Chaerin
"mane lak linlin ni? Dah mati dah ke?" aku mengeluh lagi sekali bila aku nampak satu nota yang tertampal kat peti sejuk.
Jangan risaukan aku! Aku dan Momo pergi ke Jepun minggu ni. Kalau omma atau appa tanya pasal aku cakap aku ada dengan kau tau. . Thanks Chae.
- linlin :))
Aku hanya mampu mencarut dalam hati. Dia suruh aku menipu parents sendiri? Memang tak la. Lagi pun kau fikir aku nak jadi wife kau selamanya?
Tapi aku memang nak jadi-
TAK
" bodo punya guanlin, kau tahu tak betapa lonernya aku kat sini," bebel aku dan tetiba ada kucing mengiau kat depan rumah aku. Aku terus cangkung dan bagi kucing tu makan. Tetiba Seonho join lak. Hm tak pe la aku bosan Ni.
"hai seonho," tegur aku dan dia terus lambai kat aku.
"kau buat apa tu?" tanya dia.
"basuh kain. Dah terang terang aku bagi kucing makan," perli aku dan seonho hanya memicit kuat pipi kanan aku. Auch
"anyway, kau nak pergi tengok wayang tak? Aku payung. Annabelle eh?" tanya seonho dan aku mengangguk laju.
Dalam hati, hanya tuhan je la yang tahu. Aku tak pernah tengok citer hantu. Parah la weh
Aku terus kunci rumah dan masuk ke dalam kereta seonho. Dalam perjalanan, aku asyik hadap tingkap je. Bosan la pulak. Jauh sangat ke panggung Ni.
"nak dengar?" tanya seonho sambil bagi aku sebelah earphone dia. Aku terus letakkan kat telinga aku dan terus terbuai lena sebab lagu tu.
Seonho
Tidur la pulak. Aku terus selak rambut dia dan nampak wajah dia sedang tidur.
Comel.
" seonho kita dah sampai," kata driver tu dan aku terus gerakkan badan chaerin perlahan.
"dah sampai ke?" tanya chaerin dalam mamainya. Comel betul, macam mana guanlin boleh tinggalkan dia.
"dah, jom keluar," aku terus tarik tangan dia dan genggam. Pipi dia terus merah dan kami terus masuk ke dalam panggung tersebut.
Chaerin
"arghh!" jerit aku dan terus tutup mata. Tetiba aku melompat ke tepi seonho dan serta merta bibir aku menghentam bibir seonho. Oh shet
Aku terus beku kat situ sambil seonho mendalamkan lagi ciuman tu.
Tak, Chaerin. Kau tak boleh curang.
Aku terus tolak Seonho dengan lembut dan hanya mampu pandang bawah.
"mian, aku tak bermaksud.."
Aku dengar seonho menggumam.
"tak pe, aku tak kisah pun. Aku just nervous sebab kau orang kedua selain Guanlin yang kiss aku,"
YOU ARE READING
dare . guanlin
Fanfic"aku dare kau," "ape?" "jatuh cinta dengan aku," Highest ranking : 19 in Fanfiction [ a wanna one series ] All rights reserved.. ©taehyuntext