"Kau nak balik rumah pukul berapa Yoojung ?"
Aku yang sedang borak dengan Seungkwan terganggu sebab Jun.
"Tunggu appa aku balik lah."
Lalu aku sambung borak."Appa kau balik pukul berapa ?"
"Habis office hour dia balik lah."
"Kau tau tak sekarang pukul berapa ?" Dino pula bertanya. Aku memandangnya.
"Apsal pandang aku ? Aku pon tak tau. Sebab tu aku tanya kau." Dino kalut. Aku mencebik lalu memandang jam di pergelangan tanganku.
"9.52 malam." Lalu aku ingin sambung borak dengan Seungkwan.
"Dahsyat office hour appa kau. Sampai pukul berapa office hour dia ?" Suara Mingyu mencelah membuatkan aku tergamam.
Alamak ! Aku dah lambat 52 minit !
Sempat aku menjeling diorang semua. Kenapalah tak bagitau aku awal-awal ?
Terus aku bangun lalu keluar dari pintu ingin menuju ke office appa tapi terhenti. Tangga ke atas gelap sangat.
Aku memandang diorang.
"Nak aku teman kau pergi atas ke ?" The8 bertanya.
"Takpelah. Aku tunggu kat pintu depan jelah."
"Kalau macam tu, biar kitorang ikut sekali. Lagipon memang kitorang dah nak balik dah pon."
Aku angguk. Beberapa ahli seventeen mengikuti aku hingga ke depan pintu. Dan yang lain semua tak nak balik lagi so diorang stay kat situ je.
"Bye~" The8 melambai diikuti 7 ahli yang lain. Aku sekadar melambai kembali sambil memandang diorang yang berjalan kaki menuju ke dorm diorang yang Rasanya tak jauh dari sini kot.
Aku seorang diri duduk di tangga batu depan pledis ni. Gelap kat sini. Tiang lampu sebatang pon takde. Sunyi.
Tiba-tiba bahuku dicuit. Aku pantas menoleh.
"Hey" Laa. Vernon rupanya.
Dia duduk di sebelahku.
"Kau tunggu appa kau kat sini?" Aku mengangguk.
"Tak seram ke? Kat sini kan ada han--" Aku menjengilkan mata aku kepada dia. Terus dia terdiam.
"Jangan berani kau cakap pasal benda tu. Aku tak suka." Aku memberi arahan.
"Nae." Dia akur.
Aku tergelak kecil. Aku memang tak suka sebenarnya orang cerita pasal benda seram ni. Aku takut. Tapi lihat cara dia akur macam tu dekat orang yang jauh lagi muda dari dia buat aku tergelak.
"Kau duduk sini nak teman aku ke?" Aku menukar topik.
Dia memandang aku."Aku nak balik jugak sebenarnya. Tapi tengok kau sorang je aku temanlah." Aku mengangguk. Sedikit terharu.
"Lagipon aku nak cakap, kau kan yang aku nampak tercongok kat sini semalam?" Dia memandang aku sambil smirk. Aku tergamam.
"Aku dah agak dah itu kau! Dahlah pakai baju semua hitam macam malaikat maut! Pastu buat judge face kat aku! Aku dah memang agak itu kau, Vernon! Muka kau je yang win buat judge face tu." Aku menjerit.
Vernon terdiam.
"Kau kata aku malaikat maut ? W-wow"
Serentak itu, pintu di belakang kami terbuka.
"Jungjung, jom balik." Appa keluar. Aku segera berdiri begitu juga Vernon.
Appa sekadar tersenyum kat Vernon. Vernon terus menunduk pada appa. Appa mengusap sekejap kepala Vernon.
"Berlatih betul-betul eh Vernon? " Vernon sekadar tersengih.
Suka aku tengok hubungan appa dengan diorang ni. Walaupun semua ni hanya urusan kerja, tapi appa layan diorang macam anak. Tapi tak melebihi aku lah yang pasti. Dan appa rajin belanja diorang makan.
Aku dan appa terus menuju ke arah kereta kami. Sempat aku lambai pada Vernon.
"Dah rapat dah appa tengok?" Appa menegur.
"Sebab rapat tulah Jungjung tak dapat pergi office appa hari ni. Belajar pon tak dapat. Appa bukannya nak bagi bilik belajar untuk Jungjung kat Pledis ni."
Appa sekadar tergelak mendengar aku merungut.
——
🙋💕
YOU ARE READING
✔️ pledis | svt
Fanfiction+ the story of a pledis ceo's daughter. © a seventeen fanfiction →inspired lepas tgk weekly idol pledis special warning; ni aku berangan je maaf bosan. aku tak pandai berangan