Hujung minggu, aku ikut appa pergi kerja seperti biasa. Sebab niat aku baik iaitu untuk belajar, aku terus menuju ke bilik Wooji.
Aku masuk, tapi takde orang.
Sokey, aku boleh belajar sorang.
~
Aku tutup buku, merenung jam. Pandai jam ni tipu aku. Aku rasa aku dah belajar 2 jam tapi jam ni menunjukkan aku baru belajar 20 minit.
Heol.
Sebab jam ni, aku dah malas nak belajar. Aku keluar dari bilik tu.
Mana yang lain? Sunyi je hari ni.
Aku membuka pintu bilik Seventeen.
"Yoojung!"
Aku tersenyum. There you are. Aku terus duduk join diorang yang seronok melepak.
"Penat aku tunggu kau kat bilik tu."
"Kau tak bagitau yang kau nak datang. Mana aku tau."
Aku mencebik. Penat layan Wooji.
"Dah lama kau tak datang?"
"Dia datang je setiap hari, just dia duduk belajar kat bilik Wooji."
"Nak concentrate katanya."
Mingyu dan Hoshi jawab soalan Joshua bagi pihak aku.
"Kau memang nak amik kesempatan en Wooji. Sebab tu kau tak bagitau kitorang."
"Dia yang tak bagi aku bagitau."
"Korang borak pasal apa ?" Cepat aku tukar topik.
"Hantu."
"HA ?!"
"Kitorang cerita pasal hantu lah. Jomlah join sekali."
"Ke kau takut?" Aku pantas geleng.
"Ha, citerla cepat mana hantu nya woii" acah aku berani.
"Ok biar aku cerita."
"Huu~ The8 hyung kalau citer hantu power tau~" aku mencubit Dino.
"Okey, cerita ni berlaku kat bilik Wooji. And cerita ni selalu terjadi kat sunbae kitorang."
Semua memandang Wooji. Aku turut serta.
"What ? Aku tak tau pape"
"Waktu tu, aku main phone sorang kat situ. Sedar je dah malam. Aku decide nak balik sebab yang lain semua dah balik. Aku terus keluar bilik tu. Tapi aku terlupa tutup lampu. Waktu aku raba dinding cari suis, aku tersentuh tangan seseorang."
The8 smirk saat aku mula gigit jari aku.
"Aku tak fikir apa terus tutup lampu, pergi kat pintu. Tapi waktu tu pintu tak boleh bukak. Puas aku tarik. Then, aku nampak kat belakang aku kerusi bergerak. "
"Weh, tukar topik."
Semua memandang Dino.
"Aku dah tak tahan dia peluk tangan aku kuat sangat. Sakit." Dino menunjuk ke arah aku.
YOU ARE READING
✔️ pledis | svt
Fanfiction+ the story of a pledis ceo's daughter. © a seventeen fanfiction →inspired lepas tgk weekly idol pledis special warning; ni aku berangan je maaf bosan. aku tak pandai berangan