liar

1.3K 165 5
                                    

Chaerin

Aku berjalan ke arah dapur dan mengambil satu cawan susu segar. Aku terus teguk susu tu dan membuka TV. Bosan betul. Aku nak tengok TV pun dah berapa kali aku ulang episod yang sama. Setan betul.

Guanlin? Entah zaman bila dia nak balik. Aku rasa dia tengah cari cara cam ne nak pujuk yeochin dia yang dia sayang sangat tu. Ugh annoying.

Tetiba, loceng pintu rumah aku berbunyi. Aku terus buka pintu dan Guanlin terus masuk ke dalam. Aih dia ni tak cakap apa apa pun. Sakit ke ape.

"yah lai guanlin, kau dah kenapa?" tanya aku dan dia hanya menggeleng. Aku check dahi dia dan panasnya ya rabbi. Aku mengeluh perlahan dan bawak dia masuk dalam bilik.

"kau demam la lin! Panas ni, jap aku bawak kat kau sup panas," aku selimutkan dia dan masak sup panas. Kalau tak sedap padanlah muka dia. Aku bukan reti masak pun.

Aku letakkan sup tu kat dalam mangkuk dan suapkan kat mulut Guanlin. Mata Guanlin hanya merenung muka aku, dan Buat aku jadi tak selesa. Pipi aku mula panas.

"chaerin"

Aku berhenti suap dia dan pandang mata dia.

"kau dengar ke tadi" tanya dia dan aku mengangguk perlahan. Ingatkan dia nak marah tapi dia terus peluk aku erat.

Tolonglah berhenti. Aku rasa jantung aku dah nak terkeluar. Roh pun dah nak terkeluar daripada badan

"guanlin-"

"mianhei chaerin." ucap dia dan aku hanya tepuk belakang dia. Dah jadi macam anak aku dah si Guanlin ni

"chaerin,"

"ne?"

"aku broke up ngan dia"

dare . guanlinWhere stories live. Discover now