Guanlin
"tak nak makan dah ke?" tanya chaerin dan aku menggeleng. Biar la aku tengok muka dia puas puas. Wife aku kan.
Ye, aku takut nak kehilangan dia. Lepas aku baca diari dia, aku takut nak kehilangan dia. Takut nanti dia suruh aku lepaskan dia. Aku tak nak..
"chaerin," panggil aku dan dia hanya menoleh ke arah aku. Tangannya ku genggam kuat kuat, puaskan diri sendiri. Rindunya aku kat mak cik annoying ni.
"aku tahu benda ni rare tapi, saranghae," ucap aku dan pipi dia mula memerah.
"nado, (same)" balas dia dan mencium bibir aku, tapi lepas beberapa saat aku tolak dia lembut.
"kau tak takut berjangkit ke? Aku demam selsema ni," tanya aku prihatin dan dia menggeleng. Dia terus baring sebelah aku dan peluk aku sekuat hati. Nasib baik aku sayang kalau tak dah lama aku tendang. Kuat benor dia peluk sakit badan aku
"linlin," panggil chaerin lembut dan aku hanya memandangnya lembut.
"thank you,"
"kenapa?" tanya aku dan dia hanya tersenyum.
"sebab wujud kat dunia ni,"
Tzuyu pov
Kau fikir aku tak tahu ke ape korang buat? Kau fikir aku nak berhenti macam ni je? Hahahah. Boleh meninggal la Lai Chaerin. Aku akan pastikan Lai Guanlin tu aku punya. Kau tunggu bila masa tu sampai.
Aku terus ambil tiket pulang ke Taiwan dan terus bertolak.
Tunggu bila aku datang sini balik, aku akan rampas kebahagiaan korang berdua.
YOU ARE READING
dare . guanlin
أدب الهواة"aku dare kau," "ape?" "jatuh cinta dengan aku," Highest ranking : 19 in Fanfiction [ a wanna one series ] All rights reserved.. ©taehyuntext