Guanlin
Aku terus masuk ke dalam rumah tu. Sunyi betul, tak de sape kat rumah. Aku tetiba ada rasa nak masuk dalam bilik Chaerin. Aku terus masuk ke dalam bilik Chaerin dan ternampak tisu berterabur atas lantai, dan sebuah diari. Aku terus buka diari tu dan duduk di atas kerusi meja belajar dia.
Dear diary,
Saya rasa, saya dah jumpa orang yang saya benci. Nama dia Lai Guanlin. Cita cita dia nak jadi rapper tapi dah kalau baca buku pun gagap. Nickname dia kambing tak mandi, sebab dia suka senyum nampak gusi. Eh ada mengena ke? Hehehe. Anyway, dia comel sangat. Saya suka kacau dia.
Aku selak muka surat bersebelahan dengan muka surat tu.
Dear diary,
Hari ni saya rasa rumah ni bakal roboh. Tahu tak kenapa? Saya kena kahwin dengan Guanlin si kambing rapper tu. Ugh tak nak saya. Dah la annoying. Memang la comel tapi still annoying. Saya benci dia sesangat. Rela saya kahwin dengan kucing jiran saya yang suka berak merata tu.
Aku gelak kuat giler. Best la pulak.
Dear diary,,
Saya dah rasa saya suka Guanlin la. Alamak. Hehehe. Tahu kenapa? Saya rasa nervous sangat bila dekat dengan dia. Aduh. Tapi mana boleh manusia suka kambing. Ok just kidding. Anyway, saya berjanji yang saya akan jadi isteri terbaik untuk guanlin . :))
Dear diary,
Buat 14 tahun saya hidup, kali ni la saya rasa sedih sangat. Tahu kenapa? Saya broken sangat. Sampai hati Guanlin. Kalau la saya tak suka dia, mesti saya dah buat tak tahu dia. Tapi.. Ugh. Teruklah awak ni Chaerin!
Dear diary,
Saya rasa saya dah tak mampu nak bertahan lagi. Mian Lai Guanlin. Awak sendiri yang buat saya rasa give up. Saya rasa sampai sinilah saja. Lagi enam bulan Guanlin. Jangan risau.
Lagi enam bulan, saya janji saya akan minta awak lepaskan saya.
Aku tersentak.
Dia nak minta cerai?
YOU ARE READING
dare . guanlin
Fanfiction"aku dare kau," "ape?" "jatuh cinta dengan aku," Highest ranking : 19 in Fanfiction [ a wanna one series ] All rights reserved.. ©taehyuntext