Chaerin
"kau buat apa sesorang ni? Meh aku tolong," dia terus ambil barang barang tu daripada genggaman aku.
Ini bukan Guanlin.
Kenapa dia baik sangat?
Arghhh
"kau buat apa tercegat kat situ? Dah cepat la buka pintu. Aku bukan sotong banyak tangan" gurau Guanlin sambil mempamerkan senyuman dia yang nampak gusi tu.
Aku rindu senyuman tu.
"hah? Ooh jap," aku terus buka pintu dan kami masuk ke dalam rumah. Dia terus letakkan barang tu ke kaunter dapur dan tanggalkan beg daripada bahu dia.
"biar aku tolong kau. Kau tak pandai masak kan?" dia kenyit mata dan terus tarik aku masuk ke dapur.
Kurang ajar.
"kau nak masak apa?bulgogi?" tanya guanlin lagi dan aku mengangguk.
Dia terus menghiris bawang dan sebagainya. Aku tak tahu kenapa tapi aku suka tengok dia memasak.
Husband material betul.
"kau dah kenapa? Meh tolong aku," dia terus lapik tangan aku dengan tapak tangan dia dan dagu dia berehat atas bahu aku. Kami sama sama menghiris bawang tu. Alah, bawang tu bagaikan hati aku la. Eh tetiba lak dramatik.
Tetiba, aku terasa bibir Guanlin di pipi aku. Pipi aku serta merta jadi panas. Aku demam ke?
Aih.
"blushing ke?" ejek dia dan aku terus siku perut dia. Kurang asam punya galah.
Setelah siap , Guanlin terus mandi dan aku tunggu bulgogi tu sampai cukup masak. Ceh macam aku boleh agak lak. Ala bagi la aku chance nak jadi berguna dalam dapur
Tetiba, mata aku berat. Ala tidur la jap. Bulgogi lama kan nak masak?
Guanlin
"chaerin-eh?" aku baru je selesai mandi dan dia dah mati kat kaunter dapur. Aku hanya mampu tersenyum. Aku terus selak rambut dia dan kiss dia kat bibir.
"i miss this, chaerin. I miss us."
YOU ARE READING
dare . guanlin
Fanfiction"aku dare kau," "ape?" "jatuh cinta dengan aku," Highest ranking : 19 in Fanfiction [ a wanna one series ] All rights reserved.. ©taehyuntext