatuh cinta dengan aku," Highest ranking : 19 in Fanfiction [ a wanna one series ] All rights reserved.. ©taehyuntext