10 *Wooji

459 55 4
                                    

Aku keluar dari office appa. Terus menuju ke bilik Wooji.

Entah mana bilik tu. Tak rasa pelik ke tetiba Wooji dapat bilik sendiri kat Pledis ni ?

Setelah penat berjalan, aku terserempak dengan Wooji yang baru keluar dari pintu.

"Oh, Yoojung."

"Wooji, penat aku cari kau."

"Aku pon tunggu kau jugak sebenarnya. Masuklah."

Oh, ini ke biliknya ? Terus aku masuk.

Okey.

Ini bukan sebarang bilik yang aku fikir hanya ada katil dan meja belajar. Ini recording room! Aku memandangnya.

"Inilah bilik aku. Hak milik aku." Dia menjawab tanpa aku bertanya. Aku sekadar mengangguk.

"Kau tau aku nak datang sini ?" Aku bertanya.

"Appa kau ada bagitau aku. Hanya sebab kau nak belajarkan? Aku tak rasa it mengganggu kerja aku pon so, why not."

"Pristin unnie, Seventeen yang lain, tak tau kan ?" Dia menggeleng. Aku tersenyum.

"Bagus!"

Terus aku keluarkan buku aku dari dalam beg, aku ada banyak kerja sekolah yang kena siapkan. Takdelah aku kena ganggu lepas ni.

~

"Macam ni ?"

"Hah, betullah tu. Lepas tu macam tu, macam ni.."

"Ohh! Aku dah dapat!" Aku menjerit teruja lalu memandangnya yang berada di sebelah aku. Sempat kami high five.

"Takdelah susah mana pon nak buat lagu." Aku berkata bangga.

Yup. Aku curious dengan kerja dia. Jadi, aku join dia buat lagu. Then dia ajar aku. Dan terjadilah macam sekarang ni.

"Cehh, pergi belajar sana! Aku nak buat kerja aku pulak." Aku still tak berganjak.

"Ermm, Wooji ?"

"Wae ?"

"Aku dengar dari fans kau yang kau ni genius orangnya."

"Memang." Tuihh.

"Kau buatkan kerja sekolah aku boleh ?" Terbeliak mata dia yang sepet tu. Terkejut aku dibuatnya.

"What the --"

"Tolonglah Jihoon, aku nak buat lagu untuk album korang ni ha dah shh! Duduk situ, diam." Dan aku terus menumpukan kerja aku pada recording tu.

Sempat aku menjeling dia yang akhirnya perlahan-lahan duduk di tempat aku tadi.

~

[Wooji]

Kami berjalan beriringan menuruni tangga menuju ke pintu utama.

"Aku rasa lagu aku buat tadi sedaplah." Dia memuji lagu ciptaan dia lagi. Lagi and lagi.

"Oh ya? Apa tajuknya?" Disebabkan ini first time bagi dia, aku layankan je.

"Pinwheel."

Tiba-tiba kami terserempak dengan Hoshi, Mingyu dan Jun.

"Oh!"

"Yoojung!"

"Kau datang rupanya." Mingyu berkata.

"Yup. Aku belajar dekat bilik Wooji sepanjang hari ni."
Yang lain sekadar mengangguk. Heh. Belajar sangat.

"Kau tak buat apa-apa kan dengan Jihoon aku ni?" Tiba-tiba Hoshi memeluk aku.

"Eww, gay." Yoojung memandang kami jijik. Aku menolak mukanya tanda rijek.

Kami semua terus menuju ke pintu utama.

"Psst. Wooji, esok aku datang lagi tau." Dia membisik ke telinga aku.

"Huh, jangan harap aku nak hadap kerja sekolah kau esok."

"Hehe, gumawo buatkan kerja sekolah aku. Bye." Dan dia terus hilang menuju ke keretanya di belakang bangunan ni.

"Tak payahlah tenung dia pergi sampai macam tu sekali. Dah jom balik." Mingyu mengajak aku pergi.

Well, aku kadang rasa yang aku ni macam kena buli dengan dia tapi emm,

Takdelah teruk mana.

——

Senanya paawee lgi ska panggil woozi, Wooji. Sbb lgi comel ❤

🙋💕

✔️ pledis | svtWhere stories live. Discover now