6 *rude

558 55 10
                                    

Semua ahli Seventeen memandang aku dengan pandangan creepy. Aku takut so, aku sorok sikit belakang appa.

Kiranya appa bawak aku jumpa diorang. Entah kenapa. Sebelum ni beria tak nak aku jumpa diorang even terserempak kat tandas or else. Tapi sekarang?

Heol.

Kami duduk di kerusi yang terdapat di practice room diorang. Gedabak weyy bilik ni. Tak macam bilik Pristin. Nampak lah diorang ni anak emas Pledis en.

"So, semua pon dah kenal siapa Yoojung ni. Jungjung pulak dah kenal ke?"

"Dah cukup kenal dah. Rajin sikit nak stalk." Aku menjawab sebaik sahaja appa bertanya. Appa tersenyum.

Yang lain semua menepuk tangan suka.

"Appa tak boleh lama-lama ni. Ada meeting. Jungjung borak lah dulu. Balik nanti appa call."

Aku tergamam.

"Mana boleh. Nak ikut jugak. Appa nak tinggalkan Jungjung dengan 13 orang strangers ni ?" Aku membisik ke telinga appa.

"Aip? Bukan tadi dah kenal ke? Haha. Jangan risaulah. Diorang friendly." Appa membisik kembali.

Aku memandang diorang yang langsung tak berhenti sengih dari tadi. Yeah, boleh nampak lah friendly nya tu.

"Appa andwae~" Aku cuba buat aegyo aku sebaik sahaja appa mendekati pintu sebab selalunya orang akan cair dengan aegyo aku terutamanya appa.

Appa sekadar gelak secukupnya sebelum menutup pintu.

Heol.

Aku still merenung pintu tu, mengharapkan supaya appa akan bukak balik.

Tapi hampa, pintu tu tak gerak pon.

Selepas beberapa minit, aku dengar masing-masing berdehem-dehem. Aku memandang mereka semua.

"Ermm.." Itu yang keluar dari mulut Woozi.

Awkward nya sekarang! Mana Booseoksoon yang aku kenal? Aku pandang diorang semua yang tersenyum malu. Eww.

"So, Yoojung ni.. umur berapa?" Seungcheol bertanya.

"18, Grade 12." Aku menjawab pantas. Kelihatan diorang pandang sesama sendiri. Wae ?

"Kau lagi muda dari Chan!" Seungkwan menjerit teruja.

"So? Apa masalahnya ?" Jawapan aku membuatkan diorang terkejut. Lagi-lagi Soonyoung. Selalu overreacted.

"Hamboi kau~ kecik-kecik lagi dah pandai biadab en."
Soonyoung berkata.

Aku memandang tempat lain. Malas nak pandang diorang.

"So, kau minat kitorang kan? Sebab kau kata kau takin sikit nak stalk kitorang. Macam mana tu ?" Vernon berkata, sinis.

"Takde maknanya. Aku lagi minat Wanna One okey. Dan kau kan yang kurang ajar dengan aku kat pintu depan tadi, Vernon ?"

Diorang tetiba naik angin.

"Heol, kau tersangatlah biadab en."

"Unbelievable.."

"Kau lagi kurang ajar sebenarnya. Aku tua 2 tahun dari kau, and kau sepatutnya cakap dengan formal kat kitorang."

"Kau patut panggil kitorang oppa."

Ayat terakhir dari Minghao sedikit sebanyak buat aku loya tekak.

"Eww oppa? Please no."

Aku bangun menuju ke pintu, malas nak layan diorang.

"Woyy kitorang tak habis cakap lagi." Jeonghan menjerit.

"Maaflah tapi aku nak pergi jumpa Jonghyun oppa.❤ Dah lama tak jumpa kot." Sempat aku wink.

Lalu aku terus keluar.

"Anak ceo kita memang gitu kan.." Telinga aku menangkap kata-kata yang keluar dari mulut Jun.

Huh. Macam apa ha?

——
🙋💕

✔️ pledis | svtWhere stories live. Discover now